    From: "skippy" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Date: Tue, 22 Nov 2011 20:26:13 +0100
    <9...@4...net> <jaensm$5i9$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net> <jafimo$3gg$1@news.onet.pl>
    <jafj61$5a5$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <jag9ve$mq3$1@news.onet.pl>
    <171sybg3m8wd6$.19fhgbynficjn$.dlg@40tude.net>
    <4ecbdbab$0$5812$65785112@news.neostrada.pl>
    <1mt6lvsb9ebed$.18gm5qagrbwuu.dlg@40tude.net> <jagobr$c3q$1@news.onet.pl>
    <y...@4...net>

    news:yzq8nj856mjp.4pxif2yzbki5.dlg@40tude.net...

    > Ale wracając do depozytów ;) Znowu cię nie zrozumiałem, ale teraz chyba
    > kapuję już:
    > Ty ciągle myslisz o JEDNYM banku:

    nie

    > A wpłaca 10zł
    > B dostaje kredyt 8zł

    > Saldo jest takie:
    > Depozyty 10zł
    > Udzielone kredyty 8zł.
    >
    > Mniej więcej równe (2 zł rezerwy bankowej)

    no tak,

    zdeponowane 10
    udzielone 8
    w banku: 10-8 = 2
    na rynku: 8
    saldo:2+8 = 10

    > Nawet jeśli B wpłaci soje 8zeta do TEGO samego banku w bilansie nic się
    > nie
    > zmieni. Bank nie doda tego do depozytów.

    o tu wyżej jest błąd!

    doda, a czemu nie? wniosek bez sensu
    przecież może dać żonie i żona wpłaci, co to ma do rzeczy

    zdeponowane 18
    udzielone 8
    w banku: 10-8+8 = 10
    na rynku: 0
    saldo:10+0 = 10

    itd bez fizycznego wpuszczenia gotówki pero pero bilans musi wyjść na zero
    jakbyś nie liczył piętrowych kredytów i depozytów

    > Tu masz rację absolutną.
    > Ale
    > B może tą kasę wpłacić do innego banku i w nim powstanie depozyt.
    > Powstanie
    > bo ten drugi bank nic nie wie o pochodzeniu pieniędzy.
    > W systemie bankowym
    >
    > Depozyty będą równe 18zł
    > Udzielone kredyty 8zł
    >
    > Niby dalej 18-8-10zł ale to depozyty (18zł) są majątkiem, który obaj
    > goście
    > mogą użyć. Np B moze zapłacić kartą za wodkę i ją wypić.
    > Zauważ że po wypiciu suma depozytów jest ciągle 18zł

    no i sam sobie zaprzeczyłeś

    , bo pieniądze za wódkę
    > znajdują się teraz na koncie sprzedawcy, w jakimś zupelnie innym banku.

    no i co z tego

    tu dokonujes manipulacji liczbami i słowami bez logiki
    bilans jest nadal liczony jak wyzej, tylko poprzez zdeponowane rozumiemy
    "ogólnie zdeponowane" itd.
    zapis za wódke znika z jednego depozytu i pojawia sie w innym
    Czyli w sumie łącznie nadal pero pero

    > Depozyty 18zł
    > Udzielone kredyty 8zł
    > a wódka wychlana!
    >
    > Co będzie kiedy sprzedawca wódki i początkowy depozytariusz przyjdą do
    > swoich banków po swoje uczciwie zarobione pieniądze?
    >
    > Są 2 możliwości albo bank 1 splajtuje albo zacznie ścigać ochleja B i go
    > zlicytuje (lub nie).
    > Ale co będzie jeśli ochlej B ma termin płatności za 10 lat? - Mamy kryzys
    > płynności.

    no do brze, ale gładko przeszedłeś do czego innego
    od kreacji do płynności
    temu nie przecze