  • 31. Data: 2010-10-22 17:34:58
    Temat: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message
    news:slrnic3em3.ums.proteus@pl-test.org...
    > On 2010-10-22, pmlb <b...@d...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie. Wszystkie, to wszystkie. W dupie mam kto pakuje tam kasę.
    > Skoro darmowe, to darmowe.

    > A ja wszystkie, m. in. takie należące do Euronetu.

    Te w pub-ie tez?
    Super...

    > Nie. Nie jest spełniony warunek darmowych bankomatów w UK.
    > Epic fail z Twojej strony.

    Przyjedz na moj koszt i wyplac z takiego bankomatu kase bez prowizji, a dam
    ci tydzien w niezlym hotelu oraz 1000 funtow na kieszonkowe.
    Jedyne co masz zorbic, to isc do pub-u i z takiego bankomatu wyplacic bez
    prowizji kase... twoja kartta ktora wyplaca kase za darmo w calej europie.
    Jesli jednak pobierze prowizje, to sam oplacisz sobie przejazd i pobyt -
    idziesz na to?

  • 32. Data: 2010-10-22 17:45:16
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Feromon" <f...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "pmlb" <b...@d...pl> napisał w wiadomości

    ich-szanuje-w-Anglii-szczuje-psami-i-biczuje...,wid,
    12777953,wiadomosc.html

> [...]
    > księgarnie, sklepy sportowe i AGD.
    > Ostatnio poszukując kredytu miałem do przejścia tylko jedną ulicę i
    > wszystkie banki obszedłem (prawie).
    > W żadnym nie stałem w kolejce dłuższej niż jedna osoba. W każdym takim
    > oddziale pracuje kilka-kilkanaście osób.
    > Dlaczego to jeszcze nie zbankrutowało? Oddziały wszak stają w centrum na
    > bardzo drogich terenach.
    > Czym jest zatem uzasadnione takie zagęszczenie oddziałów, że niemal z
    > drzywi jednego widać pobliski?
    > Zwłaszcza mam wrażenie, że Millenium i Polbank się rozpanoszyły

    Srednia oplata za konto to 10zl miesiecznie.
    Do tego oplata za karte taka czy inna ok 5zl miesiecznie karta plus konto
    daje juz srednio 15zl.
    W 2007 na jesieni Balcerowicz powiedzial, ze polacy maja 22mln osobistych
    kont.
    22000000x15zl da jedyne 330000000zl (330 miliony) MIESIECZNIE!
    To tylko z racji prowadzenia bazy danych i wydania karty, dolicz oplaty za
    przelewy, wyplaty gotowki w bankomatach, plus szereg innych oplat.
    A gdzie normalna dzialnosc banku czyli pozyczki, inwestycje?
    Teraz widzisz, dlaczego banki nie tylko nie bankrutuja ale wrcz sie
    rozwijaja?
    Kiedys w gazecie bankowej podano, ze srednio konto kosztuje statystycznego
    Polaka ok 500zl rocznie (obsluga, przelewy itp) wiec jak widzisz nawet
    zanizylem koszty kilkukrotnie a mimo to suma miesieczna zysku bankow jest
    powalajaca na nogi.
    330 milionow to przy dochodzie srednim krajowym 3500zl na miesiac to ok 7850
    lat!!! Lub przy dochodzie 10 000 na miesiac 2700 lat czyli jak bys wydawal
    po 10 000zl rocznie od czasu narodzin Chrystusa to jeszcze bys wszystkiego
    nie wydal co banki maja miesiecznie w Polsce - To jest biznes nie?:)))
    A banki maja to w kazdy pojedynczy miesiac!!!!!

  • 33. Data: 2010-10-22 18:14:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-22, pmlb <b...@d...pl> wrote:

    [...]

    > Przyjedz na moj koszt i wyplac z takiego bankomatu kase bez prowizji, a dam
    > ci tydzien w niezlym hotelu oraz 1000 funtow na kieszonkowe.

