  • 11. Data: 2010-10-21 22:54:25
    Temat: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?> Nie w UK jest inna filozofia, faktycznie bankowosc taka bardzo podstawowa
> [...]
    > tylko w UK. Za platnosci poza UK karta biora spore prowizje, od
    > przeliczania waluty ok 3%, nawet za platnosc w sklepie dodatkowo ponad 1
    > funta (mowimy o sklepach poza granicami UK i platnosciach bezgotowkowych).
    > W przypadku przelewu zagranicznego z konta w UK, drogo, nawet jezeli jest
    > to przelew SEPA to koszt jest ok 10 funtow. Bardzo duzy spread przy
    > przeliczaniu waluty, duzo wiekszy niz w bankach w Polsce. Banki to nie
    > instytucje charytatywne, jak mniej zarabiaja na operacjach krajowych, to
    > odbijaja to sobie na transakcjach zagranicznych.

    Jasne i napisz jeszcze ilu statystycznych "Kowalskich" korzysta z przelewow
    kilku tusiecznych za granice, ilu korzysta z zakupow za granica i z wyplat w
    tamtych bankomatach...
    I teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy nie lepiej za to placic a podstawy
    miec darmowe?
    Ja tam nie wysylam tysiecy funtow za granice, czy plce karea za granica,
    wiec ja wole miec za darmow wszystko tam gdzie najwiecej korzystam, pojade
    za granice to sobie wezme gotowke, lub zaplace za to czy tamto.
    Tu jest ta drobna roznica, ze w Polsce zmuszaja cie do tego bys placic za
    cos z czego byc moze nigdy nie skorzystasz... w UK jest zgola odwrotnie.
    W Polsce wszyscy ponosza koszt tranzakcji ktorych nie robia w UK tylko ci co
    je robia - mala roznica a efekt potezny.

    > Generalnie w UK jest duzy niedorozwoj systemow bankowosci internetowej, i
    > to co w Polsce mozemy zrobic on-line, nie zrobimy przez internet w UK.
    > Przelewy przez internet, czesto ograniczone np do 1tys funtow w ramach UK,
    > przelewow zagranicznych przewaznie nie ma w ofercie bankowosci
    > internetowej, jezeli

    Zaraz, zaraz... ile przelewow w Polsce ludzie dokonuja za granice ponad 1
    tysiac funtow?
    Poza tym napisz czego to ja w UK nie moge zrobic online a co jest mi
    potrzebne do korzystania z banku?
    Zaznaczam, nie wysylam w swiat pieniedzy.
    Napisz mi czego nie moge zrobic, poza przelewu za granice (choc mozna ale to
    inna sprawa) a co moge zrobic w Polsce?

    > jest, to w nielicznych bankach np. HSBC, ale juz nie uswiadczymy jej w
    > takim powszechnym dla ludnosci w UK Natwest (kiedys partner naszego
    > PKOBP).
    > Prowadzenie kont w innych walutach niz funt jest poza oferta standardowo,
    > mozemy zapomniec o kartach do kont w EUR czy USD, a takie oferty mamy w
    > Polsce i jest to zdecydowanie tanie rozwiazanie dla osob dluzej
    > przebywajacych w krajach z waluta EUR czy USD.

    Rozumiem, ze za granica przebywa 95% anglikow na stale... i musi to miec.
    Cala filozofia bankowosci w UK to brak ponoszenia kosztow przez klienta w
    obrebie podstawowej bankowosci.
    Dlaczego ja mam placic za konto z mozliwoscia wyslania 1000 funtow za
    granice skoro ich nigdy nie wysle?
    W takim podejsiu banokowsc w Polsce to sredniowiecze. Ty placisz za cos
    czego jeszcze nie skorzystales!

    > A co do konta 100% darmowego (w rozumieniu i filozofii UK) to jest ono w
    > Getinonline lub Open /GetinNoble Bank/.

    Bankomaty maja tez darmowe? Czy znow sie okaze, ze do 1 wyplaty... czy 5.

  • 12. Data: 2010-10-21 23:46:11
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message

    > Bankomaty maja tez darmowe? Czy znow sie okaze, ze do 1 wyplaty... czy 5.

    -----------------
    Wyplaty nie sa ograniczone ilosciowo w Getinieonline.

    DBnet daje karte za darmo, przy wykonywaniu 1 operacji na miesiac np.
    wyplaty z bankomatu, dodatkowo wyplaty za granica bez prowizji za wyplate.

