eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło › Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Date: Fri, 22 Oct 2010 12:42:29 +0200
    From: Michal <n...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło

    W dniu 22.10.2010 12:20, pmlb pisze:

    > Jestes na 100% pewny, ze zakladajac konto w tym banku nie zaplace ani
    > grosza nawet jak konto bedzie puste rok?

    KONTO całkiem bezpłatne bezwarunkowo znajdziesz w zdecydowanej
    większości banków teraz. KONTO + KARTA już trudniej, ale jest to możliwe
    w conajmniej kilku miejscach, bez żadnych warunków do spełnienia.

    Grupę poczytać, zorientować się. Odpowiednie nazwy już padły.

    > Jeszcze raz ci mowie, przelewy zagraniczne to promil.

    Masz jakieś oficjalne statystyki?

    > Ja nawwet nie wim ile kosztuja bo mnie to nawet nie interesuje gdyz tego
    > nie robie, platnosci na paypal sa obciazone jedynie kosztami paypala.

    Też tego nie robię, ale fajnie, że mam we własnym banku taką możliwość,
    bez wychodzenia z domu, przez system transakcyjny. A Angol musi iść do
    oddziału. Kto ma lepiej?

    > Ba kupujac na ebay i placac paypalem nie ponosze zadnego kosztu chocbym
    > kupil w USA czy Japoni wiec dobrawdy nie rozumiem o jakie platnosci za
    > granica piszecie?

    O używaniu kart płatniczych za granicą- do płatności bezgotówkowych oraz
    bankomatów.

    > Widzisz, ja jak podrozuje biore gotowke, bo gotowka zawsze jest najlepsza.

    No ale rozmawiamy o usługach bankowych w tym momencie. Ja biorę karty bo
    są bezpieczne, elastyczne i korzystne. Tak jakbyśmy porównywali dwa
    samochody, wyszłoby że Twój pali w trasie więcej i zacząłbyś się bronić,
    że w trasy to i tak jeździsz pociągiem.

    > Ja nie wiem ile kosztuje uzycie karty we francji czy w hiszpani. Bedac w
    > Paryzu miale ze saoba euro zakupione w banku w UK.
    > I jakos zyje.

    Ale co to za życie, bynajmniej nie jest to "bezpłatna bankowość".

    > No to podaj takie! Kazdy o tym pisze, ale jak dojdzie do pytania gdzie -
    > to nagle sie pojawia, no ale musisz tylko zrobic to czy tamto.

    - OpenFinance
    - Getin Online
    - MBank

    > Podaj wreszcie to konto, gdzie dostane normalna debetowka ZA DARMO,
    > gdzie nikt nie skasuje mnie za prowadzene rachunku nawet grosza bez
    > wzgledu na to czy na koncie bedzie 100 000zl czy 0, orazdarmowe wplaty i
    > wyplaty w tym w bankomatach.
    > Czekam caly czas na podanie takiego konta.

    Patrz wyżej.

    > A Kowaski nigdzie nie jedzie i placi za konto... malo?

    Ale co MNIE obchodzi Kowalski? Ja płacę za konto 0zł i korzystam z
    bankomatów zagranicznych z 0zł prowizji. A Anglik płaci prowizje, i co?

    > Takich kowalskich
    > jest 100 razy wiecej niz takich jak ciebie.

    To, że Kowalski myśleć nie umie i nie zmienia banku na całkowicie
    bezwarunkowo bezpłatne (takie są w Polsce do dyspozycji dla każdego) to
    nie jest moja wina i moja sprawa.

    Mało tego- poza PKO BP i może PEKAO to w praktycznie każdym banku w
    Polsce jest możliwość posiadania realnie bezpłatnego konta + karty. To
    naprawdę nie moja wina, że ludzie lubią przepłacać, na tej samej
    zasadzie jak lubią tankować na droższych stacjach to samo paliwo.

    Pisaliśmy już setki razy, że "bankowość" tu i tam jest po prostu lekko
    inna- natomiast wytaczanie ciężkich dział pt. "Polska nie jest
    cywilizowana" i "banki okradają" jest grubym nieporozumieniem.

    Potwarzam: w Polsce każdy obywatel może założyć bezwarunkowo bezpłatne
    konto z bezwarunkowo bezpłatną kartą debetową. W dodatku przelewy będą
    za darmo, w tej sam dzień. Banki w UK mogą sie schować.

    > Juz ci pisalem, nie ma nic do tego, ze musisz spelniac warunki jakie
    > naklada na ciebie bank i miec darmowe bankomarty w somali, ale dlaczego
    > ludzie ktorzy z tego nie korzystaja musza za to placic?

    A skąd ten wniosek że muszą, hm?

    > Prosze napisz, czego nie ma w bankowosci internetowej w UK a jest w Polsce?
    > Moze zrobimy porownanie.

    Na pierwszy ogień:
    - otwieranie nowych rachunków przez Internet (potwierdzane np. hasłem
    SMSowym)
    - Zamawianie nowych kart
    - Konfiguracja limitów ilościowych i kwotowych dla kart (limity
    autoryzacyjne)

    Twój bank obsługuje te funkcje? Bo mój tak. Tylko nie pisz, że Tobie to
    niepotrzebne. Mnie tak.

    Michał