  • 51. Data: 2011-11-22 18:02:19
    Temat: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message
    news:1mt6lvsb9ebed$.18gm5qagrbwuu.dlg@40tude.net...

> [...]
    > bo
    > żadają zabezpieczeń na majątku. Z tym trzerba się zgodzić. Do tej pory
    > gadaliśmy jednak o samych bankach i depozytach żeby pokazać kreację
    > pieniędzy. Skippy dodał do tego majątek. W ten spsob skomplikował obraz
    > jak
    > to on ma w zwyczaju.
    > Musimy się jednak z nim zgodzić, że nie do końca można zkładać, że
    > kredytobiorca może sowbodnie przepić kredyt i nie posiadać żadnego
    > majątku,
    > W tym sensie pieniądze z kredytu mają pokrycie w tym majątku.

    spoko, problem solved, mozna zadzwonić do obamy :)
    george

    P.S. W całym modelu wszystko fajnie, tylko że te sqrwysyny nie dbaja o to
    czy ktoś rzeczywiscie wytwarza bogactwo będące pokryciem pod te wtórną
    emisję. Im jest wszystko jedno.
    To tu sie wszsytko rozpieprzyło.

  • 52. Data: 2011-11-22 18:03:20
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ależ skippy, tak działa system wtórnej kreacji pieniądza.
    > W skali całego kraju tych co przychodza po ich depozyty płatne na żądanie
    > jest na tyle mało ze nie ma problemu z gotówką z rezerw. Policzyli sobie
    > prawdopodobieństwo że A i B nie przyjdą razem i udają że ich depozyty
    > nadal są na żądanie. Ale rzeczywistość jest zgoła inna.
    > Gdybyb A i B przyszli razem mamy sytuację "run na bank" i koniec pieśni.

    ok nic innego w sumie nie twierdze
    samo "kreacja" sugeruje że sie bierze coś z niczego a to akurat g.prawda w
    tych omawianych przypadkach:)
    wiadomo ze gdyby wszyscy chcieli wycofać depozyty, to równocześnie wszyscy
    by musieli oddać kredyty i pozamykać inwestycje kapitałowe na ich podstawie
    dokonane, co jest niemożliwe i wtedy wszystko kica albo ben drukuje i to
    będzie prawdziwa kreacja

  • 53. Data: 2011-11-22 18:04:18
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > P.S. W całym modelu wszystko fajnie, tylko że te sqrwysyny nie dbaja o to
    > czy ktoś rzeczywiscie wytwarza bogactwo będące pokryciem pod te wtórną

    aha, i jeszcze jedno.
    Jak juz zbuduje dom zabezpieczający ów kredyt, to czy "system" uwzględnia
    fakt że "wartośc" tego zabezpieczenia ulega degradacji ?

    george

  • 54. Data: 2011-11-22 18:06:45
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > Szczegóły. Chodzi o to że tak jak pisze skippy, banki niby mają pokrycie
    > bo
    > żadają zabezpieczeń na majątku. Z tym trzerba się zgodzić. Do tej pory

    nic takiego kjm nie napisałem, ciągle coś dorabiasz

    mają pokrycie w sensie zgodności salda depozytów i kredytów (w uproszczeniu)

    ale nie drukują kasy anii nie robią lewych zapisów elektronicznych
    TO O TO CHODZI

    wspomniane wyżej rzeczy są zarezerwowane dla PAŃSTWA i BANKU CENTRALNEGO

    w wykonaniu każdego innego banku czy człowieka to przestępstwo cięższe od
    gwałtu z pobiciem i morderstwem w torturach
    wydrukuj jedne jedyne 100zł i daj sie złapać to pewnie 8lat masz "jak w
    banku":)))

