  • 21. Data: 2006-08-03 18:41:02
    Temat: Re: Oszczędzanie w funduszach dla nowicjusza :)
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    seb2k5 właśnie oświadczył(a) nam co następuje:

    > W takim razie dlaczego FA są uznawane za najbardziej ryzykowne ?

    Bo inwestują w najbardziej ryzykowne instrumenty finansowe.

    > Czy to stwierdzenie nie dotyczy takich długich okresów ?

    Dotyczy. Jednak długi okres inwestycji przy założeniu regularnych wpłat
    generuje tzw. efekt uśrednienia wartości jednostek. Tzn. raz kupiłeś za 100
    zł 2 jednostki, a innym razem 4. W rezultacie na części inwestycji tracisz,
    a na innej zyskujesz. Długi okres inwestycji powoduje uśrednienie tych
    wartości.

    > Jak wybrać fundusz, który będzie dobrze prosperował za 10 lat skoro
    > inwestuje w ryzykowne akcje ?

    Patrząc na dotychczasowe wyniki funduszy. Te, które do tej pory dobrze
    sobie radziły będą też najprawdopodobniej dobrze radzić sobie w
    przyszłości. Nie znaczy to bynajmniej, że osiągną takie same zyski.

  • 22. Data: 2006-08-03 18:41:03
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    _=_ właśnie oświadczył(a) nam co następuje:

    > nie znam, zawsze robię swój własny ranking korzystąc tylko ze stóp zwrotu.

    Jaki stosujesz algorytm? Jeśli można wiedzieć oczywiście.

    > Zgadza się. Gdy ostatnio na giełdzie było dołek, to wartości moich jednostek
    > poszły ostro w dół.
    > Generalnie nie przjąłem się tym,

    Ja w takich momentach po prostu przestaje śledzić wyceny.

    > A teraz .... sami sobie dodajcie :)

    A po dzisiejszym spadku? Trzymasz czy realizujesz?

    > Tak, zgadza się. Systematyczne inwestycje praktycznie do zera minimalizują
    > starty. Wynika to z tego, że czasami kupisz jednostki korzystniej, a czasami
    > mniej korzystnie. Zgodnie ze statystyką nie stracisz.

    Mamy tu po prostu do czynienia z efektem uśrednienia.

    > Ale jeżeli masz ochotę, to możesz się "pobawić" i:
    > 1. Kupować kiedy wszyscy sprzedają, są krachy, doły, złe nastroje

    Na to też trzeba być przygotowanym. Ja wszyscy na około trąbią, że krach i
    bessa to czasami trzeba się wykazać dużym samozaparciem...

  • 23. Data: 2006-08-03 19:11:25
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

    > Jaki stosujesz algorytm? Jeśli można wiedzieć oczywiście.

    Wybóru dokonuje, tak jak to opisałem kilka postów wyżej. Dodatkowo
    sprawdzam, jaka instytucja zajmuje się obsługą danego funduszu.
    I tak: nie korzystam z usług funduszy prowadzonych przez stricte polskie
    instytucje finansowe, wolę, gdy stoi za nimi jakaś poważna, długodystansowa
    instytucja. Skarbiec - Komerz Bank, Unikorona - Union Investment, DWS - Bank
    niemiecki.

    > A po dzisiejszym spadku? Trzymasz czy realizujesz?

    Trzymam i kupuję :)

    > Na to też trzeba być przygotowanym. Ja wszyscy na około trąbią, że krach i
    > bessa to czasami trzeba się wykazać dużym samozaparciem...

    Oczywiście, wtedy zwą Cię rekin, a nie płotka i leszcze ;)

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 24. Data: 2006-08-03 20:03:40
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Oczywiście, wtedy zwą Cię rekin, a nie płotka i leszcze ;)

    Nieodzownym znakiem zblizania sie konca trendu jest zbt duza pewnosc
    plotek... ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 25. Data: 2006-08-04 10:25:09
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    _=_ właśnie oświadczył(a) nam co następuje:i.

    > Trzymam i kupuję :)

    Ja z dokupowaniem to bym się jednak jeszcze powstrzymał...

    > Pozdrawiam,

    Wzajemnie.

  • 26. Data: 2006-08-04 14:18:09
    Od: "seb2k5" <s...@g...com>

    Użytkownik "ls" <sochalu_wytnij123@um_wytnij.krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Dostaniesz zwrot kaski i liscik z DWS z powodem odmowy.
    > Ale jak chcesz sprobowac, to probuj.
    > --
    > pozdr.
    > ls

    Tak jak mówiłeś. Zwrot kasy :)
    No cóż...zamiast tego kupiłem Unikoronę (akcje) :)

  • 27. Data: 2006-08-09 11:47:45
    Od: Kesak <K...@k...pl.inv>

    _=_ wrote:

    > 1. Wybierz FA - w okresie powyżej 5 lat ryzyko start jest praktycznie
    > zerowe.

    Przypomnij sobie rok 1929 :)

    Wlasnie wczoraj czytalem w ksiazce "Mlody bogaty rentier"
    ( http://www.arystoteles.pl/mlody-bogaty-rentier.php )
    ze te przedstawiane tu rady w tym watku rady moge raczej byc nie prawdziwe.
    Co jakies 75 lat mozliwy jest krach na gieldzie. Prawdopodobnie taki krach
    zdarzy sie za jakies 10-20 lat. Poza tym dywersyfikowanie pomiedzy
    funduszami to tak naprawde niewielka dywersyfikacja - bo wszystko i tak
    idzie w FI. A juz kopowanie FI akcyjnych, hybrydowych i np. obligacji czy
    pieniezne jest troche bez sensu - lepiej juz chyba kupic akcyjne i np
    pieniezny lub obligacji i samemu zmieszac z nich hybryde.
    Generalnie duzo by tu trzeba pisac, w ksiazce o ktorej wspominalem jest na
    ten temat caly rodzial.