    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Date: Tue, 22 Nov 2011 19:44:13 +0100
    <9...@4...net> <jaensm$5i9$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net> <jafimo$3gg$1@news.onet.pl>
    <jafj61$5a5$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <jag9ve$mq3$1@news.onet.pl>
    <171sybg3m8wd6$.19fhgbynficjn$.dlg@40tude.net>
    <4ecbdbab$0$5812$65785112@news.neostrada.pl>
    <1mt6lvsb9ebed$.18gm5qagrbwuu.dlg@40tude.net> <jagobr$c3q$1@news.onet.pl>
    <y...@4...net>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 19:24:56 +0100, root napisał(a):

    > No swoją drogą zawsze dziwiłem się że kary za podrobianie pieniędzy są
    > czasem wyższe niż za morderstwo.
    >
    > Ale wracając do depozytów ;) Znowu cię nie zrozumiałem, ale teraz chyba
    > kapuję już:
    > Ty ciągle myslisz o JEDNYM banku:
    >
    > A wpłaca 10zł
    > B dostaje kredyt 8zł
    >
    > Saldo jest takie:
    > Depozyty 10zł
    > Udzielone kredyty 8zł.
    >
    > Mniej więcej równe (2 zł rezerwy bankowej)
    > Nawet jeśli B wpłaci soje 8zeta do TEGO samego banku w bilansie nic się nie
> [...]

    Tu mi się kojarzy to co robią krawaciarze nakłaniający ludzików do brania
    kredytów hipotecznych na 30 albo więcej lat. Przecież nikt nie wie co
    będzie za 30 lat. Jak można oszczacować ryzko takiego kredytu? Na podstawie
    aktualnych cen nieruchomości? To śmieszne. Wynik widzieliśmy w 2009r.
    Banki mają zbyt duże możliwości wpędzania siebie i innych w kłopoty dlatego
    nie można im zezwalać na pełną samorządność. Tak jak pilotom nie można
    pozwalać latać gdzie chcą i kiedy chcą. Regulacja jest więc niezbędna.