  • 61. Data: 2018-02-19 16:37:04
    Temat: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Weź telefon z włączonym dyktafonem i podejdź do bankomatu.
    > Nagra się nawet jeśli telefon jest w kieszeni.
    > Pikanie słychać kilka metrów od bankomatu,

    No bez żartów, jasne jest chyba że to pikanie jest generowane
    elektronicznie, jednakowo dla każdego klawisza (aczkolwiek może być
    zmienne, tyle że nie zależy to od klawisza). Myślałem że chodzi o jakiś
    poważny pomysł - były kiedyś pomysły podsłuchiwania klawiatur
    (komputerowych, raczej wtedy mechanicznych), ale to też do zrobienia
    raczej w labie.

    Takie podsłuchiwanie "pikania" to można ew. zastosować do telefonu
    (DTMF). Niektórzy potrafią rozpoznać numer DTMF "na słuch".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2018-02-19 17:03:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Albo sprawdzaja tylko czy glowica jakiekolwiek napiecie zlapala.

    W każdym razie kiedyś przynajmniej karty lojalnościowe otwierały drzwi.
    Z tym, że one mają normalne ścieżki magnetyczne.

    > Na calym swiecie juz tak, czy tylko w Europie ?

    Przecież to nigdy nie było "tylko w Europie".
    Międzyregionalny LS jest od kilku lat, aczkolwiek jakby dobrze poszukać,
    to jakieś tam szczątkowe wyjątki (regionalne = fraud w regionie wydawcy)
    da się znaleźć (nie w Europie raczej).

    > Offline gdziekolwiek w bankomacie jest ? Tu o pieniadze chodzi :-)

    No raczej.
    Teoretycznie może być bankomat offline, no ale chipowy oczywiście.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 63. Data: 2018-02-19 19:27:47
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Po co mieszać do sprawy powietrze.
    Metal/plastik przenoszą dźwięki.

    -----

  • 64. Data: 2018-02-21 16:48:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-18 o 17:15, cef pisze:

    > W sklepie to nie, pisałem o bankomacie.

    > Nagram.

    No niestety, wchodzę pod stół i szczekam :-)
    Mam skończone dwie klasy szkoły muzycznej a dałem
    się tak podejść czy zasugerować innymi urządzeniami, które
    faktycznie pikają każdy ton inaczej.
    Bankomat pika jednakowo.
    Natomiast same dźwięki rejestrują się bezproblemowo dyktafonem w telefonie.

  • 65. Data: 2018-02-21 17:01:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Bankomat pika jednakowo.
    > Natomiast same dźwięki rejestrują się bezproblemowo dyktafonem w telefonie.

    No tak, tylko to nieprzydatne, bo nie ma żadnej korelacji
    z naciskanymi klawiszami. BTW podobne urządzenia mogą pikać różnie
    (oraz np. wyświetlać różną liczbę "gwiazdek") - tyle że bez związku
    z klawiszami.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2018-02-22 09:25:22
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie chodzi o pikanie głośnika, lecz o inny dźwięk "mechaniczny" wydawany przy
    naciśnięciu różnych klawiszy.
    BTW nawet dobre domofony pikają jednakowo przy wstukiwaniu kodu wejściowego (ale co
    ciekawe pikają tonowo numer lokalu :-o)

    -----

  • 67. Data: 2018-02-22 09:26:50
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Np. dźwięk "odliczania" banknotów przez bankomat w rzeczywistości jest głośnikową
    ściemą.

  • 68. Data: 2018-02-22 09:30:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 lutego 2018 09:26:52 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > Np. dźwięk "odliczania" banknotów przez bankomat w rzeczywistości jest głośnikową
    ściemą.

    Że co?
    Z głośnika mp3 puszczają niby?
    Rozwiń proszę Twoją teorię

  • 69. Data: 2018-02-22 09:34:14
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No właśnie.

    -----
    Z głośnika mp3 puszczają niby?

  • 70. Data: 2018-02-22 09:37:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 lutego 2018 09:34:16 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > No właśnie.

    No własnie że nie
    Te dźwięki które słychać to bankomat fizycznie kasę przelicza.