    Moze Polacy w UK nie wyjezdzaja do innych krajow, ale wielu Anglikow spedza
    urlopy poza UK i slono placi za uzywanie swojej karty na wakacjach.
    --------------------
    Te polemike o wyzszosci kont w UK mozna uprawiac godzinami i to nie pierwszy
    twoj post w tym temacie.
    W dobie internetu i w PL mozna miec wszystko za darmo (to co w UK), ale
    mozna miec tez duzo wiecej i czesto tez za darmo, albo niewiele platne- mam
    na mysli szeroko rozumiana wielowalutowosc-rachunki, lokaty, karty,
    autodealing (takich rzeczy nie ma w UK dla przecietnych a w PL sa )
    Co sie tyczy samych systemow online, to trzeba by sie wypowiadac na
    konkretnym przykladzie. ja osobiscie mam doswiadczenia tylko z Natwestem i
    ich bankowoscia internetowa, i dla mnie ich system internetowy jest
    'maluchem' w porownaniu do wielu 'mercedesow' w polskiej bankowosci.

  • 13. Data: 2010-10-22 01:35:31
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > DBnet daje karte za darmo, przy wykonywaniu 1 operacji na miesiac np.
    > wyplaty z bankomatu, dodatkowo wyplaty za granica bez prowizji za wyplate.

    Czyli tu jest warunek.

    > Moze Polacy w UK nie wyjezdzaja do innych krajow, ale wielu Anglikow
    > spedza urlopy poza UK i slono placi za uzywanie swojej karty na wakacjach.

    Ale jest jedna sprawa, wielu anglikow kocha gotoke, gotowka jest bardzo
    popularna w UK.
    Jadac na wakacje nie jest inaczej.
    Niedawno jakis bank reklamujac sie w TV cos mowil o bezplatnym korzystaniu
    za granica z konta. Nie wiem, bo rekalmy mi lataja kolo uszu.

    > --------------------
    > Te polemike o wyzszosci kont w UK mozna uprawiac godzinami i to nie
    > pierwszy twoj post w tym temacie.

    Najwazniejsza roznica, to darmowa bankowosc w UK

> [...]
    > ich bankowoscia internetowa, i dla mnie ich system internetowy jest
    > 'maluchem' w porownaniu do wielu 'mercedesow' w polskiej bankowosci.

    Maluch, czy nie maluch.
    Z punktu widzenia zwyklego statystycznego obywatela bankowosc ogranicza sie
    do wplat, wyplat, przelew DD (Direct Debet) ewentualnie karta kredytowa.
    To dotyczy 100% klientow indywidualnych, teraz ilu klientow indywidualnych
    wysyla przelewy za granice ponad 1 tys funtow?
    Ilu klientow korzysta z przewalutowania?
    Sa to promile - nawet nie procenty.
    Nie inaczej jest w Polsce. Tez 99% klientow bankow to podstawowe uslugi
    ktore powinny byc za darmo.
    A slowo ap[ropo internetu.
    Polska jest krajem testowym, juz to pisalem. W polsce testwoalo sie wszelkie
    systemy ebankingu (na zywym organizmie) to co masz w UK to efekt testow,
    zwroc uwage, ze ten twoj "mercedes" co chwile ma awarie. Ja nie slyszalem o
    jakies awari systemu ebankingu w UK.
    Jeszcze raz ci mowie, nie kupuje sie ciezarowki by przewiesc jedna
    gazete....

  • 14. Data: 2010-10-22 06:28:22
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 22.10.2010 03:35, pmlb pisze:

    > Czyli tu jest warunek.

    Ale w Getin, OpenFinance, warunków już nie ma.

    > Ale jest jedna sprawa, wielu anglikow kocha gotoke, gotowka jest bardzo
    > popularna w UK.
    > Jadac na wakacje nie jest inaczej.

    Rozmawialiśmy już na ten temat setki razy, więc nie ma sensu się
    powtarzać. Powiedz mi tylko czemu jesteś taki wybiórczy, co?

    Z Polaka się śmiejesz, że płaci 5zł za kartę jeśli np. nie wykona
    transakcji na 100zł miesięcznie (a wykonuje), lub jeśli do dyspozycji ma
    tylko część bankomatów, natomiast to, że w UK są mordercze stawki za
    wszelkie operacje zagraniczne usprawiedliwiasz tym, że... Angole kochają
    gotówkę :) Nie bądź śmieszny- rozmawiamy o bankach. Może dlatego kochają
    gotówkę, że ich banki strzygą?

