  • 1. Data: 2018-02-09 13:36:19
    Temat: UPC z PayU a oplata za przelew w banku.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przy płaceniu rachunku przez stronę UPC wyskakuje usługa PayU, można zapłacić kartą
    lub przekierowaniem do banku.
    PayU pobiera 1 zł prowizji za obsługę UPC.
    Pytanie:
    Czy przy tej usłudze bank pobierze opłatę za przelew do PayU (w przypadku rachunków,
    przy których istnieje opłata za przelew krajowy)?
    Normalnie w banku przy przelewie mam trzy opcje przelewu: standardowy, natychmiastowy
    i sorbnet, i przy każdej z trzech pozycji wyskakuje cena (opłata za przelew).
    Gdy przekierowanie do banku następuje ze strony UPC/PayU, to takiej opcji/informacji
    nie ma.

    Ewentualnie może które banki mają umowę z PayU, że prowizji za taki przelew nie
    pobierają?

  • 2. Data: 2018-02-09 17:53:41
    Temat: Re: UPC z PayU a oplata za przelew w banku.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Uwaga - nie traktować jak wyroczni.
    PayU bierze złotówkę za obsługę płatności, gdyż umożliwia:
    - zapłatę za rachunek kartą, w tym kredytową,
    - przelew quasi-natychmiastowy, który technicznie jest przelewem wewnętrznym na konto
    PayU - a PayU robi, w banku, w którym konto ma UPC, przelew ze swojego konta na konto
    UPC.
    Czyli daje opcje, których nie daje bank.
    Jeśli chcesz płacić przelewem, to najpierw sprawdź, czy przelew zwykły (elixir) jest
    bezpłatny z tego konta - jeśli to konto "indywidualne", to powinien być, bo naprawdę
    trzeba się napracować, by znaleźć "ofertę", gdzie takie przelewy są płatne
    (oczywiście bezpłatne są robione przez net, bo zlecane przez telefon czy w oddziale
    są zwykle płatne - ale skoro mowa o PayU, to raczej dostęp do banku przez net jest).
    Jeśli "firmowe" - dużo częściej przelewy są płatne. Wtedy sprawdź, czy przelew
    wewnętrzny na konto w tym samym banku też jest płatny - jak bezpłatny to sprawa
    jasna, wszystko kosztować będzie złotówkę dla PayU - ale jeśli płatny, to odpowiedź
    da tylko eksperyment - ew. posiłkować można się infolinią banku, choć ja obstawiam
    raczej, że ogólny koszt to będzie opłata dla banku + opłata dla PayU - PayU bowiem
    wnosi pewną wartość dodaną - "quasi-natychmiastowość" oraz wypełnienie formatki
    przelewu - niezależnie od tego, czy jest to potrzebne czy nie.

  • 3. Data: 2018-02-10 14:01:33
    Od: ń <ń@ń.ń>

    THX, to jest jakaś podpowiedź (poza eksperymentem).
    Do PayU przede wszystkim zniechęca mnie opis w tytule przelewu w rodzaju "PayU trans.
    890162849301" i weź za kilka lat pamiętaj, co to było :-o

    -----