  • 401. Data: 2015-09-17 13:51:51
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 o 13:33, J.F. pisze:

    > No coz, moze sie myle, ale we Wroclawiu mniej wiecej nadal tak jest
    >
    > http://olx.pl/nieruchomosci/mieszkania/wynajem/wrocl
    aw/

    Ale czego to dowodzi, bo same stawki nie dowodzą niczego. Ponadto to
    ceny ofertowe, a nie transakcyjne. Pomijając już fakt, że najemca płaci
    czynsz i nic go więcej nie interesuje, a właściciel płaci ratę kredytu,
    i jeszcze musi płacić na bieżące koszty, o które "woła" nieruchomość,
    aby się nie zapuściła, od "naprawy dachu" zaczynając, a na ubezpieczeniu
    kończąc.

    --
    Liwiusz

  • 402. Data: 2015-09-17 13:56:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    Poldek <p...@i...eu> writes:

    >Nie byłbym pewien. Może nie było mowy o spłaceniu 250 tys. ale była
    >mowa
    >o np. doubezpieczeni(za np. 3000 /rok)
    >OIDP to był getin i polbank. UOKiK chciał je postawić do pionu, ale
    >nie
    >wiem jak się sprawa skończyła.

    http://samcik.blox.pl/2012/08/Boisz-sie-ze-bank-zaza
    da-dodatkowego.html
    http://samcik.blox.pl/2012/07/Wymuszenie-rozbojnicze
    -Sprawdz-LTV-kredytu-i.html

    Pism nie widzialem, ale o propozycji nadplaty kredytu pisze dosc
    wyraznie.
    Owszem, jest alternatywna, w miare znosna, propozycja ubezpieczenia.
    Bo tu chodzi o dodatkowe pieniadze, nie o eksmisje klienta :-)

    Choc nie tylko - przyjdzie nadzor i oceni, ze bank jest w kiepskiej
    kondycji, a to bardzo zle ...

    J.

  • 403. Data: 2015-09-17 14:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Ocenił prawidłowo - klient spłaca i mieszkanie ma.

    No przeciez dokładnie o tym pisze - ocenił na ile mozna klienta oskubac i
    teraz skubie.
    A kto by sie przejmował tym, ze klient wział 200.000 a spłaci 350.000 -
    wazne ze go na to stać...

  • 404. Data: 2015-09-17 14:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Bank będzie się starał dostępnymi sposobami wydusić pieniądze, ale nie
    > ma żadnej gwarancji, że jeszcze na tym dodatkowo nie umoczy ponosząc
    > koszty na nękanie dłużnika, z którego nic się nie da wycisnąć.

    A klient do konca zycia bedzie sie chował z zarobkami i pracował na czarno
    i ani złotówki juz nie spłaci...
    Jasne...

  • 406. Data: 2015-09-17 14:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Patrz nizej - ogromna wiekszosc moze byc za malo.

    > Gorzej, jak mieszkanie w miedzyczasie stalo sie warte polowy kwoty
    > kredytu.
    > No i utopi z 80% - sprzeda dlug hurtem jakiemus Krukowi.
    > Ale po prawdzie, to dlatego, ze jednak ma spory zysk i oplaca mu sie
    > stracic :-)

    Mieszkanie warte połowe to w jaki sposób ma utopić 80%?
    Do tego klient coś juz splacił, cos juz bank na nim zarobił.
    Jakos ten bisnes spina sie miliardowymi zyskami wiec chyba nie jest az tak
    źle...

    > No, prawde mowiac to o takich nie slyszalem.

    No własnie...
    To moze warto poczytac?

    > Ale juz nie trwa. A kredyt nadal jest.

    > Nic, jak klient kupuje w walutomacie i splaca bankowi w walucie.

    Nadal chyba mało takich klineów.

    > No - bank juz zarobil na spreadzie poczatkowym.

    Ano.

    > Z tym, ze ... banki od dawna maja spory spread, dziwne mi sie to
    > wydaje, ale moze taki rynek, ze wymiana walut banki tez kosztuje i te
    > 2% jest uzasadnione ... choc byc moze zadnej wymiany walut nie bylo.

