  • 1. Data: 2005-07-31 13:05:15
    Temat: Płatność za hostel i wątpliwości
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Witam

    Czy ktoś z Was lub znajomych korzystał z tej oferty ? Mam wątpliwości
    ponieważ wymagają podania numery karty kredytowej do dokonania rezerwacji a
    trochę obawiam się ponieważ nie korzystają na swojej stronie z żadnych
    zabezpieczeń ( SSL itd ).

    Chcą żeby im podać numer karty, ale jaką mam gwarancję ze pobiorą z niej
    taką sumę jaką deklarują ?

    http://www.aijparis.com/framea.htm

    --
    pozdrawiam
    Paweł Galiński

  • 2. Data: 2005-07-31 13:10:26
    Temat: Re: Płatność za hostel i wątpliwości
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Pawel Galinski napisał(a):

    > Chcą żeby im podać numer karty, ale jaką mam gwarancję ze pobiorą z niej
    > taką sumę jaką deklarują ?

    Żadną. Tak samo jak żadną masz gwarancję, że kasjerka w sklepie, w
    którym płaciłeś kartą nie wykorzysta jej numeru do transakcji internetowych.

    Albo, jak to ostatnio powiedziała Glenn - czy wiesz, że nożem kuchennym
    można zabić? :-)

  • 3. Data: 2005-07-31 13:21:22
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    No nie, w sklepie albo podaje się pin albo podpisuje slip a kasjerka nie
    ma na kopii wydruku numeru CVV2. Dlatego transakcje internetowe są objęte
    większym ryzykiem. Firma powinna bezwzględnie stosować SSL a jeśli nie da
    się potwierdzić czy jest to firma sprawdzona to nie podawałbym numeru
    karty na stronie firmy. Dlatego oni powinni stosować albo pośrednika
    przyjmującego numer karty albo centrum autoryzacyjne. Istnieje zwiększone
    ryzyko przy korzystaniu z firmy która tego nie stosuje. Co do hoteli,
    ryzyko nie jest tak duże jak w innych przypadkach bo można reklamować
    przez chargeback jeśli dadzą za duży rachunek, bo w hotelu się mieszka i
    podpisuje ten rachunek i dostaje się go.

  • 4. Data: 2005-07-31 13:22:39
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Hmm, okey tak wiec..nie wchodze juz do kuchni ;-))
    Jednym slowem , jest to kwestia tego czy mam zaufanie do instytucji ktorej
    powierzam te informacje.

    --
    pozdrawiam
    Paweł Galiński

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:dciik0$dp3$1@news.elsat.net.pl...

  • 5. Data: 2005-07-31 13:31:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    > Jednym slowem , jest to kwestia tego czy mam zaufanie do instytucji ktorej
    > powierzam te informacje.

    dokładnie.

  • 6. Data: 2005-07-31 13:36:08
    Od: "MariuszJ" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Audyt IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > większym ryzykiem. Firma powinna bezwzględnie stosować SSL a jeśli nie da

    A jaki problem aby kasjerka zapamiętała trzy cyfry i po tym jak odejdziesz
    zapisała je :-)

  • 7. Data: 2005-07-31 14:51:32
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    MariuszJ wrote:
    > Użytkownik "Audyt IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jaki problem aby kasjerka zapamiętała trzy cyfry i po tym jak odejdziesz
    > zapisała je :-)

    To jest pewna różnica bo transakcja kasjerki na jej konto jest nielegalna,
    w przeciwieństwie do sklepu który ma umowę o podawanie w centrum
    autoryzacyjnym cudzych numerów kart. Transakcja kasjerki jest łatwiejsza
    do reklamowania i zagrożona dużo większą karą (do 8 lat pozbawienia
    wolności) niż reklamacja że sklep za dużo obciążył.

  • 8. Data: 2005-07-31 14:55:22
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Pawel Galinski wrote:

    > Hmm, okey tak wiec..nie wchodze juz do kuchni ;-))
    > Jednym slowem , jest to kwestia tego czy mam zaufanie do instytucji ktorej
    > powierzam te informacje.

    Przy czy za "tą instytucję" należy rozumieć albo 1)dany sklep, hotel itp
    firmę sprzedającą towar czy usługę, albo 2)inna firmę przyjmującą numer
    karty. Może to być firma pośrednicząca albo centrum autoryzacyjne.

  • 9. Data: 2005-07-31 15:19:52
    Od: "Cmykus" <c...@l...home.plwywalicto-anty->

    "Pawel Galinski" <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]

    > zabezpieczeń ( SSL itd ).
    >
    > Chcą żeby im podać numer karty, ale jaką mam gwarancję ze pobiorą z niej

    Hmm... ? Wszedlem na ta strone i widze tylko formularz rezerwacji do
    WYDRUKOWANIA i przefaxowania do nich.

    Czyli SSL niepotrzebne tu.

    Czy poprostu niedowidze ? ;)

  • 10. Data: 2005-07-31 15:29:25
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Audyt IT napisał(a):
    > No nie, w sklepie albo podaje się pin albo podpisuje slip a kasjerka nie
    > ma na kopii wydruku numeru CVV2.

    Straszne. To podaj mi sam numer Twojej karty. CVV2 sobie zachowaj.

    > Dlatego transakcje internetowe są
    > objęte większym ryzykiem.

    Dlaczego?

> [...]
    > podawałbym numeru karty na stronie firmy. Dlatego oni powinni stosować
    > albo pośrednika przyjmującego numer karty albo centrum autoryzacyjne.

    O ile polskie CA znasz na pamięć, to znasz zagraniczne CA?

    > Co do hoteli, ryzyko nie jest tak duże jak w innych przypadkach
    > bo można reklamować przez chargeback jeśli dadzą za duży rachunek, bo w
    > hotelu się mieszka i podpisuje ten rachunek i dostaje się go.

    Reklamować przez co? Chargeback to normalny zwrot na kartę.
    A reklamować możesz wszystko. Po prostu.