  • 1. Data: 2008-12-12 13:49:42
    Temat: dane z Allegro i przelewy do prania pieniedzy
    Od: "UsenetAsker" <a...@o...the.usenet.org>

    Jak sporo osób sprzedających na Allegro posiadam tam stronę o mnie, na
    której podaje swoje dane kontaktowe, adres i numer konta. Niedawno
    przeczytałem o sposobach przekazywania pieniędzy skradzionych z kont
    różnych ludzi. Tutaj jest to dobrze opisane
    http://bothunters.pl/2008/09/26/ship-it-corpcom-heee
    ejka-krejzolki/
    Nasuwa mi się pytanie czy taki ruski haker może wykorzystać moje dane i
    nagle na moim rachunku pojawi się 10.000zł a na skrzynkę mailową lub
    smsem przyjdzie propozycja nie do odrzucenia?

  • 2. Data: 2008-12-12 14:08:56
    Temat: Re: dane z Allegro i przelewy do prania pieniedzy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nasuwa mi się pytanie czy taki ruski haker może wykorzystać moje dane i
    > nagle na moim rachunku pojawi się 10.000zł a na skrzynkę mailową lub smsem
    > przyjdzie propozycja nie do odrzucenia?

    A ty mu grzecznie te 10000zł odsyłasz;)))
    Normalny człowiek jeśli mu sie na koncie pojawi niespodziewanie 10000zł to
    postepuje nastepujaco:
    1. Składa reklamacje w banku zgłaszajac że na koncie pojawiły sie nienalezne
    mu srodki lub
    2. Wypłaca w/w środki i wykorzystuje zgodnie z uznaniem;)0

    Ruski haker nie idiota i tak bez niczego nie przeleje 10000 zł komus na
    konto

    Krzysiek

  • 3. Data: 2008-12-12 14:13:52
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Gru, 15:08, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > 2. Wypłaca w/w środki i wykorzystuje zgodnie z uznaniem;)0
    >
    > Ruski haker nie idiota i tak bez niczego nie przeleje 10000 zł komus na

    A ludzie sie smiali jak Jarek Kaczynski mowil, ze nie ma konta bo sie
    boi, ze mu ktos kase przeleje... :P

  • 4. Data: 2008-12-12 14:14:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "UsenetAsker" <a...@o...the.usenet.org> wrote in message
> [...]
    > nagle na moim rachunku pojawi się 10.000zł a na skrzynkę mailową lub smsem

    musieli by miec tu jakieś lokalne "comando" od takiej roboty.
    Cos by było słychać jakby takie jajca ruscy hakerzy robili.
    Prowizje mają 10% a przy takim przelewie w ciemno to trudno byłoby oszacować
    koszty takiej operacji.
    A jakby sie połowa nie przestraszyła groźnego SMS'a ?

  • 5. Data: 2008-12-12 14:18:15
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Mój nr konta:
    56 2490 0005 0000 4000 0019 7301
    Kto chce niech przelewa ile chce;))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2008-12-12 14:23:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Gru, 15:18, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Mój nr konta:
    > 56 2490 0005 0000 4000 0019 7301
    > Kto chce niech przelewa ile chce;))
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    21.html

    ;-)))

  • 7. Data: 2008-12-12 16:10:53
    Od: "UsenetAsker" <a...@o...the.usenet.org>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oszacować koszty takiej operacji.
    > A jakby sie połowa nie przestraszyła groźnego SMS'a ?

    Czyli ten artykuł i cała historia to lipa? Czytałem też o tym w gazecie,
    wypowiadali się jacyś zwerbowani studenci, że teraz policja im wisi na
    karku, bo wykonali parę przelewów od których potrącali sobie po 10%
    kwoty a pieniądze pochodziły z kont nieświadomych osób. Historia niby
    spójna, hakerzy dostają się komuś na konto, nie mogą wykraść całej kwoty
    bo zbyt wysoki przelew wzbudzi podejrzenia banku, potrzebują słupów do
    których będą przelewać po trochu a ci przekażą te pieniądze dalej na
    wschód już za pośrednictwem Western Union. Faktycznie ryzyko jest takie,
    że część osób przywłaszczy sobie te pieniądze i zamknie konta, ale i tak
    im się opłaca(?)

  • 8. Data: 2008-12-12 16:19:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "UsenetAsker" <a...@o...the.usenet.org> writes:

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Czyli ten artykuł i cała historia to lipa? Czytałem też o tym w

    Nie. Jeśli byś odpowiedział na takiego maila i zadeklarował chęć
    współpracy, to pewnie na Twoje konto wpłynęło by trochę kasy, którą, po
    potrąceniu prowizji miałbyś przeszłać dalej.
    *jeśli*
    KJ

  • 9. Data: 2008-12-12 19:28:21
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Gru, 17:19, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
> [...]
    > współpracy, to pewnie na Twoje konto wpłynęło by trochę kasy, którą, po
    > potrąceniu prowizji miałbyś przeszłać dalej.

    Kilka dni temu dostałem takiego oto maila:

    How Are You ?
    I have a work offer available for you in responce to your initial
    request.
    Company is based in Ukraine and we are receiving orers from North
    America, We need payment receiving personnel in these areas.

    We decided to recruit payment managers online,

    You will get 7% of each payment.
    For example if you receive $3500 payment your comission will be $245.

    If you are interested in this position please send us NAME ADDRESS
    STATE, CITY, ZIPCODE, PHONE To this email:
    s...@g...com

    Best Wishes
    Rinkay LTD
    Ronald Taylor

    I co o tym sądzicie ?

  • 10. Data: 2008-12-12 19:42:58
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    o.googlegroups.com...

    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,48164
    21.html

    Nie ma obaw, elektroniczne polecenie zaplaty w PL dopiero raczkuje, do tego
    ustanawia sie je z poziomu banku nadawcy, a nie instytucji odbiorcy
    przelewu.

    k.