  • 11. Data: 2005-07-31 16:10:56
    Temat: Re: Płatność za hostel i wątpliwości
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Zgadza się , ale miałem na myśli ze nie oferują rezerwacji poprzez
    połączenie szyfrowane.

    --
    pozdrawiam
    Paweł Galiński

  • 12. Data: 2005-07-31 16:25:35
    Od: "emmar" <m...@w...pl>

    > Hmm... ? Wszedlem na ta strone i widze tylko formularz rezerwacji do
    > WYDRUKOWANIA i przefaxowania do nich.
    >
    > Czyli SSL niepotrzebne tu.

    Najzupełniej słusznie. Faktycznie obciążą kartę za jeden nocleg, tak jak
    zapowiadają, bo na tym polega rezerwacja.

    Ja bym się nie obawiał szachrajstw. W Paryżu nie, ale dokonywałem podobnej
    operacji w Lizbonie.

  • 13. Data: 2005-07-31 18:29:12
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Straszne. To podaj mi sam numer Twojej karty. CVV2 sobie zachowaj.

    > Dlaczego?

    Nie możemy osobiście reklamować transakcji w sklepie. Towar dostajemy
    później albo wcale jeśli firma jest nierzetelna. No i nie podpisujemy slipa.

    > O ile polskie CA znasz na pamięć, to znasz zagraniczne CA?

    Jak kupuję na numer karty to zawsze sprawdzam do kogo należy domena
    internetowa firmy przyjmującej kartę. Potem pytam w grupie dyskusyjnej z
    danego kraju czy znają tą firmę, czy jest duża. Może są inne sposoby to
    chętnie je poznam. Zawsze warto zmiejszyć ryzyko transakcji. Nic więcej
    się nie da dopóki nie wprowadzą systemu 3D secure.

    > Reklamować przez co? Chargeback to normalny zwrot na kartę.
    > A reklamować możesz wszystko. Po prostu.

    Z hotelami jest mniejsze ryzyko bo w hotelu się przebywa i podpisuje
    rachunek i inne dokumenty hotelowe. W razie reklamacji hotel nie wykaże
    się moim podpisem z pobytu i reklamacja zostanie dla mnie uznana.
    Przy zakupie towarów może być gorzej dojść odszkodowania jeśli sklep
    przysyła wartościowy przedmiot listem niepoleconym.

  • 14. Data: 2005-07-31 18:47:21
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Audyt IT napisał(a):

    > Nie możemy osobiście reklamować transakcji w sklepie. Towar dostajemy
    > później albo wcale jeśli firma jest nierzetelna. No i nie podpisujemy
    > slipa.

    No własnie. Nie podpisujemy slipa. To sprzedawca musi udowodnić, że
    skorzystaliśmy z jego usług. W przypadku transakcji MO/TO/IO domyślnie
    to właśnie klient ma rację.

> [...]
    > chętnie je poznam. Zawsze warto zmiejszyć ryzyko transakcji. Nic więcej
    > się nie da dopóki nie wprowadzą systemu 3D secure.

    Wychodzisz czasem na ulicę? Samochód może Cię rozjechać.
    Przed każdym wyruszeniem w drogę sprawdzasz, czy czasem nie wystrzeli Ci
    opona albo nie uszkodzą hamulce?

    Człowieku, opanuj się.

> [...]
    > Przy zakupie towarów może być gorzej dojść odszkodowania jeśli sklep
    > przysyła wartościowy przedmiot listem niepoleconym.

    Ale to klient ma domyślnie rację, a nie sklep. Reklamacja transakcji bez
    fizycznej obecności karty jest ZDECYDOWANIE prostsza od klasycznej
    transakcji.

  • 15. Data: 2005-07-31 19:00:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Audyt IT <g...@w...pl> writes:

    > No nie, w sklepie albo podaje się pin albo podpisuje slip a kasjerka
    > nie ma na kopii wydruku numeru CVV2.

    Moze sobie przepisac z karty. BTW: jaka masz gwarancje, ze terminal
    w sklepie nie zapamieta Twojego PINu oraz zawartosci sciezki
    magnetycznej karty, i ze nastepnie kasjerka nie pojdzie z tym do
    bankomatu?

    > Dlatego transakcje internetowe są
    > objęte większym ryzykiem.

    Dla sklepu, tak.

    > Firma powinna bezwzględnie stosować SSL

    Stosowanie lub nie SSL jest zupelnie ortogonalne w stosunku do tych
    niebezpieczenstw.

    > Istnieje zwiększone ryzyko przy korzystaniu z firmy
    > która tego nie stosuje. Co do hoteli, ryzyko nie jest tak duże jak w
    > innych przypadkach bo można reklamować przez chargeback

    Raczej przez pisemna reklamacje w banku.

    > jeśli dadzą za
    > duży rachunek, bo w hotelu się mieszka i podpisuje ten rachunek i
    > dostaje się go.

    A jak sie nic nie podpisze to problem jest wiekszy czy mniejszy?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2005-08-01 08:23:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) W przypadku transakcji MO/TO/IO domyślnie
    > to właśnie klient ma rację.

    a gdzie to jest napisane (nie licząc postów na pbb)?

    pix

  • 17. Data: 2005-08-01 08:37:38
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...wytnij.info> wrote:
    > No własnie. Nie podpisujemy slipa. To sprzedawca musi udowodnić, że
    > skorzystaliśmy z jego usług. W przypadku transakcji MO/TO/IO domyślnie
    > to właśnie klient ma rację.

    Umowa sprzedawcy z Polcardem przy MO/TO jest taka, że właściwie niczego
    Polcard Ci nie gwarantuje, a nawet jak Ci przeleją zapłatę, to w każdej
    chwili mogą ją odebrać :)

    P.

  • 18. Data: 2005-08-01 08:51:53
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    > No własnie. Nie podpisujemy slipa. To sprzedawca musi udowodnić, że
    > skorzystaliśmy z jego usług. W przypadku transakcji MO/TO/IO domyślnie
    > to właśnie klient ma rację.

    Jakby to było takie proste to wystarczyłoby pójść do kawiarni internetowej
    i kupić coś z dostawą na krewnego. Potem reklamować że sprzedawczyni
    opublikowała numer karty i kto inny to kupił.

  • 19. Data: 2005-08-01 09:18:46
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Jeszcze jedna sprawa. Upewnij się że ta strona rzeczywiście należy do
    hotelu a nie do prywatnej osoby która kradnie numery kart.

  • 20. Data: 2005-08-01 10:02:24
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On Mon, 01 Aug 2005 10:51:53 +0200, Audyt IT <g...@w...pl> wrote:

    >Jakby to było takie proste to wystarczyłoby pójść do kawiarni internetowej
    >i kupić coś z dostawą na krewnego. Potem reklamować że sprzedawczyni
    >opublikowała numer karty i kto inny to kupił.

    To jest takie proste. Tylko potem zapukaja do Twych drzwi panowuie w
    niebieskich mundurkach.
    --
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/2005-06-19_Ple