    A chyba nie będziesz aż takim ignorantem żeby napisać, że Angole nie
    podróżują? Skoro tacy przyzwyczajeni do darmowej zajebistej bankowości u
    siebie, może też by chętnie skorzystali za granicą, tylko za drogo?

    W tej sytuacji wytykanie tego, że ktoś może zapłacić 1,5zł za kartę,
    jeśli nie spełni warunków, jest naprawdę śmieszne. Poza tym no cóz- w
    Polsce są konta całkowicie bezpłatne i bezwarunkowo, już nie raz o tym
    słyszałeś.

    Ja np. podróżuję i z bankomatów korzystam za granicą dużo częściej niż w
    Polsce (gdzie praktycznie obywam się bez gotówki), posiadam rachunek
    calkiem bezpłatny, z całkiem bezpłatną kartą debetową i wszystkimi
    bankomatami na świecie. Mało?

    Pomimo Twoich beznadziejnych prób tłumaczenia czegoś o Polsce jako żywym
    organiźmie testowym (dowody proszę, konkretne jakieś), bankowość
    internetowa w UK jest 100 lat za Polską i takie są fakty. Leżącego nie
    ma co kopać więc nawet nie ma po co dyskutować o dostępnych funkcjach w
    PL i UK. Poza tym no tak, Anglik i tak nie korzysta to po co mu? ;)))

    Michał

  • 15. Data: 2010-10-22 06:40:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Panowie, ja Was proszę, przestańcie wyciągać go z KF. Nic nie wskóracie
    swoimi tłumaczeniami, bo to jest zwykły żelbetonowy troll i żadne
    tłumaczenia ani przykłady tego żelbetu nawet nie ukruszą, bo on się po
    prostu nie kruszy! A tylko o to mu chodzi aby ciągnąć tą bezsensowną
    dyskusję w nieskończoność.

    --
    xbartx

  • 16. Data: 2010-10-22 08:17:11
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 22.10.2010 00:45, pmlb wrote:
    > ?
    >
    > "Marx" <M...@n...com> wrote in message

    > co znaczy wszystkie?
    > To co zwiazane z tak zwana standardowa bankowoscia jest darmowe.
    > Uslugi dodatkowe - komercyjne sa platne.

    a co to jest standardowa bankowosc? limit kredytowy w koncie? karta
    kredytowa? to jest standard? wyplaty w swoich bankomatach,a moze w
    obcych a moze jeszcze za granica? kto ustala ten standard? jak darmowe
    to wszystko, a jak cokolwiek jest platne to juz konto nie jest darmowe.
    I tyle.
    Marx

  • 17. Data: 2010-10-22 10:20:34
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Michal" <n...@n...org> wrote in message

    > Ale w Getin, OpenFinance, warunków już nie ma.

    Jestes na 100% pewny, ze zakladajac konto w tym banku nie zaplace ani grosza
    nawet jak konto bedzie puste rok?
    Pytam calkiem powaznie, bo byc moze mi siwe przyda konto w polsce.

    > Rozmawialiśmy już na ten temat setki razy, więc nie ma sensu się
    > powtarzać. Powiedz mi tylko czemu jesteś taki wybiórczy, co?

    Wybiorczy? na 100 000 klientow banku moze 100 kozysta z przelewow za granice
    i kto tu jest wybiorczy?

> [...]
    > wszelkie operacje zagraniczne usprawiedliwiasz tym, że... Angole kochają
    > gotówkę :) Nie bądź śmieszny- rozmawiamy o bankach. Może dlatego kochają

    Jeszcze raz ci mowie, przelewy zagraniczne to promil.
    Ja nawwet nie wim ile kosztuja bo mnie to nawet nie interesuje gdyz tego nie
    robie, platnosci na paypal sa obciazone jedynie kosztami paypala.
    Ba kupujac na ebay i placac paypalem nie ponosze zadnego kosztu chocbym
    kupil w USA czy Japoni wiec dobrawdy nie rozumiem o jakie platnosci za
    granica piszecie?

    > A chyba nie będziesz aż takim ignorantem żeby napisać, że Angole nie
    > podróżują? Skoro tacy przyzwyczajeni do darmowej zajebistej bankowości u
    > siebie, może też by chętnie skorzystali za granicą, tylko za drogo?

    Widzisz, ja jak podrozuje biore gotowke, bo gotowka zawsze jest najlepsza.
    Ja nie wiem ile kosztuje uzycie karty we francji czy w hiszpani. Bedac w
    Paryzu miale ze saoba euro zakupione w banku w UK.
    I jakos zyje. Nie jechalem do paryza z milionem euro ale z odpowiednia suma
    na pare dni, hortel mialem oplacony poprzez bank w UK (internetowa
    rezerwacja) i tez bez zadnej prowizji zaplacilem.

