  • 51. Data: 2018-02-18 15:07:18
    Temat: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-18 o 13:20, cef pisze:

    > Raczej nie, mój PIN wyraźnie wygrywa różne tony.

    Co to znaczy "mój PIN"? W terminalach w sklepie - nie ma prawa.

    > Może są klawiatury, które pikają jednakowo - nie testowałęm gdzie
    > indziej, ale tam gdzie wypłacam (jeden PKOBP i Euronet) to na pewno są
    > różne tony.

    Aż nieprawdopodobne.
    Nagraj i umieść na YT, bo to ewenement, a nawet błąd krytyczny.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2018-02-18 17:15:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-18 o 15:07, Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy "mój PIN"? W terminalach w sklepie - nie ma prawa.

    W sklepie to nie, pisałem o bankomacie.

    > Aż nieprawdopodobne.
    > Nagraj i umieść na YT, bo to ewenement, a nawet błąd krytyczny.

    Nagram.

  • 53. Data: 2018-02-18 18:50:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Poza tym istnieje jeszcze problem z motywacją: zasady rozliczeń
    > powodują, że sam PIN bez oryginalnej karty nie jest przydatny do
    > czegokolwiek

    Zniknąłeś kopiowanie paska, czy uważasz, że nie ma już kart z paskiem,
    czy jak?

    MJ

  • 54. Data: 2018-02-18 19:03:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-18 o 18:50, Michal Jankowski pisze:

    > Zniknąłeś kopiowanie paska, czy uważasz, że nie ma już kart z paskiem,
    > czy jak?

    Spróbuj gdzieś zapłacić paskiem, jak karta ma czip - nie przejdzie.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2018-02-18 19:12:41
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Może są klawiatury, które pikają jednakowo - nie testowałęm gdzie
    > indziej, ale tam gdzie wypłacam (jeden PKOBP i Euronet) to na pewno są

    Bankomaty Euronetu w których ja wypłacam nie wydają żadnych dźwięków.

    --
    animka

  • 56. Data: 2018-02-18 20:37:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Tym się nie płaci w sklepie tylko wypłaca w bankomacie np. w Chile (już od dawna
    przesłanie informacji na drugą półkulę nie wymaga tygodnia), gdzie są jeszcze
    bankomaty na pasek.
    Jedynie w żabie widziałem przed tym zabezpieczenie - możliwość wypłaty z paska trzeba
    explicite włączyć.
    Oprócz tego jeszcze zabezpieczenia "naturalne" - czyli v-pay, dostępna tylko w neście
    i tylko dla konta EUR - i naklejki, choć żadna z moich na bankomat jeszcze nie
    pozwala.

  • 57. Data: 2018-02-18 23:04:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-02-18 o 19:03, Liwiusz pisze:

    > Spróbuj gdzieś zapłacić paskiem, jak karta ma czip - nie przejdzie.

    To myślisz że po co są w ogóle paski na kartach z czipem?

    MJ

  • 58. Data: 2018-02-18 23:45:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-18 o 23:04, Michal Jankowski pisze:

    > To myślisz że po co są w ogóle paski na kartach z czipem?

    Nie wiem. Na jednej z moich kart padł czip i już nie mogłem płacić.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2018-02-19 11:31:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 23:04:34 UTC+1 użytkownik Michal Jankowski napisał:
    > To myślisz że po co są w ogóle paski na kartach z czipem?

    Po to, żeby bankomat wpuścił kartę do swojego "wciągającego" czytnika.
    Serio.
    Możesz spróbować z kredytówką - najpierw sprawdź, czy wciągnie kartę, potem
    przemagnesuj - i sprawdź znowu.
    Swoją drogą to może być całkiem dobry sposób zabezpieczenia kredytówki przed fraudem
    bankomatowym w razie kradzieży z podejrzeniem PINu.

    No i jeszcze czasem jak są bankomaty w przedsionkach banków, to żeby otworzyć drzwi,
    trzeba przeciągnąć kartą przez czytnik pasków - musi się odczytać sensowna zawartość
    paska żeby otworzyło drzwi. V-pay'em w takiej sytuacji nie wypłacisz (pewnie dlatego
    nikt w PL go nie wydaje) - pewnie ciężko będzie również naklejką czy telefonem (jak
    już jakiś bank da możliwość wypłacania naklejką ze "zbliżeniowych" bankomatów - a
    telefonem już jakiś pozwala?).

    Płacić paskiem można naprawdę w niewielu miejscach - liability shift przerzucił na
    akceptantów wszystkie koszty fraudu w razie przyjęcia płatności z paska - więc musi
    na tym akceptantowi naprawdę zależeć.

    Pozostają jeszcze stareńkie bankomaty, które nie mają czytnika chipów, ew. takie,
    które się dadzą oszukać zmianą jednej liczby na pasku - ale wtedy albo wypłata musi
    być offline albo oszukać musi dać się też bank.

  • 60. Data: 2018-02-19 11:51:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Jankowski napisał:

> [...]
    >czytnika.
    >Serio.
    >Możesz spróbować z kredytówką - najpierw sprawdź, czy wciągnie kartę,

    Kawalek tekturki czy inna karta ...

    Ale ... jesli czytnik jest dwusystemowy, to mozna to zmienic :-)

    Nawiasem mowiac - na niektorych kartach jest ten pasek ze srebrnej
    farby ... nadal jest magnetyczny, czy to juz atrapa ?

    >No i jeszcze czasem jak są bankomaty w przedsionkach banków, to żeby
    >otworzyć drzwi, trzeba przeciągnąć kartą przez czytnik pasków - musi
    >się odczytać sensowna >zawartość paska żeby otworzyło drzwi.

    Albo sprawdzaja tylko czy glowica jakiekolwiek napiecie zlapala.

    >Płacić paskiem można naprawdę w niewielu miejscach - liability shift
    >przerzucił na akceptantów wszystkie koszty fraudu w razie przyjęcia
    >płatności z paska - więc musi na tym akceptantowi naprawdę zależeć.

    Na calym swiecie juz tak, czy tylko w Europie ?

> [...]
    >chipów, ew. takie, które się dadzą oszukać zmianą jednej liczby na
    >pasku - ale wtedy albo wypłata musi być offline albo oszukać musi dać

    Offline gdziekolwiek w bankomacie jest ? Tu o pieniadze chodzi :-)

    J.