  • 1. Data: 2011-11-20 14:35:10
    Temat: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    Toksyczna pajęczyna długu:
    http://dwagrosze.com/2011/11/toksyczna-pajeczyna-dlu
    gu.html

    "[...] I tak zamieszczona obok ilustracja dla przypadku bankructwa Włoch
    wyjaśnia na przykład od razu czemu mały Napoleon francuski tak nalega
    ostatnio na masowe drukowanie euro aby wybailoutować tym "banki w Europie".
    Okazuje się że ten nagły przypływ internacjonalistycznej solidarności z
    "bankami Europy" nie wypływa bynajmniej z francuskiego altruizmu czy troski
    o kontynent. Wypływa stąd że nie tak znowu hipotetyczne bankructwo Italii,
    jednej z największych gospodarek EU, miałoby dewastujący efekt przede
    wszystkim właśnie na Francję, bankrutując jej banki. A to ci niespodzianka!
    [...]".

    http://www.bbc.co.uk/news/business-15748696

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2011-11-20 14:48:39
    Temat: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    Dwa największe komercyjne banki francuskie posiadają 420mld euro długu
    włoskiego. Bardzo dobrze widać że już rynek bierze to pod uwagę bo
    przy (dramatycznych czyli szybkich) spadkach wloskich obligacji
    francuskie też zaczynają spadać.

    http://www.bloomberg.com/news/2011-11-08/italy-polit
    ical-woes-spell-nightmare-for-bnp-credit-agricole.ht
    ml

    Sarkozy nie chciałby drukować gdyby miał pewny wzrost gospodarczy
    (prognozna jest poniżej 1.75% pod koniec roku) Dodruk to poprostu
    kupowanie czasu, dlatego chce to zrobić. Więcej czasu na reformy i
    przygotowywanie pod wybory które bez dodruku zapewne przegra bo reform
    nie zdąży Francja przeprowadzić. Na pewno też ma znaczenie deficyt pod
    koniec roku (i przyszła emisja obligacji na rolowanie długu) Właściwie
    to tylko doraźne działania żeby jakoś kolejną chwilę przetrwać, a nuż
    któryś partner handlowy Francji zacznie rosnąć.

    W praktyce i tak ECB kupuje cały czas obligacje głównie włoskie na
    rynku wtórnym.
    Moim zdaniem reform nie będzie i skończy się na drukowaniu. Pytanie
    tylko jak to będzie wyglądać?

    W sumie i tak to jest dziwne nie wiem jaki jest podział obowiązków we
    Francji, bo jak widać nie premier tylko prezydent jeździ na szczyty UE
    a o reformach i tak będzie decydował rząd. Tutaj akurat nie orientuje
    się kto głowę faktycznie nadstawia.

    http://twitter.com/RynekGlobalny

  • 3. Data: 2011-11-20 19:54:57
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 15:35:10 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > jednej z największych gospodarek EU, miałoby dewastujący efekt przede
    > wszystkim właśnie na Francję, bankrutując jej banki. A to ci niespodzianka!

    Endriu, dlaczego gadasz sam ze sobą i nie opowiadasz na moje uprzejme
    pytanie: "Gdzie są statystyki drukowania złotówek w Polsce"
    Czy to qwa tak ciężko zwyczajnie podać linka albo przynajmniej odpowiedzieć
    "odpier... się".

  • 4. Data: 2011-11-20 20:33:43
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > pytanie: "Gdzie są statystyki drukowania złotówek w Polsce"
    > Czy to qwa tak ciężko zwyczajnie podać linka albo przynajmniej

    Przecież wklejałem to wielokrotnie:

    http://www.nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn
    /podaz_bilansowa.xls

    Bezpośrednio w obiegu od wreśnia ubiegłego roku pojawiło się blisko 8 mld.
    (kolumna pierwsza). Co do kolumny ostatniej "pieniądz M3" (w której od
    września ubiegłego roku 80 mld) musze się skonsultowac z znajomą
    emerytynowaną dyrektor banku która zapewne w/w statystyki musiała swego
    czasu znać na pamięć.

    Chętnie wysłuchałbym jakies porządnej polemiki na temat tychże statystyk,
    lecz poza dosyć dobrze poinformowanym kolegą Anatolem (niestety mocno
    związanym z nazwijmy "prounijną złą stroną mocy" - prosze sobie poczytać
    komentarze pod tekstami prof. Przystawy:

    http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8099,fozz-dobra-cio
    cia-polskich-afer
    http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8101,wojciech-blasi
    ak-w-odpowiedzi-anatolowi
    http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8155,falzmann-18-li
    pca-1991
    http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8156,wokol-falzmann
    )

    i tobą Root to na niewiele tutaj można liczyć ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2011-11-20 20:39:00
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > i tobą Root to na niewiele tutaj można liczyć ....

    P.S. Jak to jest z tymi bilionami. Czy to są ichniejsze odpowiedniki naszych
    miliardów ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2011-11-20 20:45:04
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    > Jak to jest z tymi bilionami. Czy to są ichniejsze odpowiedniki naszych
    > miliardów ?.

