  • 1. Data: 2007-10-25 09:50:33
    Temat: Płatność KK w sklepie internetowym a rezygnacja z zamówienia...
    Od: "Sokolik Wędrowny" <f...@g...pl>

    Witam!

    Na p.b.b. piszę po raz pierwszy, toteż proszę o wyrozumiałość jeśli odpowiedź
    na moje pytanie wyda się zbyt oczywista. Ekspertem w bankowej dziedzinie
    niestety nie jestem.

    Do rzeczy - zamówiłem towar w jednym z fotograficznych sklepów wysyłkowych
    wybierając opcję "płatność kartą". Po dokonaniu autoryzacji kwota transakcji
    została zablokowana. Zgodnie z regulaminem sklepu właściwe obciążenie miało
    nastąpić w momencie wysłania przesyłki z zamówionym towarem. Realizacja
    zamówienia przeciągała się, kwota do zapłaty przez cały ten czas widniała jako
    zablokowana. Dziś jednak zauważyłem, że blokada została zniesiona, pełna kwota
    wróciła na rachunek karty i jest w puli dostępnych środków.

    Ze względu na zbyt długi czas realizacji oraz utrudniony kontakt ze sklepem
    zamierzam zrezygnować z zamówienia, o czym sklep zostanie powiadomiony. Nie
    wiem jednej rzeczy: czy w razie, gdyby moja rezygnacja została przeoczona
    (bądź "przeoczona" :) ) a towar po jakimś tam czasie jednak się znajdzie i
    wbrew mojej rezygnacji zostanie wysłany, czy sklep ma możliwość ponownego
    obciążenia karty? Zdrowy rozum podpowiada mi, że takiej możliwości mieć nie
    powinien, ale... i to właśnie jest moje pytanie... :)

    Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości!

    Marcin

  • 2. Data: 2007-10-25 10:04:24
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Zdrowy rozum podpowiada mi, że takiej możliwości mieć nie powinien,
    > ale... i to właśnie jest moje pytanie... :)

    Ma możliwość bodajże przez dwa lata, ale nie ponownego, bo jeszcze nie
    było tego pierwszego. Póki co była tylko blokada na poczet transakcji i ta
    blokada schodzi po pewnym czasie, ale sklep ma dalej prawo do obciążenia
    powołując się na autoryzację złożoną przy dlokadzie.

    Pozdr.
    K.K.

  • 3. Data: 2007-10-25 10:09:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sokolik Wędrowny" <f...@g...pl> writes:

> [...]
    > wbrew mojej rezygnacji zostanie wysłany, czy sklep ma możliwość ponownego

    Owszem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2007-10-25 10:21:17
    Od: "Sokolik Wędrowny" <f...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Owszem.

    Z obu powyższych odpowiedzi wnioskuję, że aby uniknąć niespodziewanego
    obciążenia karty powinienem upewnić się maksymalnie, że rezygnacja z zakupu
    została przyjęta i zrozumiana :)

    Dla jasności dodam, że obawiam się nie tyle nieuczciwości sklepu ile bałaganu
    w nim panującego...

    Dzięki za rozjaśnienie. Przy okazji jeszcze jedno pytanie, już chyba nieco OT
    - polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (z rezygnacją oczywiście)
    powinien załatwić sprawę. Czy się mylę?

    Marcin

  • 5. Data: 2007-10-25 10:29:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sokolik Wędrowny" <f...@N...gazeta.pl> writes:

    > Dzięki za rozjaśnienie. Przy okazji jeszcze jedno pytanie, już chyba nieco OT
    > - polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (z rezygnacją oczywiście)
    > powinien załatwić sprawę. Czy się mylę?

    Z punktu widzenia banku? Nie.
    Najlepiej naprawde upewnic sie ze rezygnacja zostala zrozumiana
    a zamowienie anulowane. Gdyby sklep dzialal w zlej wierze i chcial
    "na sile" sprzedac "towar", mozna nie odebrac przesylki i ew.
    reklamowac obciazenie w banku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-10-25 10:43:35
    Od: "Sokolik Wędrowny" <f...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Z punktu widzenia banku? Nie.
    > Najlepiej naprawde upewnic sie ze rezygnacja zostala zrozumiana
    > a zamowienie anulowane.

    Tak też zrobię. Pismo z rezygnacją poleconym, oraz telefon, że takie pismo
    zostało wysłane. To powinno przekonać nawet najbardziej zawalonych
    niezrealizowanymi zamówieniami pracowników sklepu :)

    > Gdyby sklep dzialal w zlej wierze i chcial
    > "na sile" sprzedac "towar", mozna nie odebrac przesylki i ew.
    > reklamowac obciazenie w banku.

    O to ich nie podejrzewam, ale że licho jednak nie śpi - dzięki i za tą
    wskazówkę. Oby się nie przydała... :)

    Za to nasunęła mi się jeszcze jedna wątpliwa (dla mnie) kwestia. Jak wiadomo -
    "złota rybka" mBanku, którą płaciłem, ma możliwość ręcznego ustawienia m.in.
    dziennego limitu transakcji. Zwykle mam ten limit ustawiony na pułapie 0,01 zł
    :) i w razie potrzeby zwiększam go - na czas zakupów po czym ponownie zeruję.
    Tak było i tym razem. Czy jeśli, pomimo zejścia blokady, sklep zechce ponownie
    sięgnąć "po swoje" - to czy ustalone przeze mnie 0,01 jest tu przeszkodą? Czy
    też decyduje limit, który był aktualny w momencie autoryzacji?

    Niby prosta sprawa a dużo tych pytań... :)

    Marcin

  • 7. Data: 2007-10-25 12:12:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 25 Oct 2007 10:43:35 +0000 (UTC), w <ffps0n$589$1@inews.gazeta.pl>,
    "Sokolik Wędrowny" <f...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
    > sięgnąć "po swoje" - to czy ustalone przeze mnie 0,01 jest tu przeszkodą? Czy
    > też decyduje limit, który był aktualny w momencie autoryzacji?

    Limit nie ma znaczenia, gdy bank dostanie obciążenie.
    Limit ma znaczenie tylko przy autoryzacji.

  • 8. Data: 2007-10-25 16:21:47
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    wlasnie mialem podobna sytuacje w merlinie,
    za duzo naklikalem do koszyka i zorientowalem sie 3 dnia dopiero, usunalem z
    zamowienia to co chcialem ,
    a merlin obciazyl faktyczna kwota a nie ta wyzsza z blokady

    cale szczescie mialem jedna ksiazke na ktora musiala cala realizacja
    zamowienia czekac 3-5 dni,
    btw - kwestia laczenia, dzielenia zamowien w merlinie jest zrobiona
    wzorcowo

  • 9. Data: 2007-10-25 17:08:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    > Limit nie ma znaczenia, gdy bank dostanie obciążenie.
    > Limit ma znaczenie tylko przy autoryzacji.

    a jakby w takiej samej sytuacji bylo konto Inteligo (VE debetowa)
    i po zniknieciu blokady przenioslbym srodki na inne subkonto
    to operacja obciązenia karty VE uda się czy nie?

    Obstawiam, ze raczej sie nie uda
    *** blad ***

  • 10. Data: 2007-10-25 18:25:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> writes:

    > a jakby w takiej samej sytuacji bylo konto Inteligo (VE debetowa)
    > i po zniknieciu blokady przenioslbym srodki na inne subkonto
    > to operacja obciązenia karty VE uda się czy nie?

    Obstawiasz zle.
    --
    Krzysztof Halasa