  • Data: 2019-07-24 16:39:39
    Temat: Re: Co z lokatą zawrotną?
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-24 o 16:08, J.F. pisze:

    > Chaotycznosc widze tam od dawna, ale co sie dziwic - chcemy depozyty na
    > jak najnizszy procent, ale przeciez chcemy.

    Chcemy? Sądzę, że raczej klienci wolą depozyty na wysoki procent.

    > Tylko ciekawe, czy im ta chaotycznosc nie szkodzi - daliby stabilnie, to
    > moze by wystarczyla korekta o 0.1%.

    To nie tylko w tym rzecz. Szerzej spójrz - mobilny bankomat, idea huby,
    terminale dla firm. Mieli kilka nowatorskich pomysłów. W pewnym momencie
    wyhamowali owe projekty, by sukcesywnie się z nich wycofywać.

    > A moze wcale nie potrzebuja stabilnie i cieszy ich jak ludzie wylewaja,
    > a potem wlewaja ... kiedy im pasuje, bo akurat w kasie niedosyt.

    Przede wszystkim tracą klientów poprzez utratę wiarygodności.

    > Gdzies na to sie naklada wywiad z prezesem ... bodajze mbanku, ktory
    > narzekal, ze bank potrzebuje stabilnego zrodla finansowania,
    > a nie z depozytow a vista.
    >
    > Swoja droga - skad niektore banki maja pieniadze ?
    > Bo na pewno nie od klientow zwabionych wysokim oprocentowaniem.

    Dużo istotniejszą rolą jest wiarygodność. BFG to jedynie 100.000 euro. I
    nie jestem pewien na ile obejmuje firmy. Zwróć uwagę jakimi środkami
    dysponują firmy. Ot - chociażby deweloperzy, spółki paliwowe itd. Dla
    nich istotniejszym jest, aby bank typu PKO BP nie upadł niż aby dostać
    punkt procentowy więcej w jakimś tam SKOK-u Wołomin czy podobnych.