  • 31. Data: 2005-06-07 19:42:12
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    sorki za orty

    Darek

  • 32. Data: 2005-06-07 20:40:43
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <d82a51$im8$3@news.dialog.net.pl> Marcin Nowakowski napisal(a):

    > Robert Tomasik napisał(a):
    > Dokładnie. Mam nadzieję że ktoś (BPH) wyciągnie z tego wnioski i
    > przeprwadzą jakąś kampanię "uświadamiającą".

    Już trochę wyciągneli :)
    Zgłosiłem do nich problem z niemożliwością ustawienia specyficznych
    alarmów (na SMS na przykład)
    - próby nieprawidłowego zalogowania się
    - wykonania przelewu powyżej zdefiniowanej kwoty (w razie czego aby mozna
    było próbować przelew jeszcze zablokować zanim wyjdzie z banku)
    Po długich dyskusjach okazało się że nie ma (wiem przeciez że nie ma - po
    to pisałem) ale po drodze nasłuchałem się jak podnieść bezpieczeństwo, i
    to nawet rady z sensem były.

  • 33. Data: 2005-06-08 06:24:56
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jun 2005 14:32:39 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    napisała:
    [...]
    > Token - ale taki prawdziwy, z klawiaturą - jest zdecydowanie
    > najpewniejszym zabezpieczeniem. I chętnie bym się np. zdecydował na
    > zapłacenie za takowy, gdyby BPH taką możliwość udostępniło.
    E tam. Ja wolałbym taką kartę kryptoraficzną. Co prawda trzeba by
    ainwestować w czytnik ....

    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/aster.xhtml#f4y
    yo-yo, n.:
    Something that is occasionally up but normally down.
    (see also Computer).

  • 34. Data: 2005-06-08 07:55:16
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <s...@k...kjonca.bogus> Kamil Jonca napisal(a):

    > Dnia Tue, 7 Jun 2005 14:32:39 +0000 (UTC),
    > osoba podpisana: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    > E tam. Ja wolałbym taką kartę kryptoraficzną. Co prawda trzeba by
    > ainwestować w czytnik ....

    A skąd wiesz co karta podpisuje?
    Snifer zczytuje pin do karty kryptograficznej i kawałęk programu podpisuje
    sobie twoją kartą co chce. Albo kawałek programu który podmieni transakcję
    pomiędzy twoją akceptacją a podpisaniem przez kartę i po wszystkim.

  • 35. Data: 2005-06-08 08:26:20
    Od: "dan (dj74)" <d...@j...remove.it.tlen.pl>

    Marcin Nowakowski wrote:

    > Czytałeś jakąś książke "jak zostać hakerem"? Jak nie, poczytaj archiwum
    > grupy, było o hasłach jednorazowych.

    napisałem dobrym (i wg. mnie z pewnością lepszym niż hasła (wiele
    haseł)), faktem jest, że nie ma zabezpieczeń idealnych

    --
    pozdrawiam TPSA PAPA -> http://voip.pomocnik.com
    Daniel PRASA -> http://pomocnik.com/prasa

    ^#&#@!..7^ sig kernel panic: sig kernel says: sig full, no space left

  • 36. Data: 2005-06-08 08:30:29
    Od: "dan (dj74)" <d...@j...remove.it.tlen.pl>

    Kamil Jońca wrote:
    > dan (dj74) said the following On 2005-06-07 09:30:
    > [..]

    > Uzasadnij to o kluczu. Żeby było trudniej, wyobraź sobie coś takiego:
    > http://www.g10code.de/p-card.html

    zerknąłem, ale OK, klucz z passphrase (nie czytałem czy tam jest o
    takich kluczach) jest dobrym rozwiązaniem, o ile nikt ci tego klucza nie
    wykradnie, a frazy nie podpatrzy

  • 37. Data: 2005-06-08 09:44:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 8 Jun 2005 06:24:56 +0000 (UTC), Kamil Jonca napisał(a):
> [...]
    > napisała:
    > [...]
    > E tam. Ja wolałbym taką kartę kryptoraficzną. Co prawda trzeba by

    Przed keyloggerem karta kryptograficzna nie zabezpieczy. Dlatego najlepsze
    właśnie jest urządzenie całkowicie od komputera niezależne - token.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 38. Data: 2005-06-08 10:03:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    dan (dj74) said the following On 2005-06-08 10:30:
    [...]

    > zerknąłem, ale OK, klucz z passphrase (nie czytałem czy tam jest o
    > takich kluczach) jest dobrym rozwiązaniem, o ile nikt ci tego klucza nie
    > wykradnie, a frazy nie podpatrzy
    Załozenie jest takie, ze _klucz_ karty nie opuszcza. problemem jest, czy
    to co podpisuje karta jest tym samym co nam się wydaje, że podpisuje.
    Ale to jakby jest niezależny problem.
    KJ

    --
    Siłownie, sprzęt sportowy http://strony.aster.pl/kjonca/aster.xhtml#f4y
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 39. Data: 2005-06-08 10:14:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 7 Jun 2005 20:40:43 +0000 (UTC), Jurek Zielinski napisał(a):

    > Już trochę wyciągneli :)

    Tzn?

    > Zgłosiłem do nich problem z niemożliwością ustawienia specyficznych
    > alarmów (na SMS na przykład)

    Cóż z tego, skoro oni to olewają? Mojej daaaaaawnej sugestii, by w
    informacji o logowaniu podawany był numer IP (w końcu żaden problem) nawet
    nie skomentowali...
    Usunęli powiadomienia dla kart kredytowych - i tyle je widzieliśmy :)
    O niemożności sprawdzenia blokad na KK szkoda w ogóle mówic...

    > Po długich dyskusjach okazało się że nie ma (wiem przeciez że nie ma - po
    > to pisałem) ale po drodze nasłuchałem się jak podnieść bezpieczeństwo, i
    > to nawet rady z sensem były.

    A przytoczysz?

    Pozdrawiam,

  • 40. Data: 2005-06-08 10:20:34
    Od: "dan (dj74)" <d...@j...remove.it.tlen.pl>

    Kamil Jońca wrote:...
    > Załozenie jest takie, ze _klucz_ karty nie opuszcza. problemem jest, czy
    klucz karty nie opuści, ale karta z kluczem może opuścić właściciela :-(