    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 31 Dec 2019 04:27:27 -0800 (PST)
    Subject: Re: 150 PLN w promocji BNP Paribas
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 12:56:21 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > [PS] Po tym jak mi zaoferowano pożyczkę z ubezpieczeniem które po
    > pierwszej racie można wyłączyć ;-)

    Hmm, a przynajmniej jakieś lepsze warunki z tym ubezpieczeniem?
    W santander jest np. w promo pożyczce "na klik" 0% prowizji z ubezpieczeniem, 2% bez
    ubezpieczenia - a w "zwykłej", ale też "na klik" 4% prowizji z ubezp. i 8% bez.

    Ciekawe, czy jakby były lepsze warunki - a potem wyłączyło się to ubezpieczenie po
    pierwszej racie - to warunki by się pogorszyły?
    Tak bywało dawniej np. przy hipotekach ze "sprzedażą wiązaną".

    > moje zdanie o polskiej bankowości nie uległo zmianie.
    > Albo faktycznie zależy im na bezpieczeństwie i takie ubezpieczenie jest
    > obowiązkowe albo im nie zależy i nie mącą w głowach klientom.

    Cóż, czasem się przydaje - jak teść jakąś pożyczkę wziął (że też mu dali), a potem
    umarł, to to ubezpieczenie ją spłaciło.

    > Ciągle nie mogę pojąć tego fenomenu.
    > Chodzi o kolejnego NOWEGO klienta ubezpieczalni? Za niego idą BONUSY?
    > A po miesiącu klient spierdala.

    Ja też nie mogę - ale z zeznań zaplątanych wynika, ze tak właśnie jest.
    Jak brałem KK w "punkcie" bnp, to pani najbardziej zależało na tym, żebym wziął
    ubezpieczenie spłaty - choć można było bez problemu nie zapłacić za to ani złotówki,
    bo składka była od salda na wyciągu - wystarczało spłacać KK przed wyciągiem
    (powiedzmy, ze traciło się GP, ale wisienki i orzeszki to rekompensowały z
    naddatkiem).
    Jak się skrzywiłem na takie dictum, to w ramach ugody zaproponowała jeszcze bilety do
    kina - a w zamian za to ja obiecałem, że utrzymam tą KK przez pół roku (choć do
    kompletu wisienek wystarczyło sporo krócej), bo wtedy ona dostanie za mnie już pełną
    premię - niezależnie od tego, że ubezpieczalnia nie dostanie za mnie ani złotówki
    składki.

    > Chodzi o tych co się nie dopytali lub
    > zapomnieli że ubezpieczenie nieobowiązkowe?

    O tych też - być może głównie.

    > Inteligentni ludzie a takie głupoty w umowach umieszczają ;-)

    Umieszczają dlatego, że inteligentni ;>

    > Jak z takimi kombinatorami robić INTERESY? ;-)

    Do szkoły w PRL nie chodziłeś? Tam tego uczyli ;P A teraz to wraca.