  • Data: 2019-07-30 23:00:48
    Temat: Re: Co z lokatą zawrotną?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon napisał(a) w wiadomości: ...
    >W dniu 2019-07-24 o 19:44, J.F. pisze:
    >[...]
    >
    >nic mi o tym nie wiadomo. Czytałem natomiast o kłopotach firm, gdy bank
    >padał. M.in. chyba właśnie trafił się jakiś deweloper. No ale umówmy się
    >- co to jest dziś 450.000 gwarancji...

    Dla osób fizycznych limit może sięgnąć 200 tys. euro gdy środki
    pochodzą ze sprzedaży domu lub mieszkania, ze spadku, wypłaty
    ubezpieczenia, wypłaty odprawy, podziału majątku po rozwodzie.
    Przy czym te 200 tys. EUR jest pomniejszone o wartość pozostałych
    oszczędności w tym samym banku lub SKOK-u. Dlatego do
    transakcji lepiej użyć nowego banku wtedy jest pełne 200 tys.
    Podwyższony limit obowiązuję czasowo - przez trzy miesiące od
    wpływu środków lub powstania należności. Potem wraca do normy
    czyli do max 100 tys EUR.

    Na rach powierniczych deweloperów zwiększono ze 100 tys EUR do
    100 tys. EUR razy ilość klientów. Podobnie na rach maklerskich.

    Arek