  • 11. Data: 2007-10-25 18:28:39
    Temat: Re: Płatność KK w sklepie internetowym a rezygnacja z zamówienia
    Od: "Marcin (Sokolik Wędrowny)" <a...@a...w.sigu>

    r...@k...pl pisze:

    > Limit nie ma znaczenia, gdy bank dostanie obciążenie.
    > Limit ma znaczenie tylko przy autoryzacji.

    OK, wiem już to, co chciałem.
    Dzięki Wam wszystkim za pomoc.

    --
    Marcin - Sokolik Wędrowny
    mailto:sokolik at odwa.pl
    "Są takie chwile w życiu żółwia, że musi komuś dać w mordę..."

  • 12. Data: 2007-10-25 18:35:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.10.2007 blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał/a:

    > a jakby w takiej samej sytuacji bylo konto Inteligo (VE debetowa)
    > i po zniknieciu blokady przenioslbym srodki na inne subkonto
    > to operacja obciązenia karty VE uda się czy nie?
    >
    > Obstawiam, ze raczej sie nie uda

    Uda uda, zrobi się saldo ujemne.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 13. Data: 2007-10-26 17:09:19
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Samotnik"

    > Uda uda, zrobi się saldo ujemne.

    a to jakim prawem? czy dobrze rozumiem:
    - sklepik moze obciazyc pusty r-k w Inteligo podając tylko nr karty
    - ja (nawet mając kartę w ręku) takiej operacji w sklepie prawdziwym
    albo internetowym nie zrobię bo przeszkodzi mi brak salda.

    cos mi sie tu nie podoba
    *** blad ***

  • 14. Data: 2007-10-26 17:16:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> writes:

    > a to jakim prawem? czy dobrze rozumiem:
    > - sklepik moze obciazyc pusty r-k w Inteligo podając tylko nr karty

    Moze, zrobi sie debet, ale bank robi wtedy chargeback (np. po
    reklamacji klienta) i sprawy nie ma.

    > - ja (nawet mając kartę w ręku) takiej operacji w sklepie prawdziwym
    > albo internetowym nie zrobię bo przeszkodzi mi brak salda.

    Bo operacje robi sklep, nie klient.
    Tak samo sprzedawca moze przeciez pominac autoryzacje, najwyzej
    nie dostanie zaplaty za towar.
    --
    Krzysztof Halasa