  • Data: 2019-07-24 22:33:09
    Temat: Re: Co z lokatą zawrotną?
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-24 o 20:14, J.F. pisze:

    > Swietna pod warunkiem ze nie kosztuje zbyt duzo :-)

    Kawa była za darmo. Zatem trochę to jednak kosztowało...

    > Tu sie bilans musi zgadzac, nie mozesz ot tak zrezygnowac.

    Straty idą w miliony.

    > Czemu nie ?
    > Juz chocby limity rozne powoduja, ze w jednym przelewie moze byc trudno.

    Trudno mi sobie wyobrazić działalność w takim układzie. Wyobraź sobie,
    że masz przesłać milion. Będzie to robił przez miesiąc po... trochę? ;-)
    Pewnie wyjdziesz na poważnego kontrahenta w oczach odbiorcy.

    > No wiesz - nie ma obowiazku zapewnic dobrej oferty.

    I widać monopolizację rynku. Niektórzy ekonomiści przekonują, iż w PL
    jest miejsce dla max 5 banków. W zasadzie ten scenariusz wydaje się
    realizować.

    > Poza tym pisales, ze zaufanie wazniejsze niz dobra oferta.

    Jak najbardziej. I wyobraź sobie, że faktycznie kiedyś będziemy mieli 5
    banków. To da gwarancje na 2 mln. Przy korzystaniu z każdego. Jednak...
    słabo.

    > Na razie dwa nam wystarcza nawet na ponadprzecietne mieszkanie.

    Ale naprawdę uważasz, że 200.000 eur do dużo???

    > Chyba, ze banki zaczna obnizac gwarancje.

    A jest z czego? Mogę się ubezpieczyć w Nationale Nederlanden na milion w
    przypadku niezdolności do pracy, a nie jestem ubezpieczony od ochrony
    oszczędności życia w banku?

    > I slusznie - "nie czekaj z zakupem, wez kredyt" :-)

    Ale kto dziś bierze kredyt? Przecież nie ma co robić z pieniędzmi.
    Problemem jest inwestycja na te 4-5% rocznie, a nie kredyt.

    > No i zawsze mozna w obligacje skarbu panstwa - minister popiera :-)

    Można, ale to dochód pasywny.

    Walutomat podaje, że w ciągu ostatnich 10 dni użytkownicy wymienili tam
    266 mln.
    Po 3 latach działalności (2012-15) Alior podawał, że wymieniono u nich
    20 miliardów. A to jeden z wieeeelu kantorów. Dzienne obroty sięgały 100
    mln. Teraz pewnie więcej, bo biznes się spopularyzował. A Ty mówisz, że
    pół miliona gwarancji to... wystarczy ;-)
    Te pieniądze przecież przechodzą przez konta w bankach. Tam sobie leżą,
    tam się zmieniają itd.