eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło › Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Date: Thu, 21 Oct 2010 23:54:25 +0100

    ?> Nie w UK jest inna filozofia, faktycznie bankowosc taka bardzo podstawowa
> [...]
    > tylko w UK. Za platnosci poza UK karta biora spore prowizje, od
    > przeliczania waluty ok 3%, nawet za platnosc w sklepie dodatkowo ponad 1
    > funta (mowimy o sklepach poza granicami UK i platnosciach bezgotowkowych).
    > W przypadku przelewu zagranicznego z konta w UK, drogo, nawet jezeli jest
    > to przelew SEPA to koszt jest ok 10 funtow. Bardzo duzy spread przy
    > przeliczaniu waluty, duzo wiekszy niz w bankach w Polsce. Banki to nie
    > instytucje charytatywne, jak mniej zarabiaja na operacjach krajowych, to
    > odbijaja to sobie na transakcjach zagranicznych.

    Jasne i napisz jeszcze ilu statystycznych "Kowalskich" korzysta z przelewow
    kilku tusiecznych za granice, ilu korzysta z zakupow za granica i z wyplat w
    tamtych bankomatach...
    I teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy nie lepiej za to placic a podstawy
    miec darmowe?
    Ja tam nie wysylam tysiecy funtow za granice, czy plce karea za granica,
    wiec ja wole miec za darmow wszystko tam gdzie najwiecej korzystam, pojade
    za granice to sobie wezme gotowke, lub zaplace za to czy tamto.
    Tu jest ta drobna roznica, ze w Polsce zmuszaja cie do tego bys placic za
    cos z czego byc moze nigdy nie skorzystasz... w UK jest zgola odwrotnie.
    W Polsce wszyscy ponosza koszt tranzakcji ktorych nie robia w UK tylko ci co
    je robia - mala roznica a efekt potezny.

    > Generalnie w UK jest duzy niedorozwoj systemow bankowosci internetowej, i
    > to co w Polsce mozemy zrobic on-line, nie zrobimy przez internet w UK.
    > Przelewy przez internet, czesto ograniczone np do 1tys funtow w ramach UK,
    > przelewow zagranicznych przewaznie nie ma w ofercie bankowosci
    > internetowej, jezeli

    Zaraz, zaraz... ile przelewow w Polsce ludzie dokonuja za granice ponad 1
    tysiac funtow?
    Poza tym napisz czego to ja w UK nie moge zrobic online a co jest mi
    potrzebne do korzystania z banku?
    Zaznaczam, nie wysylam w swiat pieniedzy.
    Napisz mi czego nie moge zrobic, poza przelewu za granice (choc mozna ale to
    inna sprawa) a co moge zrobic w Polsce?

    > jest, to w nielicznych bankach np. HSBC, ale juz nie uswiadczymy jej w
    > takim powszechnym dla ludnosci w UK Natwest (kiedys partner naszego
    > PKOBP).
    > Prowadzenie kont w innych walutach niz funt jest poza oferta standardowo,
    > mozemy zapomniec o kartach do kont w EUR czy USD, a takie oferty mamy w
    > Polsce i jest to zdecydowanie tanie rozwiazanie dla osob dluzej
    > przebywajacych w krajach z waluta EUR czy USD.

    Rozumiem, ze za granica przebywa 95% anglikow na stale... i musi to miec.
    Cala filozofia bankowosci w UK to brak ponoszenia kosztow przez klienta w
    obrebie podstawowej bankowosci.
    Dlaczego ja mam placic za konto z mozliwoscia wyslania 1000 funtow za
    granice skoro ich nigdy nie wysle?
    W takim podejsiu banokowsc w Polsce to sredniowiecze. Ty placisz za cos
    czego jeszcze nie skorzystales!

    > A co do konta 100% darmowego (w rozumieniu i filozofii UK) to jest ono w
    > Getinonline lub Open /GetinNoble Bank/.

    Bankomaty maja tez darmowe? Czy znow sie okaze, ze do 1 wyplaty... czy 5.