  • 391. Data: 2015-09-17 13:00:33
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Przy kursie 2 zł banki już nie lansowały kredytów we franku.
    > Silna promocja kredytów frankowych była wcześniej, przy ok. 3 zł.

    Ty to jestes ale jajcarz...
    Jak chodziłem za kredytem to frank był po 2,3...
    Jeżeli to nie było lansowaniem kredytu we franku to nie wiem co miałoby nim
    być.

  • 392. Data: 2015-09-17 13:11:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > Chodzi o to, ze bank ocenił klienta ze jest w stanie spłacac wiec dlaczego
    > klient miałby sobie tego mieszkania nie kupic?

    Ocenił prawidłowo - klient spłaca i mieszkanie ma.

  • 393. Data: 2015-09-17 13:14:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > I ty myslisz ze to juz jest koniec sciagania długu?

    Bank będzie się starał dostępnymi sposobami wydusić pieniądze, ale nie
    ma żadnej gwarancji, że jeszcze na tym dodatkowo nie umoczy ponosząc
    koszty na nękanie dłużnika, z którego nic się nie da wycisnąć.

  • 394. Data: 2015-09-17 13:27:47
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
> [...]
    > Jak chodziłem za kredytem to frank był po 2,3...
    > Jeżeli to nie było lansowaniem kredytu we franku to nie wiem co miałoby nim

    2,3 to początek 2007 roku - szczyt amoku. Ceny m2 "szybowały do góry"
    pomiędzy jednym a drugim wydaniem Gazety Wyborczej Dom i Mieszkanie. W
    kwietniu ogłoszono, że w Polsce będą mistrzostwa w piłce kopanej Euro
    2010. To musiało implikować, że mieszkania muszą zdążyć przed 2010
    rokiem podrożeć do poziomu Europy :-)
    2,0 to nieco ponad rok później - już nieładnie pachniało na rynku
    nieruchomości w USA, chwiał się Lehman Brothers i parę innych głównych
    banków USA. Wtedy już nie było tak prosto otrzymać kredyt we franku.

  • 395. Data: 2015-09-17 13:33:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-09-17 o 10:23, J.F. pisze:

    >Głupi to ten, co wierzy w te wyliczenia, jakoby "raty za zakup były
    >porównywalne z czynszem za wynajem".

    No coz, moze sie myle, ale we Wroclawiu mniej wiecej nadal tak jest

    http://olx.pl/nieruchomosci/mieszkania/wynajem/wrocl
    aw/

    J.

  • 396. Data: 2015-09-17 13:39:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    Budzik wrote:
> [...]

    >nieruchomości w USA, chwiał się Lehman Brothers i parę innych
    >głównych banków USA. Wtedy już nie było tak prosto otrzymać kredyt we

    Tak czy inaczej - 2.3 to blizej 2.0 niz 3.0.

    Owszem, szok przy pozniejszych skokach istotnie mniejszy, a i odlozyc
    cos przez rok mozna bylo, franki kupic na zapas :-)

    J.

  • 397. Data: 2015-09-17 13:41:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

> [...]
    > z klientów. Kłamały co do zagrozen a raczej ich braku, nie edukowały
    > klientów, wykorzystywały swoja przewage w zakresie posiadanej wiedzy o
    > rynku, narzedziach, dodatkowo stosowały jakas magiczna matematyke w ktorej
    > produkt bardziej niebezpieczny i mniej przewidywalny jest lepszy dla
    > biednego kowalskiego i moze mu dac wiekszy kredyt i dodatkowo zarabiały
    > krocie na spreadzie.
    > Pomijam juz ze przynajmniej w bilansach niektorych banków specjalisci nie
    > moga odszukac sie tych franków na kontach ale to przeciez pikus...

    Banki były pazerne, klienci nie byli co prawda pazerni, tylko
    kombinowali, że franek będzie dalej taniał i nie chcieli wcale słuchać o
    zagrożeniach ryzyka kursowego. Co brali we franku śmiali się zarówno z
    głupków, którzy w ogóle nie biorą "w takich czasach", takich fajnych
    kredytów we franku, jak też śmiali się z baranków biorących w złotym.
    Klienci biorący we franku wcale nie chcieli być edukowani, ponieważ oni
    przecież byli ci sprytniejsi. To, czy bank ma franki, czy firanki, to
    obchodziło napalonego frankowicza tyle, co dziurawa skarpeta.

  • 398. Data: 2015-09-17 13:46:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    >Oczywiście...
    >Frankowicze przede wszystkim chca weryfikacji - czy to co robiły
    >banki było
    >zgodne z prawem.

    Frankowicze, przynajmniej ci protestujacy, to sie przede wszystkim
    chca wywinac od niekorzystnej sytuacji.
    Jakby tak frank byl po 2.50 to by nadal chcieli weryfikowac ?

    Ciekawe co by bylo, gdyby teraz frank spadl 2.5 czy nawet 3 zl ...
    skorzystaliby z okazji i przewalutowali na PLN, czy woleli poczekac
    :-)

    >Pewnie ze fajnei by było gdyby załatwiłą to ustawa

    Wstecznie ? To by bylo bardzo niefajnie, pomijajac oczywiscie
    frankowiczow :-)

    Gdyby jakas ustawa wyraznie zabraniajaca istniala w 2006-8 - o, to by
    bylo fajnie.
    Albo i niefajnie, bo frankowicze by nie mieli ani klopotow, ani
    mieszkan :-)

    J.

  • 399. Data: 2015-09-17 13:46:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-09-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > No coz, moze sie myle, ale we Wroclawiu mniej wiecej nadal tak jest
    > http://olx.pl/nieruchomosci/mieszkania/wynajem/wrocl
    aw/

    Rata kredytu to nie jest jedyny koszt związany z mieszkaniem.
    A dodatkowo zabiera to też pewną elastyczność.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 400. Data: 2015-09-17 13:49:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Poldek wrote:

    > Ocenił prawidłowo - klient spłaca i mieszkanie ma.
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/kr
    edyty-hipoteczne-frankowicze-lepiej,2,0,1894914.html