    Maja a przez kredyty znacznie zwiekszyli sobie rynek na te usługi.

  • 405. Data: 2015-09-17 14:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Wytłumacz mi, bo ja to rozumiem w ten sposób, że jeśli bank doprowadził
    > do tego, że dyr. finansowy źle rozporządził mieniem, to bank podlega
    > karze - ?

    Po pierwsze prawo jednak troche wiekszy nacisk kładzie na ochrone
    konsumentów.
    Po drugie w przypadku o ktorym pytasz - to zalezy.
    Czy sprzedawca był uczciwy czy tez oszukał dyrektora i psrzedał mu produkt
    pod fałszywymi przesłankami?

  • 407. Data: 2015-09-17 14:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > 2,3 to początek 2007 roku - szczyt amoku. Ceny m2 "szybowały do góry"
    > pomiędzy jednym a drugim wydaniem Gazety Wyborczej Dom i Mieszkanie. W
    > kwietniu ogłoszono, że w Polsce będą mistrzostwa w piłce kopanej Euro
    > 2010. To musiało implikować, że mieszkania muszą zdążyć przed 2010
    > rokiem podrożeć do poziomu Europy :-)
    > 2,0 to nieco ponad rok później - już nieładnie pachniało na rynku
    > nieruchomości w USA, chwiał się Lehman Brothers i parę innych głównych
    > banków USA. Wtedy już nie było tak prosto otrzymać kredyt we franku.

    Nie wiem czy szybowały.
    Cena po ktorej kupowałem wtedy jest nizsza niz ceny dzis.

    I nie był to 2007 rok tylko 2008.

    I nadal kredyt we franku mozna było dostac bez problemu bo wszedzie mi go
    proponowano. Nie było łatwo? Bez jaj...

  • 408. Data: 2015-09-17 14:09:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    >A klient do konca zycia bedzie sie chował z zarobkami i pracował na
    >czarno
    >i ani złotówki juz nie spłaci...
    >Jasne...

    Wyjedzie z kraju i tyle bankowi zaplaci - o takiej mozliwosci tez
    pamietaj.

    Glowy nie dam - ile sie trzeba ukrywac ? Gdyby bankowi sie chcialo co
    pare lat kolejne sprawy zakladac, to chyba dlugo, ale kiedys moze
    zapomniec czy stwierdzi ze dosc doplacania do interesu - a wtedy
    przedawnie po 3 latach od ostatniego scigania ?

    Ale tak nie bedzie - bank sprzeda dlug za ulamek wartosci i na tym sie
    jego przychod skonczy. Plus ewentualna sprzedaz nieruchomosci, ale
    praktyka pokazuje, ze sprzeda caly dlug z hipoteka.

    J.

  • 409. Data: 2015-09-17 14:20:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Mieszkanie warte połowe to w jaki sposób ma utopić 80%?

    No bo sprzeda Krukowi za 20%.

    >Do tego klient coś juz splacił, cos juz bank na nim zarobił.

    No chyba, ze szybko przestal splacac :-)

    >Jakos ten bisnes spina sie miliardowymi zyskami wiec chyba nie jest
    >az tak
    źle...

    Ano jak widac - nie jest. Moze dlatego, ze jest sporo chetnych na
    kredyty na 20% RRSO.

    >No własnie...
    >To moze warto poczytac?

    Jakis link ?

    >Nadal chyba mało takich klineów.

    Ale spready po 8% sie skonczyly, o 15 nie wspominajac. Ile teraz
    jest - 2% ?

    >Maja a przez kredyty znacznie zwiekszyli sobie rynek na te usługi.

    To akurat troche wirtualne waluty.
    Ale przedsiebiorcy czesto wymieniaja spore kwoty ... i tez czesto do
    walutomatu zagladaja :-)

    J.

  • 410. Data: 2015-09-17 14:23:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >oskubac i
    >teraz skubie.
    >A kto by sie przejmował tym, ze klient wział 200.000 a spłaci

    350 to klient mial chyba zaplacic zgodnie z planem, bez skokow
    frankowych.

    Ale w przypadku kredytu zlotowkowego klient splaci jeszcze wiecej - a
    jakos nikt nie protestuje, ze to oszustwo :-)

    J.