  • 21. Data: 2019-07-31 11:51:58
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-07-31 o 11:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > Niby niewielkie, ale po co przeplacac :-)
    >
    > No fakt, mnie taka lista na dlugo starcza, a jak ktos zamowil kilka
    > przed podwyzka, to ma na dlugo.

    E-e
    "Dzień dobry,

    od 14 września br. wycofujemy listy haseł jednorazowych, a nasi klienci
    będą potwierdzać operacje bankowe hasłami SMS lub mobilną autoryzacją.

    Dlatego prosimy, zarejestruj jak najszybciej swój numer telefonu
    komórkowego. Zmienisz go na mLinii 801 300 800 lub w naszej placówce.
    Będziesz potrzebował dowodu osobistego oraz numeru aktywnej karty jaką
    masz w mBanku.

    Jeśli tego nie zrobisz, od 14 września nie zalogujesz się do serwisu
    transakcyjnego. Sprawy związane z rachunkiem załatwisz tylko na mLinii
    lub w placówce.

    ..."

    --
    Pete

  • 22. Data: 2019-07-31 13:03:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >E-e
    >od 14 września br. wycofujemy listy haseł jednorazowych, a nasi
    >klienci będą potwierdzać operacje bankowe hasłami SMS lub mobilną
    >autoryzacją.

    Ale to teraz - 19 zl wprowadzili juz ... lata temu.
    Jak widac niektorym starczylo.

    J.

  • 23. Data: 2019-07-31 13:26:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-07-31 o 13:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale to teraz - 19 zl wprowadzili juz ... lata temu.
    > Jak widac niektorym starczylo.

    Ja tylko w kwestii formalnej. Powinieneś napisać
    ... a jak ktos zamowil kilka przed podwyzka, to *miał* na dlugo.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2019-07-31 15:02:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-30, Poldek <p...@i...eu> wrote:

    [...]

    > operacji w miejscu, gdzie jest internet (w szczególności jest to np.
    > internet stacjonarny), a nie ma zasięgu GSM, to autoryzacja przez SMS
    > była niemożliwa, a hasłem jednorazowym normalnie - tak.

    E tam. "WIFI Calling" to już parę lat ma.
    A czytałem, że listy papierowe po prostu zostaną wycofane.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2019-08-02 12:14:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Jul 2019 15:30:16 +0200, Robert Sierant napisał(a):
    > jak w temacie,
    > właśnie otrzymałem list z banku, że od 14.09.2019 r. przy logowaniu do
    > bankowości internetowej będzie trzeba podać kod sms lub zaakceptować
    > "operację" w apce mobilnej
    >
    > od razu zapytałem na czacie co jeżeli nie będę miał komórki pod ręką?
    > - nie zaloguje się pan...
    > nie sądzicie, że to już lekka przesada?

    https://www.mbank.pl/mbank-news/co-nowego/od-14-wrze
    snia-duzo-zmian-w-banku-nie-daj-sie-zaskoczyc.html

    no i jeszcze ciekawostka

    4. Inaczej połączysz Twoją aplikację mobilną z kontem

    Instalujesz aplikację pierwszy raz? A może chcesz korzystać z
    aplikacji na innym urządzeniu? W każdym z tych przypadków aktywacja i
    łączenie aplikacji z kontem, będzie wyglądać nieco inaczej. Może
    wymagać np. kodu PIN do ostatnio zainstalowanej aplikacji mobilnej,
    lub hasła do serwisu transakcyjnego oraz wybranych cyfr z numeru karty
    płatniczej.

    Taaa ... trzeba miec zapasowy smartfon z aplikacja, na wypadek awarii
    pierwszego ?

    A moze po prostu chca sie pozbyc klientow detalicznych ? :-)

    5. Z mobilnej autoryzacji skorzystasz na więcej niż jednym, Twoim
    urządzeniu
    Korzystasz z mobilnej autoryzacji? Mamy dobrą wiadomość - od 14
    września możemy wysyłać Ci dane operacji w powiadomieniu na każde
    urządzenie, na którym masz aktywną aplikację mobilną.
    Co zyskujesz?

