    From: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK - pytań kilka
    Date: Wed, 17 Dec 2008 13:26:57 +0000 (UTC)
    <s...@l...localdomain>
    <c...@4...com>
    <s...@l...localdomain>
    <49480d48$0$29364$f69f905@mamut2.aster.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
    > A czy jesteś w stanie mi wyjaśnić po co *programiście* taki komputer?

    Zależy co programuje...

    > No, jeszcze rozumiem, jeśli programista pisze najnowszą wersję Quake i
    > potrzebuje mieć poligon testowy, ale przy zwykłej pracy nad kodem
    > źródłowym? Po co mu taki sprzęt???

    Środowisko programistyczne potrafi potrzebować sporo pamięci. Głupi
    Eclipse z pluginami potrafi nieźle się rozpychać.

    Moc obliczeniowa też czasem jest potrzebna. Na przykład programistom
    DSP przydaje się dobry pakiet obliczeniowy typu MATLAB plus ekstrasy,
    symulatory itp. Quad core'a czasem mało :-) No, ale to są wyjątki.

    > Kompilację i składowanie danych i tak
    > powinno się robić zdalnie na jakichś dedykowanych do tego serwerach...

    Składowanie kodu *źródłowego* i zarządzanie wersjami, owszem, zazwyczaj
    robi się centralnie. Pośrednich wyników (.obj itp.) już niekoniecznie.

    Co do kompilacji to dużo zależy od produktu, narzędzi, skali projektu.
    Nie ma co czarować, jak wielki serwer byś nie kupił, jego moc
    obliczeniowa będzie mniejsza niż 100 czy 200 PCtów. Przerabialiśmy już
    taki centralny system buildowy na Sunie - jak kilkudziesięciu ludzi
    naraz buildowało, to system klękał. Robić jakiś cluster? Po co,
    skoro każdy ma na biurku całkiem dobry procesor. Przeszliśmy na buildy
    lokalne i znacznie usprawniło to pracę. Poza tym dysków mniejszych
    niż 100 GB raczej nie uświadczysz, więc większość miejsca na PCtach
    się marnuje. A tak, przy lokalnych buildach, pośrednie wyniki lądują
    na dysku lokalnym, co jest szybsze niż sieć i wymaga mniejszej
    powierzchni dyskowej na serwerze.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net