    Nie wpychaj mi się teraz z dziecinnym "a przyjedź na mój koszt i zrób to i tamto".
    Grunt w tym, że kłamiesz i warunkujesz swoje "wszystkie bankomaty za darmo".
    Widać nie wszystkie, bo prywatne ATMy nie są za darmo. A miało być za free.

    Tymczasem w moim TOIP stoi:

    ---
    Prowizja od wypłaty gotówki w bankomatach za granicą - 0,00 zł
    ---

    Na jakiej podstawie mój bank ma mnie obciążyć więc prowizją, słucham?
    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2010-10-22 18:33:56
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 18:45:16 +0100, pmlb napisał(a):

    > Kiedys w gazecie bankowej podano, ze srednio konto kosztuje statystycznego
    > Polaka ok 500zl rocznie

    Statystycznie to ty i twój taboret macie IQ=25.

    AK (OK, już go nikomu nie wyciągam i sam dopisuję, gdzie trzeba)

  • 35. Data: 2010-10-22 19:32:56
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tymczasem w moim TOIP stoi:
    >
    > ---
    > Prowizja od wypłaty gotówki w bankomatach za granicą - 0,00 zł

    Tu akurat sie z toba nie zgodze, bedac w UK, faktycznie w bankomatach,
    pojawia sie napis przed wyplata, ze instytucja do ktorej on nalezy nie
    obciaza cie a reszta zalezy od twojego banku (cos w tym stylu). z prywatnych
    nie wybieralem, ale z opowiadan wiem, ze pokazuje sie napis, ze cie obciaza
    i nie ma to nic wspolnego z darmowoscia wyplat z twojego banku. Generalnie
    problem nie wystepuje, bo te przy bankach nie obciazaja dodatkowo.

  • 36. Data: 2010-10-22 20:00:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-22, Krzysztof <o...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > i nie ma to nic wspolnego z darmowoscia wyplat z twojego banku. Generalnie
    > problem nie wystepuje, bo te przy bankach nie obciazaja dodatkowo.

    Ale to mówisz o lokalnych kartach. Z tego co wiem, to np. za kredytówkę
    bankowe Cię też skasują, więc poziom opłat jest zmienny. Przy
    zagranicznych zachowują się tak samo? Ja swoją wypłacałem (tylko już
    nie pamiętam z jakiego, bo to ponad rok temu było), to mnie nie
    obciążyło prowizją.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2010-10-22 20:05:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2010 20:33:56 +0200, Andrzej Kubiak wrote:

    > Statystycznie to ty i twój taboret macie IQ=25.

    Nie robią tak cwanych taboretów ;)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 38. Data: 2010-10-22 20:12:05
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 22.10.2010 18:05, pmlb pisze:

> [...]

    > Zajmnie niewiele wiecej miejsca niz twoje karty.
    > A 1000 euro chyba wystarczy na 3 dni - nie? Za malo, z karty wiecej wydasz?

    > Roznimy sie tym, ze ja dbam o moje pieniadze, ty wolisz pseudo
    > nowoczesne gadzety za ktopre placisz...

    > Prosze o wsklazanie konkretnego konta ROR za ktore w 100% nie zaplace nic.
    >

    > Ale ty tez placisz!
    > Sadzisz, ze masz zero bo bank cie kocha?
    > Ty musisz tanczyc jak oni zagraja by za to nie placic... ot piesek siad,
    > lezec...
    > Jak mi bank powie, ze musze to czy tamto by miec za darmo to mowie bye.

    Jak widać Twój stan się jeszcze pogorszył od ostatniej Twojej bytności
    na grupie. Więc drukowanymi do Ciebie:

    JA NIE PŁACĘ za- w Twoim rozumieniu- "podstawowe usługi bankowe". I
    również mam alternatywy- też mogę powiedzieć w każdej chwili "bye". Mam
    rachunki, kartę debetową, przelewy bezwarunkowo bezpłatne. Period. Takie
    usługi są dostępne dla każdego Polaka powyżej 13 roku życia.
    Zrozumiano?

