  • 11. Data: 2006-08-03 12:35:25
    Temat: Re: Oszczędzanie w funduszach dla nowicjusza :)
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > W takim razie dlaczego FA są uznawane za najbardziej ryzykowne ?
    > Czy to stwierdzenie nie dotyczy takich długich okresów ?
    > Jak wybrać fundusz, który będzie dobrze prosperował za 10 lat skoro
    > inwestuje w ryzykowne akcje ?

    spójrz sobie na dane historyczne, akcje zyskuja na wartosci w dlugim
    horyzoncie czasu, ryzyko polega na inwestowaniu w nie w krotkich okresie

    generalnie polecam ranking funduszy na www.wp.pl (zakladka biznes, fundusze,
    rankingi)

    zwroc szczegolna uwage na fundusze w ujeciu 36 miesiecy

    w FA warto inwestowac jezeli bedziesz nieczuly (nie spanikujesz) jak wartosc
    jednostki spadnie,
    caly czas musisz pamietac o tym, aby inwestowac systematycznie i w dlugim
    czasie

    pozdr.
    RobertS

  • 12. Data: 2006-08-03 12:37:49
    Od: "seb2k5" <s...@g...com>

    Użytkownik "_=_" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Witam,
    >
    > Ja mam podobny plan. Już go realizuję od pół roku. Mój okres inwestowania
    > to 20 lat.
    >
    > 1. Wybierz FA - w okresie powyżej 5 lat ryzyko start jest praktycznie
    > zerowe.
    >
    > 2. Ja korzystam z: Skarbca, DWS i Unikorony

    Czy w te 3 fundusze inwestujesz po równo czy dzielisz jakoś inaczej ? I co
    to za fundusze bo napisałeś zbyt ogólnie ? Akcyjne czy inne ? :)

    Czy po tych 6 miesiącach jesteś w stanie już stwierdzić, że inwestycje,
    które robisz są opłacalne ?
    Albo czy widzisz jakieś znaczące różnice w zyskach/stratach poszczególnych
    funduszy jakie wybrałeś ?

  • 13. Data: 2006-08-03 12:50:34
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    300zl miesiecznie nie podzielisz na X funduszy, gdyz one maja okreslona
    wartosc minimalna (pierwszej i kolejnych wplat)

    sa tez takie, w przypadku ktorych trzeba miec np. 50kzl, na pierwsza
    wplate...

    pozdr.
    RobertS

  • 14. Data: 2006-08-03 12:58:52
    Od: "seb2k5" <s...@g...com>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > 300zl miesiecznie nie podzielisz na X funduszy, gdyz one maja okreslona
    > wartosc minimalna (pierwszej i kolejnych wplat)

    Owszem mają. Te co ja wymieniłem ustaliły tą wartość na 100 zł więc 300 zł
    jak najbardziej
    mieści się w tej wartości :)
    Pamiętaj, że cały czas mówimy tylko i wyłącznie o SFI w mBanku.

  • 15. Data: 2006-08-03 13:06:09
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Owszem mają. Te co ja wymieniłem ustaliły tą wartość na 100 zł więc 300 zł
    > jak najbardziej
    > mieści się w tej wartości :)
    > Pamiętaj, że cały czas mówimy tylko i wyłącznie o SFI w mBanku.
    pamietam o tym, ale spojrz na fundusz DWS Akcji Plus ;-))
    jest w ofercie SFI

  • 16. Data: 2006-08-03 13:21:42
    Od: "seb2k5" <s...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ok

    A obecny rating w mBanku..czemu taki słaby ? <hmmm>

  • 17. Data: 2006-08-03 13:25:17
    Od: "seb2k5" <s...@g...com>

    > pamietam o tym, ale spojrz na fundusz DWS Akcji Plus ;-))
    > jest w ofercie SFI

    No zgadza się. Minimalna wpłata: 20000,00 zł :)

    Z tym, że Ty napisałeś wcześniej, że 300 zł nie podzielę między * fundusze
    zapominając o dodaniu słowa "niektóre" w miejsce * :)
    Na szczęście nie wszystkie są aż tak wymagające :)

    Tak czy siak widzę, że w większości radzicie brać FA jeśli ma być inwestycja
    długoterminowa.
    Hmmm.. a Skarbiec Waga inwestuje 50% w FA. Więc może mój początkowy pomysł
    nie był aż taki zły.
    100 zł w FA
    200 zł w SKARBIEC-WAGA ( 100 zł w FA i 100zł w inne)

    co daje w sumie 2/3 inwestycji w akcje ale w 2 funduszach.