  • 55. Data: 2011-11-22 18:07:40
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 14:22:09 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > root <r...@v...pl> napisał(a):
    >
    > Z tego powodu zawsze mnie śmieszyło, kiedy ekonomiści definiowali pieniądz
    > jako towar.
    >
    > Niesłusznie Cie to śmieszyło. Kiedyś rolę pieniądza spełniały towary (skóry,
    > bursztyn, sól). Towary te pełniły rolę pieniądza czyli powszechnego ekwiwalentu.
    >
    > Z czasów studiów ekonomicznych pamiętam m.in taką definicję "pieniądza" -
    > pieniądz jest to powszechny ekwiwalent, który utracił swoją towarową wartość
    > użytkową.
    > Obecnie pieniądz to właściwie "znaki pieniężne" - patrz link.

> [...]
    4/znak-pieniezny.html

    Troche to jest historia ekonomomii. Dzisiaj ja widzę pieniądz jako coś
    podobnego do weksla przy czym bez oznaczonego terminu płatności. Lepiej -
    kwit depozytowy, albo tak jak piszesz - znak pieniężny.
    Ja dla własnych celów nazywam to "obietnicą NBP".
    Można to traktować jak towar. Jednak to towar, który nie istnieje bez banku
    centralnego i całego systemu bankowego, będącego gwarantem Twojej
    wypłacalności.
    Tylko jest otwarte pytanie o sposób realizacji wypłacalności., Konkretnie
    jak zapłacić komuś za pomalowanie mieszkania? Przelewając na niego
    obietnicę?!

  • 56. Data: 2011-11-22 18:08:39
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

> [...]

    > P.S. W całym modelu wszystko fajnie, tylko że te sqrwysyny nie dbaja o to
    > czy ktoś rzeczywiscie wytwarza bogactwo będące pokryciem pod te wtórną

    rozpieprzyło się na wszystkich poziomach
    agenci dawali kredyty byle śmieciom aby zgarnąć prowizję

    tu jest mniej więcej jest błędne koło a nie w logice
    depozyty-kredyty-inwestycje
    ponadnormatywna chciwość

  • 57. Data: 2011-11-22 18:12:33
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <s...@o...eu> wrote in message

> [...]
    > gwałtu z pobiciem i morderstwem w torturach
    > wydrukuj jedne jedyne 100zł i daj sie złapać to pewnie 8lat masz "jak w

    tak skippy, kreacja pierwotna jest zarezerwowana dla drukarki panstwowej.
    Inaczej 25 lat za banknot 10 pln... śmiechu warte.

    george

  • 58. Data: 2011-11-22 18:24:56
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 19:06:45 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > gwałtu z pobiciem i morderstwem w torturach
    > wydrukuj jedne jedyne 100zł i daj sie złapać to pewnie 8lat masz "jak w

    No swoją drogą zawsze dziwiłem się że kary za podrobianie pieniędzy są
    czasem wyższe niż za morderstwo.

    Ale wracając do depozytów ;) Znowu cię nie zrozumiałem, ale teraz chyba
    kapuję już:
    Ty ciągle myslisz o JEDNYM banku:

    A wpłaca 10zł
    B dostaje kredyt 8zł

    Saldo jest takie:
    Depozyty 10zł
    Udzielone kredyty 8zł.

    Mniej więcej równe (2 zł rezerwy bankowej)
    Nawet jeśli B wpłaci soje 8zeta do TEGO samego banku w bilansie nic się nie
    zmieni. Bank nie doda tego do depozytów.
    Tu masz rację absolutną.
    Ale
    B może tą kasę wpłacić do innego banku i w nim powstanie depozyt. Powstanie
    bo ten drugi bank nic nie wie o pochodzeniu pieniędzy.
    W systemie bankowym

    Depozyty będą równe 18zł
    Udzielone kredyty 8zł

    Niby dalej 18-8-10zł ale to depozyty (18zł) są majątkiem, który obaj goście
    mogą użyć. Np B moze zapłacić kartą za wodkę i ją wypić.
    Zauważ że po wypiciu suma depozytów jest ciągle 18zł, bo pieniądze za wódkę
    znajdują się teraz na koncie sprzedawcy, w jakimś zupelnie innym banku.