> [...]
    > nie spełni warunków, jest naprawdę śmieszne. Poza tym no cóz- w Polsce są
    > konta całkowicie bezpłatne i bezwarunkowo, już nie raz o tym słyszałeś.

    No to podaj takie! Kazdy o tym pisze, ale jak dojdzie do pytania gdzie - to
    nagle sie pojawia, no ale musisz tylko zrobic to czy tamto.
    Podaj wreszcie to konto, gdzie dostane normalna debetowka ZA DARMO, gdzie
    nikt nie skasuje mnie za prowadzene rachunku nawet grosza bez wzgledu na to
    czy na koncie bedzie 100 000zl czy 0, orazdarmowe wplaty i wyplaty w tym w
    bankomatach.
    Czekam caly czas na podanie takiego konta.

> [...]
    > Polsce (gdzie praktycznie obywam się bez gotówki), posiadam rachunek
    > calkiem bezpłatny, z całkiem bezpłatną kartą debetową i wszystkimi

    A Kowaski nigdzie nie jedzie i placi za konto... malo? Takich kowalskich
    jest 100 razy wiecej niz takich jak ciebie.
    Juz ci pisalem, nie ma nic do tego, ze musisz spelniac warunki jakie naklada
    na ciebie bank i miec darmowe bankomarty w somali, ale dlaczego ludzie
    ktorzy z tego nie korzystaja musza za to placic?

> [...]
    > co kopać więc nawet nie ma po co dyskutować o dostępnych funkcjach w PL i
    > UK. Poza tym no tak, Anglik i tak nie korzysta to po co mu? ;)))

    Prosze napisz, czego nie ma w bankowosci internetowej w UK a jest w Polsce?
    Moze zrobimy porownanie.

  • 18. Data: 2010-10-22 10:24:12
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Marx" <M...@n...com> wrote in message

> [...]
    > a moze jeszcze za granica? kto ustala ten standard? jak darmowe to
    > wszystko, a jak cokolwiek jest platne to juz konto nie jest darmowe. I

    Nie!
    Bo czasem do konta dokladane sa uslugi nie majace nic wspolnego z
    bankowoscia poza pieniedzmi.
    Np. ubezpieczenie wyjazdow zagranicznych, domu, samochodu, czy kredytu.
    Te uslugi nie sa bankowe i placi sie za nie normalne stawki komercyjne.
    Samo konto bankowe jest darmowe jak cala bankowosc.
    Specjalne przelewy zagraniczne czy bardzo szybkie tez sa realizowane za
    posrednictwem firmy trzeciej dlatego jest to platne, przelew zwykly z banku
    do banku jest darmowy tak samo jak oplacanie rachunkow nie pociaga za soba
    prowizji.
    Tak wiec jak widzisz, konto w banku to jedno a dodatkowe uslugi to drugie,
    czasem banki to lacza robiac konta specjalne o nazwach zlote, platynowe tip
    zawierajace dodatkowe komercyjne uslugi.

  • 19. Data: 2010-10-22 10:36:56
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    > Ale w Getin, OpenFinance, warunków już nie ma.

    Skuszony ta oferta przegladnelem tabele oplat ... i co tam mamy?
    Niby bezplatna karta .. ale jak wykonasz obrot pond 300zl... a ja pisalem,
    ze ma byc darmo nawet jak rok bedzoie na koncie zero!
    Dalej, sprawdzenie salda w bankomacie 1.99zl!!!! pojebalo?! Za sprawdzenie
    salda 2 zl!!!! Co za srdniowiecze, dobrze, ze za oddech nie kasuja.
    I wy mowicie, ze bankowosc w Polsce jest 100 do przodu?! W Uk sprawdzenie
    salda, wydrukowanie skroconego lub pelnego statment jest darmopwe...
    No ale faktycznie w UK bankowosc jest zcofana i mam nadziej ze taka
    zostanie...
    2 zl za sprawdzenie salda... buhehehehe no rewelacja.

  • 20. Data: 2010-10-22 10:42:29
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 22.10.2010 12:20, pmlb pisze:

    > Jestes na 100% pewny, ze zakladajac konto w tym banku nie zaplace ani
    > grosza nawet jak konto bedzie puste rok?