    Pisz sobie co tam chcesz o zacofaniu w Polsce, ale przestań w końcu
    ludziom wmawiać, że płacą, kiedy nie płacą.

    Jak dla mnie EOT i faktycznie żal, że Ciebie z KFa wielu ludziom
    wyciągnąłem.

    Wszystkiego dobrego.

    Michał

  • 39. Data: 2010-10-23 00:07:29
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?
    > Jak widać Twój stan się jeszcze pogorszył od ostatniej Twojej bytności na
    > grupie. Więc drukowanymi do Ciebie:

    Ehhh, no jasne...

> [...]
    > rachunki, kartę debetową, przelewy bezwarunkowo bezpłatne. Period. Takie
    > usługi są dostępne dla każdego Polaka powyżej 13 roku życia.

    Ze nie placisz? Sadzisz, ze spelnianie warunkow banku to nie oplata?
    Widac troche inaczej myslimy... ty reagujesz jak psy pawlowa ja tam wole
    swoje miec dla siebie.. Jak napisalem nie ludze sie, ze zrozumiesz.

    > Pisz sobie co tam chcesz o zacofaniu w Polsce, ale przestań w końcu
    > ludziom wmawiać, że płacą, kiedy nie płacą.

    Kazda forma warunku to platnosc.
    To jakies uwarunkowanie, ja wiem, ze tobie to moze odpowiadac, ale komus
    imnnemu nie.

  • 40. Data: 2010-10-23 00:16:04
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    > On 2010-10-22, Krzysztof <o...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to mówisz o lokalnych kartach.

    A co to lokalna karta?
    Kazda karta debetowa wydana w banku na terenie UK bedzie bezprowizyjna w
    bankomatach nalezacych do wszystkich bankow w UK.
    Wyjatek stanowia bankomaty instalowne przez osoby prywatne, jak wspomnialem
    to tak jak bys uzyczyl od kogos pieniadze.
    Te przy ulicahc sa darmowe.
    I nie ma czegos takiego jak lokalna karta, lokalna karta byla i jeszcze jest
    w polsce, objawia sie to tym, ze nie dziala za granica lub ma ograniczenia
    na tranzakcjie internetowe-telefoniczne. Jak sadze nawet nie wiewz o co
    chodzi...

    > Z tego co wiem, to np. za kredytówkę
    > bankowe Cię też skasują, więc poziom opłat jest zmienny.

    Nie! Wydanie oraz prowadzenie karty kredytowej w UK jest darmowe.
    Masz 56 dni na splacenie kredytu na karcie bez oplat i procentow.
    karte mozna splacic debetowka tez bezprowizyjnie... ba! Majac zadluzenie
    wieksze na karcie Kredytowej, mozesz wziasc nowa z tak zwanym "balance
    transfer".
    Polega to na tym, ze bierzez np. 1500 funtow z jednej kredytowki na druga w
    promocji 18 miesiecy bez oprocentowania, placisz jedynie od 2 do 3 % od sumy
    transakcji.
    Mowiac po polsku masz kredyt 1500 funtow na 18 miesiecy oprocentowany na 2
    do 3 %:))
    Wyplata gotowki z Karty Kredytowej juz nie jest wolna od prowizji. Wiaze sie
    to z kilkoma wlasciwosciami KK. Ale i tez tym, ze KK przewaznie nie sa
    powiazane z bankiem.
    KK to w 90% instytucje finansowe udzielajace kredytu.

    > Przy
    > zagranicznych zachowują się tak samo? Ja swoją wypłacałem (tylko już
    > nie pamiętam z jakiego, bo to ponad rok temu było), to mnie nie
    > obciążyło prowizją.

    A tego to nie wiem, bo nie mam zadnej polskiej karty.