    Depozyty 18zł
    Udzielone kredyty 8zł
    a wódka wychlana!

    Co będzie kiedy sprzedawca wódki i początkowy depozytariusz przyjdą do
    swoich banków po swoje uczciwie zarobione pieniądze?

    Są 2 możliwości albo bank 1 splajtuje albo zacznie ścigać ochleja B i go
    zlicytuje (lub nie).
    Ale co będzie jeśli ochlej B ma termin płatności za 10 lat? - Mamy kryzys
    płynności.

  • 59. Data: 2011-11-22 18:44:13
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 19:24:56 +0100, root napisał(a):

> [...]
    > zlicytuje (lub nie).
    > Ale co będzie jeśli ochlej B ma termin płatności za 10 lat? - Mamy kryzys

    Tu mi się kojarzy to co robią krawaciarze nakłaniający ludzików do brania
    kredytów hipotecznych na 30 albo więcej lat. Przecież nikt nie wie co
    będzie za 30 lat. Jak można oszczacować ryzko takiego kredytu? Na podstawie
    aktualnych cen nieruchomości? To śmieszne. Wynik widzieliśmy w 2009r.
    Banki mają zbyt duże możliwości wpędzania siebie i innych w kłopoty dlatego
    nie można im zezwalać na pełną samorządność. Tak jak pilotom nie można
    pozwalać latać gdzie chcą i kiedy chcą. Regulacja jest więc niezbędna.

  • 60. Data: 2011-11-22 19:26:13
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > Ale wracając do depozytów ;) Znowu cię nie zrozumiałem, ale teraz chyba
    > kapuję już:
    > Ty ciągle myslisz o JEDNYM banku:

    nie

    > A wpłaca 10zł
    > B dostaje kredyt 8zł

    > Saldo jest takie:
    > Depozyty 10zł
    > Udzielone kredyty 8zł.
    >
    > Mniej więcej równe (2 zł rezerwy bankowej)

    no tak,

    zdeponowane 10
    udzielone 8
    w banku: 10-8 = 2
    na rynku: 8
    saldo:2+8 = 10

    > Nawet jeśli B wpłaci soje 8zeta do TEGO samego banku w bilansie nic się
    > nie
    > zmieni. Bank nie doda tego do depozytów.

    o tu wyżej jest błąd!

    doda, a czemu nie? wniosek bez sensu
    przecież może dać żonie i żona wpłaci, co to ma do rzeczy

    zdeponowane 18
    udzielone 8
    w banku: 10-8+8 = 10
    na rynku: 0
    saldo:10+0 = 10

    itd bez fizycznego wpuszczenia gotówki pero pero bilans musi wyjść na zero
    jakbyś nie liczył piętrowych kredytów i depozytów

> [...]
    > goście
    > mogą użyć. Np B moze zapłacić kartą za wodkę i ją wypić.
    > Zauważ że po wypiciu suma depozytów jest ciągle 18zł

    no i sam sobie zaprzeczyłeś

    , bo pieniądze za wódkę
    > znajdują się teraz na koncie sprzedawcy, w jakimś zupelnie innym banku.

    no i co z tego

    tu dokonujes manipulacji liczbami i słowami bez logiki
    bilans jest nadal liczony jak wyzej, tylko poprzez zdeponowane rozumiemy
    "ogólnie zdeponowane" itd.
    zapis za wódke znika z jednego depozytu i pojawia sie w innym
    Czyli w sumie łącznie nadal pero pero

> [...]
    > zlicytuje (lub nie).
    > Ale co będzie jeśli ochlej B ma termin płatności za 10 lat? - Mamy kryzys

    no do brze, ale gładko przeszedłeś do czego innego
    od kreacji do płynności
    temu nie przecze