  • Data: 2019-07-25 15:55:30
    Temat: Re: Co z lokatą zawrotną?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-24 o 20:14, J.F. pisze:
    >Straty idą w miliony.

    Idea ma miliardy depozytow ... i miliardy kredytow.
    Jak deponenci zechca wyplacic, nawet nie wszystko, 10% wystarczy i
    bank padnie.
    Tzn niby w bilansie jest na plus, ale w kasie pusto.

    2% odplywu i zrobi sie cieplo.

    >Trudno mi sobie wyobrazić działalność w takim układzie. Wyobraź
    >sobie, że masz przesłać milion. Będzie to robił przez miesiąc po...
    >trochę? ;-)

    A co zrobisz ? Awanture w banku ?
    Pojdziesz i pisemne polecenie ? Byc moze.
    Konto zamknac i kazac przelac do lepszego banku ? To sie moze udac :-)

    Awizowac wyplate i przyjsc po gotowke ? :-)

    >Pewnie wyjdziesz na poważnego kontrahenta w oczach odbiorcy.

    Przeciez on tez od reki mieszkania nie sprzedaje, i tak to bedzie z
    miesiac trwalo, o ile w ogole nie sprzedaje dziury w ziemi, a
    mieszkanie za dwa lata.
    Taki to niepowazny kontrahent :-)

    >I widać monopolizację rynku. Niektórzy ekonomiści przekonują, iż w PL
    >jest miejsce dla max 5 banków. W zasadzie ten scenariusz wydaje się
    >realizować.

    Dawno temu bylem w GB, to tam wtedy dominowaly 4 banki.

    >Jak najbardziej. I wyobraź sobie, że faktycznie kiedyś będziemy mieli
    >5 banków. To da gwarancje na 2 mln. Przy korzystaniu z każdego.
    >Jednak... słabo.

    Trzeba zalozyc pare spolek i na ich konta :-)

    >Ale naprawdę uważasz, że 200.000 eur do dużo???

    Dla znakomitej wiekszosci Polakow wystarczy.

    >A jest z czego? Mogę się ubezpieczyć w Nationale Nederlanden na
    >milion w przypadku niezdolności do pracy, a nie jestem ubezpieczony
    >od ochrony oszczędności życia w banku?

    No to sie ubezpieczysz, ale prywatnie :-)

    >Ale kto dziś bierze kredyt? Przecież nie ma co robić z pieniędzmi.
    >Problemem jest inwestycja na te 4-5% rocznie, a nie kredyt.

    No to musisz inwestowac poza bankiem ...

    >Walutomat podaje, że w ciągu ostatnich 10 dni użytkownicy wymienili
    >tam 266 mln.
    >Po 3 latach działalności (2012-15) Alior podawał, że wymieniono u
    >nich 20 miliardów. A to jeden z wieeeelu kantorów.

    Albo caly bank

    >Dzienne obroty sięgały 100 mln. Teraz pewnie więcej, bo biznes się
    >spopularyzował. A Ty mówisz, że pół miliona gwarancji to... wystarczy
    >;-)

    W walutomacie masz zero gwarancji ... a jednak dziala.

    >Te pieniądze przecież przechodzą przez konta w bankach. Tam sobie
    >leżą, tam się zmieniają itd.

    trudno powiedziec. Moze jacys spekulanci/traderzy, moze biznesy, co
    zaraz przeleja dalej,
    moze zwykli ludzie franki na rate chca kupic.
    Albo ktos pracuje za granica a mieszka w kraju ...

    J.