    -wygodę - jeśli zapomnisz wziąć z domu telefonu, rozładuje Ci się
    bateria, możesz skorzystać z mobilnej autoryzacji na innym urządzeniu,
    -bezpieczeństwo - jeśli ktoś np. ukradnie Twój telefon, zobaczysz
    powiadomienie autoryzacyjne także na innym urządzeniu, które masz przy
    sobie. Bez problemu anulujesz operację.

    Taa, zapomne telefonu, ale drugiego nie zapomne.

    A na komputerze nie moge miec takiej autoryzacji ?

    J.

  • 26. Data: 2019-08-02 12:16:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Jul 2019 08:52:10 +0200, dantes napisał(a):

    > Służbowy w dual-sim'ie z prywatnym.

    Jest to jakis pomysl, ale bateria szybciej pada :-)

    J.

  • 27. Data: 2019-08-02 22:46:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > płatniczej.
    >
    > Taaa ... trzeba miec zapasowy smartfon z aplikacja, na wypadek awarii

    Z którego konkretnie fragmentu to wywioskowałeś?

    > A na komputerze nie moge miec takiej autoryzacji ?

    Zostań przy SMSach i albo skonfiguruj sobie forward na komputer (da się),
    albo załóż sobie numer wirtualny np. w Skype i odbieraj SMSy "czymbądź".

    https://support.skype.com/pl/faq/FA34884/jak-otrzyma
    c-wiadomosci-sms-w-programie-skype

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2019-08-02 23:00:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 22:46:40 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Z którego konkretnie fragmentu to wywioskowałeś?

    Hm, moze i faktycznie przeinaczylem, ale autoryzacje spychaja do apki,
    a jak apki nagle zabraknie ?

> [...]
    > albo załóż sobie numer wirtualny np. w Skype i odbieraj SMSy "czymbądź".

    Ciekawe ... ale robia apke tokena, to czemu nie na peceta ?

    J.

  • 29. Data: 2019-08-03 00:12:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Hm, moze i faktycznie przeinaczylem, ale autoryzacje spychaja do apki,

    Nie wypychają, aczkolwiek aplikacje mają 2 zalety:
    a) są bezpieczniejsze
    b) są tańsze (za SMSy w dalszym ciągu coś się płaci)

    > a jak apki nagle zabraknie ?

    Nie rozumiem.

    c-wiadomosci-sms-w-programie-skype

    > Ciekawe ... ale robia apke tokena, to czemu nie na peceta ?

    Przychodzą mi do głowy co najmniej 3 powody:

    1) smartfon jest urządzeniem o wiele bardziej osobistym
    2) wszystkim nie dogodzisz, a więcej ludzi ma smartfona niż komputer
    3) aplikacje na telefonach mają swoje zaufane źródło pobierania
    (Google Play, App Store), a same systemy uruchamiają aplikacje
    w swoistych wyizolowanych kontenerach, więc potencjalny włam,
    czy manipulacja jest jest mimo wszystko trudniejsza z każdą
    wersją systemu (Android) lub praktycznie niemożliwa (iOS).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 30. Data: 2019-08-03 15:19:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

> [...]
    > czy manipulacja jest jest mimo wszystko trudniejsza z każdą
    > wersją systemu (Android) lub praktycznie niemożliwa (iOS).

    Jak to mówią, wiara czyni cuda.

    W rzeczywistości jednak, istnieje zasadnicza zaleta z rozdzielenia
    komputera, który jest używany do operacji bankowych, i urządzenia,
    na którym otrzymujemy informacje autoryzujące. To, że być może chwilowo
    złodzieje nie używają furtki w postaci wspólnego urządzenia, nie oznacza
    że jutro nie zaczną. Wystarczy że wyschnie źródełko w postaci
    "zawirusowanych" pecetów z kodami papierowymi.
    --
    Krzysztof Hałasa