  • 81. Data: 2008-12-16 20:28:39
    Temat: Re: KK - pytań kilka [OT]
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 16 gru 2008 o 21:19 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > A czy jesteś w stanie mi wyjaśnić po co *programiście* taki komputer?
    > Powinien wystarczyć zwykły terminal (np. coś w rodzaju HP Thin Client),
    > z badziewnym procesorem i w ogóle bez twardego dysku. Nawet jak to
    > będzie markowy terminal, to i tak cena powinna wyjść niższa niż
    > monitora, do którego jest podłączony - i to nawet jak to będzie bardzo
    > tani monitor... (Choć akurat po co duży monitor - to rozumiem. Więcej
    > linii kodu się zmieści na ekranie...)

    Ale przeciez napisalem, ze nie jest to komputer dla programistow PHP czy
    podobnych

    > No, jeszcze rozumiem, jeśli programista pisze najnowszą wersję Quake i
    > potrzebuje mieć poligon testowy, ale przy zwykłej pracy nad kodem
    > źródłowym?

    jw.

    Co jest dla Ciebie jest zwykla praca nad kodem?

    > Po co mu taki sprzęt??? Kompilację i składowanie danych i tak
    > powinno się robić zdalnie na jakichś dedykowanych do tego serwerach...

    jw. :)

    Kiedys inaczej sie programowalo, teraz server aplikacyjny na takim
    szybkim procesorze uruchamia sie kilkanascie/dziesiat sekund, a
    podczas tworzenie aplikacji restartuje sie serwer wielokrotnie w ciagu
    dnia, za jednym razem bedzie szybciej o 10 sek, nie duza roznica, ale
    w ciagu calego dnia moze sie tego nazbierac sporo, poza tym wyzszy
    komfort pracy

    Rozne rzeczy sie programuje :)
    Jezeli programujesz aplikacje ktora przetwarza dziesiatki GB danych,
    to musisz miec i wydajne dyski, jeszcze do tego jak masz lokalna baze
    danych, ktora takze ma rozmiar w dziesiatkach jak i czasami w setkach
    GB to to czy dysk ma predkosc odczytu 70MB/s czy 200MB/s jest spora
    roznica, podobnie potrzeba nam duzo ramu, 4GB do sprawnej pracy,
    Srodowiski programistyczne zjada czasami ponad GB ramu, do tego
    uruchomiony server aplikacyjny tez ze 2GB ramu, a gdzie pamiec na
    system czy tez nie male zapotrzebowanie ramu na bazedanych? :)

    Powtorze sie jeszcze raz, ze to nie jest komputer dla programisty PHP :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ "But what we need to know is, do people ]
    [ Ekg: #3781111 ][ want nasally-insertable computers?" ]

  • 82. Data: 2008-12-16 21:02:39
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Brzezi wrote:

    > jw.
    >
    > Co jest dla Ciebie jest zwykla praca nad kodem?

    Po pierwsze - zwykła edycja tekstu, po drugie - korzystanie z jakichś
    graficznych udogodnień, które de facto i tak w bliższej lub dalszej
    perspektywie służą po prostu do automatycznego generowania tekstu. Póki
    co programy się jeszcze wciąż pisze, a nie rysuje. :-)

> [...]
    > dnia, za jednym razem bedzie szybciej o 10 sek, nie duza roznica, ale
    > w ciagu calego dnia moze sie tego nazbierac sporo, poza tym wyzszy

    Jak dla mnie to ten serwer aplikacyjny także powinien być uruchamiany
    zdalnie. Programista powinien mieć po prostu terminal czyli
    "wyświetlacz". Jak jest grupa mocnych serwerów, które "pracują"
    (kompilują, składują, przetwarzają etc.) i grupa badziewnych terminali,
    które tylko "wyświetlają", to skalowalność takiego rozwiązania jest
    nieodzowna. Chcemy dodać nowego programistę? Po prostu dodajemy
    terminal. Terminal się zepsuł? Przesiadamy się na drugi. Jakiś serwer
    się zepsuł? Zastępujemy go innym. Działa za wolno? Dodajemy szybszy
    serwer. Proste. A nie - każdemu programiście co pół roku wymieniamy
    sprzęt na jakiś super-hiper-extra-deluxe...

    > Rozne rzeczy sie programuje :)

    Być może ja inaczej pewne rzeczy pojmuję, bo mam umysł wypaczony
    uniksem... Ba, pod współczesnego windowsa to pewnie nawet nie umiałbym
    "Hello, World!" napisać...

    --
    MiCHA

  • 83. Data: 2008-12-17 13:26:57
    Temat: Re: KK - pytań kilka
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
    > A czy jesteś w stanie mi wyjaśnić po co *programiście* taki komputer?

    Zależy co programuje...

    > No, jeszcze rozumiem, jeśli programista pisze najnowszą wersję Quake i
    > potrzebuje mieć poligon testowy, ale przy zwykłej pracy nad kodem
    > źródłowym? Po co mu taki sprzęt???

    Środowisko programistyczne potrafi potrzebować sporo pamięci. Głupi
    Eclipse z pluginami potrafi nieźle się rozpychać.

    Moc obliczeniowa też czasem jest potrzebna. Na przykład programistom
    DSP przydaje się dobry pakiet obliczeniowy typu MATLAB plus ekstrasy,
    symulatory itp. Quad core'a czasem mało :-) No, ale to są wyjątki.