    W anglojęzycznej nomenklaturze ich bilion to nasz miliard.

    http://www.facebook.com/rynekglobalny

  • 7. Data: 2011-11-20 20:56:40
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

> [...]
    > września ubiegłego roku 80 mld) musze się skonsultowac z znajomą
    > emerytynowaną dyrektor banku która zapewne w/w statystyki musiała swego

    Osobiście uważam że u nas się może drukuje ale nie są to pieniądze
    ratunkowe czy jakoś bardzo stymulujące gospodarkę - jest to zdrowy
    dodruk wynikający z wzrostu gospodarczego. Większym dla nas problemem
    jest wystawienie sektora bankowego na zagranice i obligacje
    denominowane w euro. To wszystko przy możliwej panice spowoduje spadek
    złotówki a to w efekcie pęcznienie długu zagranicznego i inflacje ale
    jednak importowaną czyli nie wynikającą bezpośrednio z zwiększenia
    podaży złotówki tylko ze spadku jej kursu. Pierwsze co może być w
    Polsce zrobione w kierunku zwiększenia podaży (po panice) to obniżka
    stóp procentowych i to obstawiam że się stanie gdy PKB będzie poważnie
    zwlaniać - na tyle żeby nie zamknąć budżetu. Obecnie jeszcze tak
    wielkiej ucieczk nie ma ale kto wie co się może stać za kilka tygodni?
    Wszystko wisi na "włoskim" włosku ;).

    http://www.facebook.com/rynekglobalny

  • 8. Data: 2011-11-20 21:04:03
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    >Osobiście uważam że u nas się może drukuje ale nie są to pieniądze
    >ratunkowe czy jakoś bardzo stymulujące gospodarkę - jest to zdrowy
    >dodruk wynikający z wzrostu gospodarczego.

    Ja tam nie widzę tej "zdrowej korelacji"....

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9f40543827
    ca1461.html
    http://www.tradingeconomics.com/poland/gdp

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2011-11-20 21:13:18
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    > Ja tam nie widz tej "zdrowej korelacji"....

    Błąd (polityki) może wystąpić, cudów nie oczekuję. Poszukaj sobie tych
    samych danych dla USA to zobaczysz co to znaczy zwiększać podaż na
    ratunek ;) - szczególnie jeśli chodzi o 2008 rok.
    Dodatkowo każda szanująca sie gospodarka i jej rządzący jawnie
    ogłaszają że będzie stymulacja monetarna. Moim zdaniem za taką sie
    chcemy uważać i Belka po prostu napisze w oświadczeniu że dodruk
    miałbyć stymulacyjny. Nie wiem też czy samo M3 wystarczy do dokładnego
    odzwierciedlenia podaży względem wzrostu PKB. Nie wiem też jaki jest
    dopuszczalny błąd i jakich sięprognoz używa do zwiększenia agregatu
    M3. To są bardzo istotne szczegóły i trzebaby to dokładnie sprawdzić
    plus prześledzić wypowiedzi prezesa NBP.
    Mogła to być delikatna stymulacja jednak to nie jest jeszcze to co w
    USA czy obecnie choć w mniejszym stopniu w Angli.

    http://twitter.com/RynekGlobalny

    Kuba

  • 10. Data: 2011-11-20 21:21:07
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 21:33:43 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8156,wokol-falzmann
    > )
    >
    > i tobą Root to na niewiele tutaj można liczyć ....

    Ładne to statystyki, ale na mój chłopski rozum, nie udowodnisz z tego
    drukowania pustych pieniędzy, bo to zestawienia podaży pieniądza czym
    zarządza NBP przez operacje otwartego rynku. To zawiera wszystko razem, ale
    nie znasz przyczyny zmian. Czy NBP sprzedał czy odkupił swoje bony? Ludzie
    wpłacają i wypłacają pieniądze. Wszystko jest w ciągłym ruchu.
    Księgowa ci tez nie pomoże. Co prawda jutro sobie to porządnie pooglądam,
    ale obawiam się że za cienki jestem, żeby zrozumieć czy takie zmiany podaży
    M1, M2 i M3 są naturalne czy nie.

    Ale zobacz, jak ładnie wygląda kreacja ;):
    Gotówka (prawdziwy pieniądz w monetach i banknotach jest w kol2. (Pieniądz
    gotówkowy w obiegu (z kasami banków).
    wynosi 109 mld a w bankach jest tylko 10 mld w gotówce.
    a DEPOZYTY - 345 mld !!!!!!!!
    Widzisz to?
    Jak to jest możliwe że WSZYSTKIE banki i ludzie mają w tej samej chwili
    wszystkich pieniędzy 109 mld a w bankach jest 345 mld depozytów ?????????
    To wychodzi 3 razy więcej.
    To właśnie ponad trzykrotna kreacja pieniądza !!!! To właśnie to w co kol.
    Totus nie wierzy i o co toczę z nim boje od conajmniej roku.