    Ewentualnie jeszcze jakiś fundusz FA bym znalazł i inwestował cyklicznie
    czyli 100 zł w jeden co 2 miesiące
    a 200 zł zawsze w skarbiec-waga ( chyba, że też wynajde jakiś drugi
    równoległy)

  • 18. Data: 2006-08-03 13:33:07
    Od: "ls" <sochalu_wytnij123@um_wytnij.krakow.pl>

    Uzytkownik seb2k5 napisal(a):
    > Dzięki za info ale nie wiem jak teraz jest bo w mBanku można bez
    > problemu kupić sobie takie jednostki :)
    > Tzn można klikąć "kup" a co dalej to nie wiem...okaże się.

    Dostaniesz zwrot kaski i liscik z DWS z powodem odmowy.
    Ale jak chcesz sprobowac, to probuj.
    --
    pozdr.
    ls

  • 19. Data: 2006-08-03 13:58:42
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

    > Czy w te 3 fundusze inwestujesz po równo czy dzielisz jakoś inaczej ?

    3 TFI jak pisałem wyżej, w tym 50% fundusze hybrydowe, 50% fundusze akcyjne.

    > I co to za fundusze bo napisałeś zbyt ogólnie ? Akcyjne czy inne ? :)

    j.w.

    > Czy po tych 6 miesiącach jesteś w stanie już stwierdzić, że inwestycje,
    > które robisz są opłacalne ?

    Sprawdziłem przed chwilą:

    1. Zysk brutto wynosi obecnie 8,4%. Zysk brutto to aktualna (wartość
    jednostek - włożony kapitał) / włożony kapitał
    2. Inwestuję dokładnie od 4 miesięcy, nie wiem skąd mi sę wzięło te 6
    miesięcy, o których pisałem :)
    3. Średnio wychodzi po 2,1 % miesięcznie. Ale uwaga, to nie jest reguła :)

    > Albo czy widzisz jakieś znaczące różnice w zyskach/stratach poszczególnych
    > funduszy jakie wybrałeś ?

    Fundusze wybrałem w ten sposób, że:

    1. Wziąłem tabelę z funduszami, wraz z ich procentowymi zwrotami od 1
    miesiąca do 3 lat.
    2. Dla każdego okresu przydzieliłem stosowną wagę, największą wagę miały
    zwroty w dłuższym okresie czasu.
    3. Dla każdego FI zsumowałem wagi i otrzymałem liczbę, która wyznacząła mój
    własny ranking.

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 20. Data: 2006-08-03 14:08:54
    Od: "_=_" <p...@o...eu>

    > spójrz sobie na dane historyczne, akcje zyskuja na wartosci w dlugim
    > horyzoncie czasu, ryzyko polega na inwestowaniu w nie w krotkich okresie

    zgadza się.

    > generalnie polecam ranking funduszy na www.wp.pl (zakladka biznes,
    > fundusze,
    > rankingi)

    nie znam, zawsze robię swój własny ranking korzystąc tylko ze stóp zwrotu.

    > zwroc szczegolna uwage na fundusze w ujeciu 36 miesiecy

    zgadza się.

    > w FA warto inwestowac jezeli bedziesz nieczuly (nie spanikujesz) jak
    > wartosc jednostki spadnie,

    Zgadza się. Gdy ostatnio na giełdzie było dołek, to wartości moich jednostek
    poszły ostro w dół.
    Generalnie nie przjąłem się tym, ale kupowałem, kupowałem, kupowałem (za
    śmieszne pieniądze, dużo jednostek)
    A teraz .... sami sobie dodajcie :)

    > caly czas musisz pamietac o tym, aby inwestowac systematycznie i w dlugim
    > czasie

    Tak, zgadza się. Systematyczne inwestycje praktycznie do zera minimalizują
    starty. Wynika to z tego, że czasami kupisz jednostki korzystniej, a czasami
    mniej korzystnie. Zgodnie ze statystyką nie stracisz.

    Ale jeżeli masz ochotę, to możesz się "pobawić" i:

    1. Kupować kiedy wszyscy sprzedają, są krachy, doły, złe nastroje
    2. Czekać kiedy wszystko odbija się od dołka i idzie w górę
    3. Sprzedawać, kiedy stan z pkt 2 trwa podejżanie długo.

    Pozdrawiam,
    Sebastian