eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło › Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <i9pdvp$25bu$1@news2.ipartners.pl> <ww3wo.7037$1f5.4055@newsfe08.ams2>
    <i9qjc3$2nf3$1@news2.ipartners.pl> <yT5wo.33362$Xw1.15113@newsfe19.ams2>
    <4cc12f06$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
    <7Pdwo.36796$Dg2.7225@newsfe24.ams2>
    <4cc16c9d$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    <6fiwo.37656$Dg2.113@newsfe24.ams2> <s...@p...org>
    <_Jiwo.33899$OJ2.26568@newsfe04.ams2>
    <s...@p...org> <2Xjwo.8835$1f5.8430@newsfe08.ams2>
    <s...@p...org> <i9sota$ovf$1@news2.ipartners.pl>
    <s...@p...org>
    Subject: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Date: Sat, 23 Oct 2010 01:16:04 +0100

    ?

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message
    news:slrnic3ran.1rb.proteus@pl-test.org...
    > On 2010-10-22, Krzysztof <o...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to mówisz o lokalnych kartach.

    A co to lokalna karta?
    Kazda karta debetowa wydana w banku na terenie UK bedzie bezprowizyjna w
    bankomatach nalezacych do wszystkich bankow w UK.
    Wyjatek stanowia bankomaty instalowne przez osoby prywatne, jak wspomnialem
    to tak jak bys uzyczyl od kogos pieniadze.
    Te przy ulicahc sa darmowe.
    I nie ma czegos takiego jak lokalna karta, lokalna karta byla i jeszcze jest
    w polsce, objawia sie to tym, ze nie dziala za granica lub ma ograniczenia
    na tranzakcjie internetowe-telefoniczne. Jak sadze nawet nie wiewz o co
    chodzi...

    > Z tego co wiem, to np. za kredytówkę
    > bankowe Cię też skasują, więc poziom opłat jest zmienny.

    Nie! Wydanie oraz prowadzenie karty kredytowej w UK jest darmowe.
    Masz 56 dni na splacenie kredytu na karcie bez oplat i procentow.
    karte mozna splacic debetowka tez bezprowizyjnie... ba! Majac zadluzenie
    wieksze na karcie Kredytowej, mozesz wziasc nowa z tak zwanym "balance
    transfer".
    Polega to na tym, ze bierzez np. 1500 funtow z jednej kredytowki na druga w
    promocji 18 miesiecy bez oprocentowania, placisz jedynie od 2 do 3 % od sumy
    transakcji.
    Mowiac po polsku masz kredyt 1500 funtow na 18 miesiecy oprocentowany na 2
    do 3 %:))
    Wyplata gotowki z Karty Kredytowej juz nie jest wolna od prowizji. Wiaze sie
    to z kilkoma wlasciwosciami KK. Ale i tez tym, ze KK przewaznie nie sa
    powiazane z bankiem.
    KK to w 90% instytucje finansowe udzielajace kredytu.

    > Przy
    > zagranicznych zachowują się tak samo? Ja swoją wypłacałem (tylko już
    > nie pamiętam z jakiego, bo to ponad rok temu było), to mnie nie
    > obciążyło prowizją.

    A tego to nie wiem, bo nie mam zadnej polskiej karty.