  • 11. Data: 2019-07-30 15:58:22
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-29 o 16:23, J.F. pisze:

    >Na SMS przeszli ci, którzy sobie tego życzyli. Ci, którzy sobie nie
    >życzyli używali haseł jednorazowych. W przypadku chęci wykonania

    Przy 19 zl za liste ?

    >operacji w miejscu, gdzie jest internet (w szczególności jest to np.
    >internet stacjonarny), a nie ma zasięgu GSM, to autoryzacja przez SMS
    >była niemożliwa, a hasłem jednorazowym normalnie - tak.

    Piwnica jakas ?

    Fakt, szpital nowy ... widac mocno metalowy, bo zasieg kiepski.

    J.

  • 12. Data: 2019-07-30 19:00:52
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2019 15:58:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    > Przy 19 zl za liste ?

    > Piwnica jakas ?

    Nie, wystarczy niewielka wioska niedaleko lasu, raptem 10 km od byłego
    miasta wojewódzkiego i wszystkiego z 90 km od Warszawy. Internet jest po
    kablu tepecyjnym, a zasięg GSM dopiero jak się wyjdzie "z obejścia" na
    drogę i przejdzie ze 150 m.

    I w tym miejscu jest tak z zasięgiem GSM mniej więcej od 15-20 lat, więc
    nie ma co liczyć na to że "naprawią".

    --
    Imka

  • 13. Data: 2019-07-30 19:52:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.07.2019 o 19:00, Imka pisze:

> [...]
    > drogę i przejdzie ze 150 m.
    >
    > I w tym miejscu jest tak z zasięgiem GSM mniej więcej od 15-20 lat, więc

    Pod Ciechanowem takich miejsc pełno. Inna sprawa, że z internetem
    stacjonarnym też niejaki problem...

    MJ

  • 14. Data: 2019-07-30 22:22:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Sierant napisał(a) w wiadomości:
    <5d3ef4e4$0$500$65785112@news.neostrada.pl>...
    >jak w temacie,
    >
    >właśnie otrzymałem list z banku, że od 14.09.2019 r. przy logowaniu do
    >bankowości internetowej będzie trzeba podać kod sms lub zaakceptować
    >"operację" w apce mobilnej
    >
    >od razu zapytałem na czacie co jeżeli nie będę miał komórki pod ręką?
    >- nie zaloguje się pan...
    >
    >nie sądzicie, że to już lekka przesada?

    Bardzo ciężka przesada. Nawet jeszcze cięższa.
    Chyba na bankierze.pl przesłuchano kilka banków na tę okoliczność
    - niektóre twierdziły, że tylko raz na kilka logowań zażądają SMS-a.
    Inne po "zarejestrowaniu" urządzenia jako zaufanego podobnie.

    >zapytałem też co z tymi co komórek nie mają (znam osoby, które
    >korzystają tylko z tel. stacjonarnego), tutaj już mi nie potrafili
    >wyjaśnić jak to będzie...

    Co to obchodzi eurourzędasa i innych wymyślaczy
    W dyrektywie jest chyba o podwójnym "uwiarygodnieniu", nie
    są podane konkretne metody. Może więc ten sam eurourzędas
    (tzn. w tym samym fotelu bo właśnie rozdają posady po
    eurowyborach...) nakaże przywrócenie innych metod dla
    bezkomórkowców?
    Pomarzyć...

    Arek

  • 15. Data: 2019-07-31 07:07:20
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 29 Jul 2019 16:23:32 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zostal ostrzezony - niech sp* :-)
    > Zreszta przechodzenie na sms trwa od dawna ...
    >
    > Tylko czemu ja sie ciagle zastanawiam co bedzie, jak mi smartfona
    > gdzies na wakacjach ukradna, zgubie, wypadnie do wody, zespuje sie,
    > rozladuje ...

    Jeśli do odbierania SMS-ów używasz tego samego smartfona
    co do logowania do banku, to nie muszą Ci kraść smartfona.

  • 16. Data: 2019-07-31 07:36:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Jul 2019 07:07:20 +0200, dantes napisał(a):

    > Jeśli do odbierania SMS-ów używasz tego samego smartfona
    > co do logowania do banku, to nie muszą Ci kraść smartfona.

    A to osobny problem.
    Ja sie boje, ze pieniadze na kontach beda, ale niedostepne

    I problem warty do rozwazenia na urlopie ... tylko co tu zrobic - trzy
    telefony nosic? Bo jeden sluzbowy ...

    J.

  • 17. Data: 2019-07-31 08:52:10
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 31 Jul 2019 07:36:26 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Ja sie boje, ze pieniadze na kontach beda, ale niedostepne
    >
    > I problem warty do rozwazenia na urlopie ... tylko co tu zrobic - trzy

    Służbowy w dual-sim'ie z prywatnym.

  • 18. Data: 2019-07-31 09:05:40
    Od: jureq <j...@n...no>

    Po zapoznaniu się ze szczegółami na stronie
    https://www.mbank.pl/mbank-news/co-nowego/od-14-wrze
    snia-duzo-zmian-w-banku-nie-daj-sie-zaskoczyc.html wygląda na to, że w większości
    wypadków będą istniały ułatwienia np. komputer zaufany.
    Prawdopodobnie jednak nie będzie to idealnie działąć w 100% sytuacji.

  • 19. Data: 2019-07-31 10:48:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-07-30 o 15:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > Przy 19 zl za liste ?

    Tak. Są ludzie, dla których 19 zł to niewielkie pieniądze :-)

    > Piwnica jakas ?

    Rejon w górach.

    > Fakt, szpital nowy ... widac mocno metalowy, bo zasieg kiepski.

    Czy dobrze zgaduję, że to miało być coś złośliwego?

  • 20. Data: 2019-07-31 11:16:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-30 o 15:58, J.F. pisze:

    >Tak. Są ludzie, dla których 19 zł to niewielkie pieniądze :-)

    Niby niewielkie, ale po co przeplacac :-)

    No fakt, mnie taka lista na dlugo starcza, a jak ktos zamowil kilka
    przed podwyzka, to ma na dlugo.

    >Rejon w górach.

    >Czy dobrze zgaduję, że to miało być coś złośliwego?

    Nie, niedawne doswiadczenia.
    Nowy szpital ... i problemy z zasiegiem.
    W poczekalni gdzies w glebi budynku nie dziwne, ale w pokoju na II
    pietrze tez rwie.

    Szpital nawet wi-fi udostepnia, ale wymaga rejestracji i haslo na sms
    przysyla.
    I trzeba wyjsc, zeby odebrac :-)

    Wiec faktycznie moga sie zdarzyc takie sytuacje.

    J.