  • 1. Data: 2011-11-17 16:30:42
    Temat: Moje "różne" spojrzenie na budżet
    Od: root <r...@v...pl>

    Sporządziłem taki oto wykresik struktury wydatków projektowanego budżetu na
    2012r.
    http://img522.imageshack.us/img522/323/unled2qr.png

    Jak widać wiodacą rolę pełnią tajemnicze "Rozliczenia różne" bo aż 85mld
    zł.

    Potem ZUSy i obsługa długu publicznego. Potem nie ma długo nic, aż
    dochodzimy do wojska (21,6mld) , policji i wreszcie napotykamy etatowego
    chłopca do bicia: administracje publiczną (12mld) no i znienawidzoną pomoc
    społeczną winną podatnikowi aż 13mld! (niedowiary!)
    No wreszcie konik naszych władców
    - szkolnictwo wyższe - 12mld (tyle co pomoc!)
    - Nauka - aż 5mld
    - oświata - 1,6mld (brawo, coż za hojność)

    Podobnie jak w przypadku błędów i opuszczeń w rachunku bieżącym państwa,
    tak i tu mamy magiczną pozycję stanowiącą aż 1/3 całego budżetu w postaci
    "rozliczeń różnych".
    - No i jak się żyje Kowalski?
    - Różnie panie premierze!

  • 2. Data: 2011-11-17 16:56:09
    Temat: Re: Moje "różne" spojrzenie na budżet
    Od: "Piotr P." <p...@g...comTOTEZ>

    W dniu 2011-11-17 17:30, root pisze:
> [...]
    > http://img522.imageshack.us/img522/323/unled2qr.png
    >
    > Jak widać wiodacą rolę pełnią tajemnicze "Rozliczenia różne" bo aż 85mld

    Ciekawe to bardzo.

    Btw co to są "Urzędy naczelnych"? coś związanego z prowadzeniem zoo? ;)

  • 3. Data: 2011-11-17 18:14:19
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 17:56:09 +0100, Piotr P. napisał(a):

    > Ciekawe to bardzo.
    >
    > Btw co to są "Urzędy naczelnych"? coś związanego z prowadzeniem zoo? ;)
    Nie zoo ale "organów" a dokładniej:
    "Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz
    sądownictwa"
    Za długie jest i się z wykresikiem słabo komponuje ;)

  • 4. Data: 2011-11-18 16:53:00
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > http://img522.imageshack.us/img522/323/unled2qr.png
    >
    > Jak widać wiodacą rolę pełnią tajemnicze "Rozliczenia różne" bo aż 85mld

    Na wykresie nie ma nic o dotacjach do samorządów (48 mld PLN w 2011) oraz
    rozliczeniach udziału własnego funduszy UE (15,6 mld PLN w 2011) więc kwota
    85 mld PLN na 2012 składa się głównie z tych pozycji.

> [...]
    > chłopca do bicia: administracje publiczną (12mld) no i znienawidzoną pomoc
    > społeczną winną podatnikowi aż 13mld! (niedowiary!)

    Dotacje do ZUS i KRUS też bym zaliczył do pomocy społecznej (z tego wypłaca
    się renty i uprzywilejowane emerytury) a na wykresie wychodzi tego prawie 80
    mld PLN.

    Anatol

  • 5. Data: 2011-11-18 22:33:48
    Od: root <w...@j...com>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 17:53:00 +0100, Anatol napisał(a):

> [...]
    > się renty i uprzywilejowane emerytury) a na wykresie wychodzi tego prawie 80

    To jest "zestawienie wg działów"
    http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/ustawy_b
    udzetowe/na_2012/20110928_proj__ust__na_2012.zip
    Po rozpokaowaniu sa tam nastepne zipy. Ja wziąłem zal2,zip i stad te dane.
    Niestety jest tam w cholere innych plików, których przeczytsanie zajęłoby
    parę dni. Jeśli Cie to interesuje możesz pokopać, z czego składają się
    rózne rozliczenia. Mnie sie jakos odechciewa ;). W tym moim pliku tabela
    jest szersza bo kwoty sa rozbite na subwencje,dotacje a nawet srodki
    unijne. Na wykresie są sumy a cłakowita suma wynosi 327mld.

  • 6. Data: 2011-11-19 16:38:45
    Temat: [OT] Re: Moje "różne" spojrzenie na budżet
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Nie wiem gdzie to napisać, ale skoro tyle lat piszę tutaj to wypada tutaj.

    Rekomenduję kupno "UWARZAM RZE"

    Jeśli ktoś omijał z powodów ideologicznych, to poważny błąd.

    Zrównoważony i pozbawiony histerii tygodnik, odciążający bezsensowny miód
    Newsweeka, Polityki czy Wprost.
    Coś jak Wprost, ale znaaacznie lepiej.

    Wielkie gratulacje, Panowie.
    Podziwiam, bo spodziewałem się badziewia... a tu sory warto nabyć.

  • 7. Data: 2011-11-19 16:40:28
    Temat: Re: [OT] Re: Moje "różne" spojrzenie na budżet
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "skippy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Coś jak Wprost, ale znaaacznie lepiej.

    stare Wprost rzecz jasna

  • 8. Data: 2011-11-19 18:10:17
    Temat: Re: [OT] Re: Moje
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    A co to niby jest ten "bezsensowny miód Newsweeka, Polityki i Wprost" ?
    No toś przywalił kolego skippy z tą rekomendacją !!!
    Bezstronne, wyważone komentarze, powiadasz ?
    Dobre, a nawet takie sobie :-)

    Redakcja "Uważam rze" to oszołom R.Ziemkiewicz - dziennikarz chory z
    nienawiści do PO i osobiście Tuska (m.in. gorący zwolennik teorii zamachu
    smoleńskiego), bracia Karnowscy - PIS-owskie lizusy, P.Zaremba - autor tezy o
    "przemyśle pogardy" zbudowanego przez media związane z PO, miłośnik
    J.Kaczyńskiego i mający ze 40 kg nadwagi P.Semka oraz paru innych
    "bezstronnych" dziennikarzy-patriotów.

  • 9. Data: 2011-11-19 18:43:57
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Nov 2011 17:38:45 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > Coś jak Wprost, ale znaaacznie lepiej.
    >
    > Wielkie gratulacje, Panowie.
    > Podziwiam, bo spodziewałem się badziewia... a tu sory warto nabyć.

    Dlaczego przywłaszczyłeś sobie mój wątek? :)

  • 10. Data: 2011-11-19 19:19:13
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    > Nie zoo ale "organów" a dokładniej:

    :))) orangutany, szympanse... sorrry MSPANC

    --
    Pozdrawiam,
    Z.