  • 1. Data: 2005-07-30 16:06:31
    Temat: Kasa mieszkaniowa w PEKAO S.A. a kupno mieszkania na rynku wtornym
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

    Dzien dobry,

    Moi rodzice w 1999 zawarli umowe o kredyt kontraktowy, po trzech latach
    umowa zostala przedluzona odpowiednim aneksem. W czerwcu 2005 ta umowe
    scedowali na mnie. Teraz chcialbym kupic mieszkanie na rynku wtornym. Jednak
    ja kupuje mieszkanie wraz z narzeczona (jak na razie konkubinat). Chcialbym
    wyplacic uzbierane srodki w kasie mieszkaniowej (nie interesuje mnie kredyt
    w PEKAO S.A.). Dowiedzialem sie w PEKAO, ze aby wyplacic pieniadze musze
    przedstawic przynajmniej umowe przedwstepna kupna mieszkania. (Skad to
    wiedzial pracownik oddzialu banku?) Po
    przedstawieniu umowy przedstepnej bank musi w ciagu 3 miesiecy wyplacic mi
    na podane konto uzbierane przeze mnie pieniadze wraz z odsetkami. Czy umowa
    koncowa dotyczaca kupna mieszkania musi byc podpisana w tym samym roku
    kalendarzowym co umowa przedwstepna? Jakie sa ograniczenia w sprawie
    pozyskania srodkow z kasy mieszkaniowej? Czy po wyplacie pieniedzy na
    podstawie umowy przedstepnej nalezy dodatkowo udokumentowac zakup mieszkania
    (np. umowa koncowa kupna mieszkania)? Moi rodzice odpisywali sobie tez ulge
    i nie chcieliby jej utracic (tj. oddawac pieniedzy do US). Gdzie mam szukac
    dokladnych przepisow na temat rezygnacji z oszczedzania w Kasie
    Mieszkaniowej. Prosze o odpowiedź.

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-08-01 06:49:08
    Od: "Bielawa" <c...@f...onet.pl>

    >Dowiedzialem sie w PEKAO, ze aby wyplacic pieniadze musze przedstawic
    >przynajmniej umowe przedwstepna kupna mieszkania. (Skad to wiedzial
    >pracownik oddzialu banku?)

    - to nie tak, dostajesz pieniedze po zlozeniu deklaracji o wycofanie i masz
    czas do konca roku kalendarzowego na ich wydatkowanie, bank ma do 3 miesiecy
    na wyplate

    >Gdzie mam szukac dokladnych przepisow na temat rezygnacji z oszczedzania w
    >Kasie Mieszkaniowej.
    dzwon do kasy mieszkaniowej w Warszawie (telefon podadza Ci na infolinii
    Pekao - chcociaz i na infolinii powinni udzielic Ci odpowiedzi, z tym ze
    jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby informacja z infolinii, byla zgodna z tym
    co uslyszalem np w placowce banku, albo w samej kasie mieszkaniowej:)))

  • 3. Data: 2005-08-01 19:27:39
    Od: "Adam" <boxik{$?!{wytnij}?!$}@gazeta.pl>

> [...]
    > w PEKAO S.A.). Dowiedzialem sie w PEKAO, ze aby wyplacic pieniadze musze
    > przedstawic przynajmniej umowe przedwstepna kupna mieszkania. (Skad to

    Nie musisz przedstawiać żadnych dokumentów. Po prostu składasz wniosek o
    wycofanie środków i czekasz na pieniądze. Zgodnie z umową nawet do 3
    miesięcy. Jest jeszcze jeden warunek umowę musisz zakończyć. Czyli jeżeli
    trwa, to dziś podpisujesz aneks i skracasz okres np. do końca sierpnia a we
    wrześniu składasz wniosek o wycofania środków.

> [...]
    > umowa
    > koncowa dotyczaca kupna mieszkania musi byc podpisana w tym samym roku

    nic z tego, bo żadnej umowy nie musisz zawierać. Jeżeli nie bierzesz kredytu
    Banku to nie interesuje. Interesować się bedzie US - szczególnie tym czy
    wydasz środki np. do końca roku

    Jakie sa ograniczenia w sprawie
    > pozyskania srodkow z kasy mieszkaniowej?

    wg mnie żadnych. Oprócz takich że czekasz do 3 miesięcy

    Czy po wyplacie pieniedzy na
    > podstawie umowy przedstepnej nalezy dodatkowo udokumentowac zakup
    > mieszkania
    > (np. umowa koncowa kupna mieszkania)?

    takie dokumenty mogą ci się przydać w przypadku kontroli US

    infolinia Pekao 0801365365, www.pekao.com.pl

    > Andrzej

    pzdr
    Adam