eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback to fikcja › Re: Chargeback to fikcja
  • Data: 2020-07-16 11:55:47
    Temat: Re: Chargeback to fikcja
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-07-16 o 09:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:reos5p$1rtn$...@g...aioe.org...
    >> Dawno temu w jakimś serwisie internetowym podałem dane mojej karty
    >> "wirtualnej", aby skorzystać z tego serwisu. Minęło X miesięcy i karta
    >> straciła ważność - minął termin ważności podany na karcie. Bank
    >> przysłał nową kartę z tym samym numerem karty, tym samym imieniem i
    >> nazwiskiem, z innym terminem ważności i innym kodem CVV. Nie
    >> aktywowałem tej karty od razu, lecz po przerwie między upływem terminu
    >> ważności starej karty. Po kilku miesiącach od utraty ważności starej
    >> karty nowa karta została obciążona przez tamten serwis internetowy
    >> opłatą za odnowienie subskrypcji. Zrobiłem reklamację w banku, a bank
    >> odrzucił reklamację uzasadniając, że nie zastrzegłem karty - tej
    >> nowej. Zaznaczył, że jeśli zrobię zastrzeżenie tej obecnie posiadanej
    >> i ważnej karty, to wtedy mogą ew. rozpatrzyć reklamację jeszcze raz.
    >> Bank ma rację, czy nie ma racji?
    >
    > Przeczytaj regulamin :-)
    >
    > Ogolnie tak to ma dzialac - dla uslug typu prenumerata, dostawca raz
    > sprawdza CVV, a potem obciaza karte regularnie.
    > Po samym numerze karty - karta sie odnawia, a cykliczne obciazenie ma
    > dalej byc mozliwe.
    > Nie baczac na zmiane daty waznosci i CVV.
    >

    Nie wiem, czy tak to ma działać, ale tak to nie działa w serwisach z
    których korzystałem z intencją ciągłego korzystania. Np. Netflix,
    Spotify, Apple, Kindle po upływie daty ważności karty nie odnawia dalej
    usług, tylko domaga się zaktualizowania danych dot. płatności.

    > I teraz tylko trzeba doczytac, co w przypadku braku aktywacji.
    > Bank powinien sam zastrzec, wyjasniac sprawe, czy obslugiwac dalej.
    > A tu jeszcze karta wirtualna - czyli odpada zagubienie na poczcie.
    >
    > No i ... nie wypowiedziales umowy, nie zastrzegles, czyli miales
    > intencje korzystac dalej :-P

    W dniu upływu ważności starej karty nie miałem intencji korzystać dalej
    z tej karty. Nowa karta leżała w szufladzie, a płatności cyklicznie nie
    działały - dostawałem maile z ponagleniami, że wyłączają mi usługi, gdyż
    nie mogą ściągnąć pieniędzy z karty.

    Po ok. 2 tygodniach przerwy postanowiłem jednak aktywować nową kartę.
    Uczyniłem to i zaktualizowałem dane dot. płatności we wszystkich
    serwisach, w których mam subskrypcje i chcę z nich korzystać. W tym
    jednym serwisie nie zaktualizowałem danych karty, gdyż nigdy nie
    zamierzałem z niego korzystać ponad 7 dni okresu próbnego, które
    upłynęły wiele miesięcy wcześniej.

    Pytanie dotyczy tego, czy słusznie bank uzależnia rozpatrzenie
    reklamacji od wcześniejszego zastrzeżenia aktualnej karty. Podkreślam,
    że w tym serwisie, który obciążył nie podałem danych tej karty, która
    jest teraz aktywna, lecz jej poprzedniczki, która utraciła ważność 2
    miesiące przed obciążeniem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1