    > Kompilację i składowanie danych i tak
    > powinno się robić zdalnie na jakichś dedykowanych do tego serwerach...

    Składowanie kodu *źródłowego* i zarządzanie wersjami, owszem, zazwyczaj
    robi się centralnie. Pośrednich wyników (.obj itp.) już niekoniecznie.

    Co do kompilacji to dużo zależy od produktu, narzędzi, skali projektu.
    Nie ma co czarować, jak wielki serwer byś nie kupił, jego moc
    obliczeniowa będzie mniejsza niż 100 czy 200 PCtów. Przerabialiśmy już
    taki centralny system buildowy na Sunie - jak kilkudziesięciu ludzi
    naraz buildowało, to system klękał. Robić jakiś cluster? Po co,
    skoro każdy ma na biurku całkiem dobry procesor. Przeszliśmy na buildy
    lokalne i znacznie usprawniło to pracę. Poza tym dysków mniejszych
    niż 100 GB raczej nie uświadczysz, więc większość miejsca na PCtach
    się marnuje. A tak, przy lokalnych buildach, pośrednie wyniki lądują
    na dysku lokalnym, co jest szybsze niż sieć i wymaga mniejszej
    powierzchni dyskowej na serwerze.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 84. Data: 2008-12-17 13:34:57
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Bungiel <d...@g...com> wrote:
    > Czytając rano tego posta zastanawiałem się jak wygląda taki portfel i
    > przed chwilą w warzywniaku kobieta wyciągnęła takiego potwora z
    > torebki - na oko miała w nim z 10 kart. Był olbrzymi. Zostanę raczej
    > przy 2, może 3 :)

    Tylko tyle? Dowód osobisty, prawo jazdy, visa electron... i koniec?
    Rzeczywiście, kompaktowy jesteś...

    W moim portfelu jest coś kilkanaście plastików, z tego tylko 3, no,
    w porywach 4, mogą służyć do płacenia.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 85. Data: 2008-12-17 13:45:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Piotr Auksztulewicz <w...@h...net> writes:

    > W moim portfelu jest coś kilkanaście plastików, z tego tylko 3, no,
    > w porywach 4, mogą służyć do płacenia.

    Bilet autobusowy, przepustka sluzbowa, legitymacje, jakies karty
    rabatowe, jak kto uzywa, duzo roznych rzeczy moze byc...

    MJ

  • 86. Data: 2008-12-17 14:13:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bungiel" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Kolekcjonujesz?
[...]

    Nie no, nie kolekcjonuję. Używam tego. :-)

    Kiedyś używałem osobnego kartownika, ale to rozwiązanie się nie sprawdziło
    (był on za mały).

    marekz

  • 87. Data: 2008-12-17 14:40:52
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 17, 2:34 pm, Piotr Auksztulewicz <w...@h...net> wrote:

    > Tylko tyle? Dowód osobisty, prawo jazdy, visa electron... i koniec?
    > Rzeczywiście, kompaktowy jesteś...

    Tzn. ja cały czas mialem na myśli karty płatnicze, może chyba nie do
    końca jasno to napisałem..
    Ale faktycznie w portfelu mam tylko 3 karty - dowód i 2x electron :)
    A do tego nie mam myszki, mój ekran ma 14 cali, nie mam samochodu itd.
    Chyba faktycznie jestem kompaktowy!

  • 88. Data: 2008-12-22 19:52:53
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Są.
    > W obu przypadkach polecam Citi.

    No jak są rozliczane te przelwy z KK Citi? Jako transakcja bezgotówkowa i GP
    działa? Czy można wpisać sobie dowolny numer rachnku a w danych odbiorcy np.
    Gazownia (przelew i tak dojdzie). Czy patrzą jakoś po danych banku?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 89. Data: 2008-12-23 08:11:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 22 Dec 2008 20:52:53 +0100, kovalek napisał(a):

> [...]
    > i GP działa? Czy można wpisać sobie dowolny numer rachnku a w danych
    > odbiorcy np. Gazownia (przelew i tak dojdzie). Czy patrzą jakoś po

    Bezgotówkowa, GP działa -- w odniesieniu do tych gazowych, czynszowych.
    Inne przelewy są traktowane jako transakcje gotówkowe.
    Odbiorców zgłaszasz u telefonistki, ona wpisuje wszystkie dane. Jak się
    nie przyznasz, a numer rachunku jest "normalny" (tj. PKO czy Pekao), to
    telefonistka się w życiu nie połapie czy to czynsz w spółdzielni, czy
    przelew za coś innego ;-)

  • 90. Data: 2008-12-23 10:47:35
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 14 Gru, 13:57, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Spoko, jak masz na karcie obroty i spłacasz w terminie przynajmniej
    > kwotę minimalną, to Citi podnosi limit i to dość szybko.
    > --
    >      ___________ (R)
    >     /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    >   ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
    >  _______/ /_     GG: 3524356
    > ___________/    Wywoływanie slajdówhttp://trzypion.pl/

    Ostatnio przestali podnosić limity automatycznie. Do tej pory
    podnosili mojej żonie limit co roku ale w tym roku tak się nie stało a
    używamy tego samego limitu razem ( ja mam kartę dodatkowa do karty
    żony) i praktycznie wykorzystujemy cały limit. W końcu żona będzie
    musiała chyba dosłać bankowi aktualne zaświadczenie o zarobkach.

    --
    Pozdrawiam,
    Erazmus