    From: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność za hostel i wątpliwości
    Date: Sun, 31 Jul 2005 20:47:21 +0200

    Audyt IT napisał(a):

    > Nie możemy osobiście reklamować transakcji w sklepie. Towar dostajemy
    > później albo wcale jeśli firma jest nierzetelna. No i nie podpisujemy
    > slipa.

    No własnie. Nie podpisujemy slipa. To sprzedawca musi udowodnić, że
    skorzystaliśmy z jego usług. W przypadku transakcji MO/TO/IO domyślnie
    to właśnie klient ma rację.

    > Jak kupuję na numer karty to zawsze sprawdzam do kogo należy domena
    > internetowa firmy przyjmującej kartę. Potem pytam w grupie dyskusyjnej z
    > danego kraju czy znają tą firmę, czy jest duża. Może są inne sposoby to
    > chętnie je poznam. Zawsze warto zmiejszyć ryzyko transakcji. Nic więcej
    > się nie da dopóki nie wprowadzą systemu 3D secure.

    Wychodzisz czasem na ulicę? Samochód może Cię rozjechać.
    Przed każdym wyruszeniem w drogę sprawdzasz, czy czasem nie wystrzeli Ci
    opona albo nie uszkodzą hamulce?

    Człowieku, opanuj się.

    > Z hotelami jest mniejsze ryzyko bo w hotelu się przebywa i podpisuje
    > rachunek i inne dokumenty hotelowe. W razie reklamacji hotel nie wykaże
    > się moim podpisem z pobytu i reklamacja zostanie dla mnie uznana.
    > Przy zakupie towarów może być gorzej dojść odszkodowania jeśli sklep
    > przysyła wartościowy przedmiot listem niepoleconym.

    Ale to klient ma domyślnie rację, a nie sklep. Reklamacja transakcji bez
    fizycznej obecności karty jest ZDECYDOWANIE prostsza od klasycznej
    transakcji.