    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Chargeback to fikcja
    Date: Thu, 16 Jul 2020 11:55:47 +0200

    W dniu 2020-07-16 o 09:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Przeczytaj regulamin :-)
    >
    > Ogolnie tak to ma dzialac - dla uslug typu prenumerata, dostawca raz
    > sprawdza CVV, a potem obciaza karte regularnie.
    > Po samym numerze karty - karta sie odnawia, a cykliczne obciazenie ma
    > dalej byc mozliwe.
    > Nie baczac na zmiane daty waznosci i CVV.

    Nie wiem, czy tak to ma działać, ale tak to nie działa w serwisach z
    których korzystałem z intencją ciągłego korzystania. Np. Netflix,
    Spotify, Apple, Kindle po upływie daty ważności karty nie odnawia dalej
    usług, tylko domaga się zaktualizowania danych dot. płatności.

    > I teraz tylko trzeba doczytac, co w przypadku braku aktywacji.
    > Bank powinien sam zastrzec, wyjasniac sprawe, czy obslugiwac dalej.
    > A tu jeszcze karta wirtualna - czyli odpada zagubienie na poczcie.
    >
    > No i ... nie wypowiedziales umowy, nie zastrzegles, czyli miales
    > intencje korzystac dalej :-P

    W dniu upływu ważności starej karty nie miałem intencji korzystać dalej
    z tej karty. Nowa karta leżała w szufladzie, a płatności cyklicznie nie
    działały - dostawałem maile z ponagleniami, że wyłączają mi usługi, gdyż
    nie mogą ściągnąć pieniędzy z karty.

    Po ok. 2 tygodniach przerwy postanowiłem jednak aktywować nową kartę.
    Uczyniłem to i zaktualizowałem dane dot. płatności we wszystkich
    serwisach, w których mam subskrypcje i chcę z nich korzystać. W tym
    jednym serwisie nie zaktualizowałem danych karty, gdyż nigdy nie
    zamierzałem z niego korzystać ponad 7 dni okresu próbnego, które
    upłynęły wiele miesięcy wcześniej.

    Pytanie dotyczy tego, czy słusznie bank uzależnia rozpatrzenie
    reklamacji od wcześniejszego zastrzeżenia aktualnej karty. Podkreślam,
    że w tym serwisie, który obciążył nie podałem danych tej karty, która
    jest teraz aktywna, lecz jej poprzedniczki, która utraciła ważność 2
    miesiące przed obciążeniem.