    From: Brzezi <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK - pytań kilka [OT]
    Date: Tue, 16 Dec 2008 21:28:39 +0100
    <s...@l...localdomain>
    <c...@4...com>
    <s...@l...localdomain>
    <49480d48$0$29364$f69f905@mamut2.aster.pl>

    wto, 16 gru 2008 o 21:19 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > A czy jesteś w stanie mi wyjaśnić po co *programiście* taki komputer?
    > Powinien wystarczyć zwykły terminal (np. coś w rodzaju HP Thin Client),
    > z badziewnym procesorem i w ogóle bez twardego dysku. Nawet jak to
    > będzie markowy terminal, to i tak cena powinna wyjść niższa niż
    > monitora, do którego jest podłączony - i to nawet jak to będzie bardzo
    > tani monitor... (Choć akurat po co duży monitor - to rozumiem. Więcej
    > linii kodu się zmieści na ekranie...)

    Ale przeciez napisalem, ze nie jest to komputer dla programistow PHP czy
    podobnych

    > No, jeszcze rozumiem, jeśli programista pisze najnowszą wersję Quake i
    > potrzebuje mieć poligon testowy, ale przy zwykłej pracy nad kodem
    > źródłowym?

    jw.

    Co jest dla Ciebie jest zwykla praca nad kodem?

    > Po co mu taki sprzęt??? Kompilację i składowanie danych i tak
    > powinno się robić zdalnie na jakichś dedykowanych do tego serwerach...

    jw. :)

    Kiedys inaczej sie programowalo, teraz server aplikacyjny na takim
    szybkim procesorze uruchamia sie kilkanascie/dziesiat sekund, a
    podczas tworzenie aplikacji restartuje sie serwer wielokrotnie w ciagu
    dnia, za jednym razem bedzie szybciej o 10 sek, nie duza roznica, ale
    w ciagu calego dnia moze sie tego nazbierac sporo, poza tym wyzszy
    komfort pracy

    Rozne rzeczy sie programuje :)
    Jezeli programujesz aplikacje ktora przetwarza dziesiatki GB danych,
    to musisz miec i wydajne dyski, jeszcze do tego jak masz lokalna baze
    danych, ktora takze ma rozmiar w dziesiatkach jak i czasami w setkach
    GB to to czy dysk ma predkosc odczytu 70MB/s czy 200MB/s jest spora
    roznica, podobnie potrzeba nam duzo ramu, 4GB do sprawnej pracy,
    Srodowiski programistyczne zjada czasami ponad GB ramu, do tego
    uruchomiony server aplikacyjny tez ze 2GB ramu, a gdzie pamiec na
    system czy tez nie male zapotrzebowanie ramu na bazedanych? :)

    Powtorze sie jeszcze raz, ze to nie jest komputer dla programisty PHP :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ "But what we need to know is, do people ]
    [ Ekg: #3781111 ][ want nasally-insertable computers?" ]