  • 21. Data: 2005-06-07 08:50:24
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Darek napisał(a):
    > Ale nikt nie zabrania posiadania więcej niż jednego klucza - i np jeden
    > klucz lokalnie dla transakcji w domu a jeden na serwerze banku dla
    > transakcji w oddziale

    Tak, tylko jaki to ma sens? To takie samo zagrożenie jakbyś miał tylko
    jeden...

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 22. Data: 2005-06-07 08:51:26
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    dan (dj74) napisał(a):
    > dobrym zabezpieczeniem są hasła jednorazowe/token

    Czytałeś jakąś książke "jak zostać hakerem"? Jak nie, poczytaj archiwum
    grupy, było o hasłach jednorazowych.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 23. Data: 2005-06-07 08:59:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale nikt nie zabrania posiadania więcej niż jednego klucza - i np
    jeden
    > klucz lokalnie dla transakcji w domu a jeden na serwerze banku dla
    > transakcji w oddziale

    Ale w takim racie co to da? Oszust w razie czego wykorzysta ten
    znajdujący się na serwerze banku. Moim zdaniem wyjściem było by takie
    rozwiązanie, które daje możliwość albo skorzystania z klucza na
    dyskietce, albo z tego na serwerze banku, ale po wprowadzeniu
    jednorazowego hasła załóżmy przesyłanego SMS-em, albo pocztą
    elektroniczną.

  • 24. Data: 2005-06-07 14:32:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 06 Jun 2005 21:31:38 +0200, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > A co jest kiepskiego w kluczu?

    To że jest klucz - to jest właśnie powód że nie jest to NAJGORSZE
    zabezpieczenie ;) Choć powinna zdecydowanie zostać zlikwidowana możliwość
    trzymania klucza w banku - byłoby bezpieczniej.

    Co do samego BPH:
    - debilizmem było zrezygnowanie z hasła maskowanego - bardzo proste i
    skuteczne narzędzie przeciwko keyloggerom
    - smutny jest brak tokena - nawet płatnego...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 25. Data: 2005-06-07 14:32:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 07 Jun 2005 10:51:26 +0200, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Czytałeś jakąś książke "jak zostać hakerem"? Jak nie, poczytaj archiwum
    > grupy, było o hasłach jednorazowych.

    Żadne zabezpieczenie nie jest idealne. Natomiast wiele jest gorszych i
    lepszych... Oczywiście że można oczyścić konto komuś kto używa listy haseł
    jednorazowych, ale jest to zdecydowanie trudniejsze do wykonania (w porywach
    do "niemożliwe" ;)

    Token - ale taki prawdziwy, z klawiaturą - jest zdecydowanie
    najpewniejszym zabezpieczeniem. I chętnie bym się np. zdecydował na
    zapłacenie za takowy, gdyby BPH taką możliwość udostępniło.

    Pozdrawiam,

  • 26. Data: 2005-06-07 14:37:27
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam>

    Jacek Osiecki wrote:

    > - debilizmem było zrezygnowanie z hasła maskowanego - bardzo proste i
    > skuteczne narzędzie przeciwko keyloggerom

    a w jaki sposób maskowanie hasła zabezpiecza przed keyloggerem??

    maskowanie to tylko przed podejrzeniem hasła, w sensie optycznym :)

  • 27. Data: 2005-06-07 15:35:24
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@U...net.pl> napisał w
    wiadomości news:d83n0m$k4e$1@news.dialog.net.pl...

    > Tak, tylko jaki to ma sens? To takie samo zagrożenie jakbyś miał tylko
    > jeden...
    >
    > --
    Wydaje mi się ze ma. Ale mogę być w błędzie.
    Tworzę 2 klucze z innymi hasłami. Jeden mam na serwerze banku - urzywam go
    tylko w przypadku realizacji zleceń w oddziale. Nie ma szans na
    przechwycenie hasła do klucza.

    Drugi klucz mam na dyskietce - urzywam go w domu/pracy/gdzie indziej - samo
    hasło do klucza nic złodziejowi nie da bo nie będzie miał klucza.

    Jeżeli się mylę to mnie popraw

    Darek

  • 28. Data: 2005-06-07 15:36:06
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > dyskietce, albo z tego na serwerze banku, ale po wprowadzeniu
    > jednorazowego hasła załóżmy przesyłanego SMS-em, albo pocztą

    Zobacz odpowiedź powyżej do posta Marcina

    Darek

  • 29. Data: 2005-06-07 15:39:29
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Krupiński" <ruf10_at_op_dot_pl@nospam> napisał w
    wiadomości news:42a5b12c$1@news.home.net.pl...

    > a w jaki sposób maskowanie hasła zabezpiecza przed keyloggerem??
    >
    > maskowanie to tylko przed podejrzeniem hasła, w sensie optycznym :)

    W poprzedniej wersji sezama wpisywało się losowo wybrane znaki hasła.

    Darek

  • 30. Data: 2005-06-07 18:07:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    samo
    > hasło do klucza nic złodziejowi nie da bo nie będzie miał klucza.

    To ma sens moim zdaniem. O tym nie pomyślałem.