    KONTO całkiem bezpłatne bezwarunkowo znajdziesz w zdecydowanej
    większości banków teraz. KONTO + KARTA już trudniej, ale jest to możliwe
    w conajmniej kilku miejscach, bez żadnych warunków do spełnienia.

    Grupę poczytać, zorientować się. Odpowiednie nazwy już padły.

    > Jeszcze raz ci mowie, przelewy zagraniczne to promil.

    Masz jakieś oficjalne statystyki?

    > Ja nawwet nie wim ile kosztuja bo mnie to nawet nie interesuje gdyz tego
    > nie robie, platnosci na paypal sa obciazone jedynie kosztami paypala.

    Też tego nie robię, ale fajnie, że mam we własnym banku taką możliwość,
    bez wychodzenia z domu, przez system transakcyjny. A Angol musi iść do
    oddziału. Kto ma lepiej?

    > Ba kupujac na ebay i placac paypalem nie ponosze zadnego kosztu chocbym
    > kupil w USA czy Japoni wiec dobrawdy nie rozumiem o jakie platnosci za
    > granica piszecie?

    O używaniu kart płatniczych za granicą- do płatności bezgotówkowych oraz
    bankomatów.

    > Widzisz, ja jak podrozuje biore gotowke, bo gotowka zawsze jest najlepsza.

    No ale rozmawiamy o usługach bankowych w tym momencie. Ja biorę karty bo
    są bezpieczne, elastyczne i korzystne. Tak jakbyśmy porównywali dwa
    samochody, wyszłoby że Twój pali w trasie więcej i zacząłbyś się bronić,
    że w trasy to i tak jeździsz pociągiem.

    > Ja nie wiem ile kosztuje uzycie karty we francji czy w hiszpani. Bedac w
    > Paryzu miale ze saoba euro zakupione w banku w UK.
    > I jakos zyje.

    Ale co to za życie, bynajmniej nie jest to "bezpłatna bankowość".

    > No to podaj takie! Kazdy o tym pisze, ale jak dojdzie do pytania gdzie -
    > to nagle sie pojawia, no ale musisz tylko zrobic to czy tamto.

    - OpenFinance
    - Getin Online
    - MBank

> [...]
    > wyplaty w tym w bankomatach.
    > Czekam caly czas na podanie takiego konta.

    Patrz wyżej.

    > A Kowaski nigdzie nie jedzie i placi za konto... malo?

    Ale co MNIE obchodzi Kowalski? Ja płacę za konto 0zł i korzystam z
    bankomatów zagranicznych z 0zł prowizji. A Anglik płaci prowizje, i co?

    > Takich kowalskich
    > jest 100 razy wiecej niz takich jak ciebie.

    To, że Kowalski myśleć nie umie i nie zmienia banku na całkowicie
    bezwarunkowo bezpłatne (takie są w Polsce do dyspozycji dla każdego) to
    nie jest moja wina i moja sprawa.

    Mało tego- poza PKO BP i może PEKAO to w praktycznie każdym banku w
    Polsce jest możliwość posiadania realnie bezpłatnego konta + karty. To
    naprawdę nie moja wina, że ludzie lubią przepłacać, na tej samej
    zasadzie jak lubią tankować na droższych stacjach to samo paliwo.

    Pisaliśmy już setki razy, że "bankowość" tu i tam jest po prostu lekko
    inna- natomiast wytaczanie ciężkich dział pt. "Polska nie jest
    cywilizowana" i "banki okradają" jest grubym nieporozumieniem.

    Potwarzam: w Polsce każdy obywatel może założyć bezwarunkowo bezpłatne
    konto z bezwarunkowo bezpłatną kartą debetową. W dodatku przelewy będą
    za darmo, w tej sam dzień. Banki w UK mogą sie schować.

    > Juz ci pisalem, nie ma nic do tego, ze musisz spelniac warunki jakie
    > naklada na ciebie bank i miec darmowe bankomarty w somali, ale dlaczego
    > ludzie ktorzy z tego nie korzystaja musza za to placic?

    A skąd ten wniosek że muszą, hm?

    > Prosze napisz, czego nie ma w bankowosci internetowej w UK a jest w Polsce?
    > Moze zrobimy porownanie.

    Na pierwszy ogień:
    - otwieranie nowych rachunków przez Internet (potwierdzane np. hasłem
    SMSowym)
    - Zamawianie nowych kart
    - Konfiguracja limitów ilościowych i kwotowych dla kart (limity
    autoryzacyjne)

    Twój bank obsługuje te funkcje? Bo mój tak. Tylko nie pisz, że Tobie to
    niepotrzebne. Mnie tak.

    Michał