    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Date: Tue, 22 Nov 2011 19:24:56 +0100
    <9...@4...net> <jaensm$5i9$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net> <jafimo$3gg$1@news.onet.pl>
    <jafj61$5a5$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <jag9ve$mq3$1@news.onet.pl>
    <171sybg3m8wd6$.19fhgbynficjn$.dlg@40tude.net>
    <4ecbdbab$0$5812$65785112@news.neostrada.pl>
    <1mt6lvsb9ebed$.18gm5qagrbwuu.dlg@40tude.net> <jagobr$c3q$1@news.onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 19:06:45 +0100, skippy napisał(a):

    > nic takiego kjm nie napisałem, ciągle coś dorabiasz
    >
    > mają pokrycie w sensie zgodności salda depozytów i kredytów (w uproszczeniu)
    >
    > ale nie drukują kasy anii nie robią lewych zapisów elektronicznych
    > TO O TO CHODZI
    >
    > wspomniane wyżej rzeczy są zarezerwowane dla PAŃSTWA i BANKU CENTRALNEGO
    >
    > w wykonaniu każdego innego banku czy człowieka to przestępstwo cięższe od
    > gwałtu z pobiciem i morderstwem w torturach
    > wydrukuj jedne jedyne 100zł i daj sie złapać to pewnie 8lat masz "jak w
    > banku":)))

    No swoją drogą zawsze dziwiłem się że kary za podrobianie pieniędzy są
    czasem wyższe niż za morderstwo.

    Ale wracając do depozytów ;) Znowu cię nie zrozumiałem, ale teraz chyba
    kapuję już:
    Ty ciągle myslisz o JEDNYM banku:

    A wpłaca 10zł
    B dostaje kredyt 8zł

    Saldo jest takie:
    Depozyty 10zł
    Udzielone kredyty 8zł.

    Mniej więcej równe (2 zł rezerwy bankowej)
    Nawet jeśli B wpłaci soje 8zeta do TEGO samego banku w bilansie nic się nie
    zmieni. Bank nie doda tego do depozytów.
    Tu masz rację absolutną.
    Ale
    B może tą kasę wpłacić do innego banku i w nim powstanie depozyt. Powstanie
    bo ten drugi bank nic nie wie o pochodzeniu pieniędzy.
    W systemie bankowym

    Depozyty będą równe 18zł
    Udzielone kredyty 8zł

    Niby dalej 18-8-10zł ale to depozyty (18zł) są majątkiem, który obaj goście
    mogą użyć. Np B moze zapłacić kartą za wodkę i ją wypić.
    Zauważ że po wypiciu suma depozytów jest ciągle 18zł, bo pieniądze za wódkę
    znajdują się teraz na koncie sprzedawcy, w jakimś zupelnie innym banku.

    Depozyty 18zł
    Udzielone kredyty 8zł
    a wódka wychlana!

    Co będzie kiedy sprzedawca wódki i początkowy depozytariusz przyjdą do
    swoich banków po swoje uczciwie zarobione pieniądze?

    Są 2 możliwości albo bank 1 splajtuje albo zacznie ścigać ochleja B i go
    zlicytuje (lub nie).
    Ale co będzie jeśli ochlej B ma termin płatności za 10 lat? - Mamy kryzys
    płynności.