  • 11. Data: 2017-11-04 22:03:54
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Z czego ten cytat?

    Z listu z ZUS. Nie dostałeś?

    Pierwsze 10 cyfr identyfikują bank tylko na polach
    > 3~9. Pozostałe cyfry z tej grupy są wyliczane. Tak więc w tym zakresie
    > informacja jest raczej błędna.

    Algorytm jest dla pozostałych sześciu cyfr.
    Te mogą być dowolne, byle by dawały poprawną sumę kontrolną.
    Na pewno jest więcej niż kilka kombinacji na tych wolnych polach.

  • 12. Data: 2017-11-04 22:21:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-11-17 o 22:03, cef pisze:

    > Z listu z ZUS. Nie dostałeś?

    Nie. Ja z tych, co nie ufają narodowemu ubezpieczycielowi i trzymają się
    z dala od jego dobrodziejstwa.

> [...]
    > Te mogą być dowolne, byle by dawały poprawną sumę kontrolną.
    > Na pewno jest więcej niż kilka kombinacji na tych wolnych polach.

    Oczywiście. Te 6 cyfr ma wpływ tylko i wyłącznie na pierwsze die cyfry
    kontrolne, a zatem jest góra 100 możliwości. Zdroworozsądkowo właśnie te
    6 cyfr powinny być stałe, a liczba kontrolna zmienna (cyfry 1 i 2)

  • 13. Data: 2017-11-05 09:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Przecież to teraz jest.

    No w sumie racja.
    To tym bardziej cała akcja jest wyrzucaniem kasy w błoto.

    > To przecież też jest. A mimo to ludzie się mylą i jest problem.
    >
    > http://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/756463,Jeden-p
    rzelew-do-ZUS-od-
    > 2018-roku-uchwalony.html
    >
    > "W 2015 r. dokonano 65 mln wpłat - 21,5 mln wpłat na Fundusz
    > Ubezpieczeń Społecznych, 27 mln na ubezpieczenie zdrowotne, 16,5 mln
    > na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
    > Składki trafiają na rachunek wspólny dla danego funduszu, a w
    > przypadku błędnego identyfikatora zapisanego przy przelewie trzeba
    > prowadzić postępowanie wyjaśniające, od kogo pochodzi dana wpłata.
    >
    > Od stycznia 2016 r. było 281 tys. takich niezidentyfikowanych wpłat
    > na kwotę 328 mln zł i w każdym takim przypadku trzeba było prowadzić
> [...]

    A teraz dzieki tej akcji bedzie mozna prowadzic dodatkowe 300 tysiecy
    postepowan wyjasniajacych dlaczego list nie dotarł. Brawo!
    Jak juz mowiono nie raz - urzednik zawsze ma cos do roboty...
    A moze trzeba było ten list wysłac tylko do tych ludzi co w ciagu
    ostatnich dwóch lat pomylili sie wiecej niz raz?
    Pytanie tez jakiego rodzaju sa to błedy, bo jezeli np. w okresleniu
    terminu deklaracji to ten list i tak niczego nie zmieni - ludzie juz taka
    maja ze sie myla...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 14. Data: 2017-11-05 09:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli pozostała część informacji jest poprawna i faktycznie ostatnie 10
    > cyfr, to NIP, to każdy znając cyfry od 3 do 10, które powinny być w tym
    > wypadku stałe może sobie numer rachunku sam wygenerować. Wystarczyło by
    > zamiast wysyłania "pierdyliona" listów uruchomić stronkę,która to
    > wyliczy. Algorytmy są dostępne. Są też i strony to robiące, ale złóżmy,
    > że chcieliby już to strasznie profesjonalnie czynić.

    Ciesze sie ze odkryłes ameryke ale RPZECIEZ WŁASNIE O TYM JEST TEN
    WATEK!!! ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 15. Data: 2017-11-05 16:41:28
    Od: zaqu <r...@g...com>

    ZUS udostępnił stronę na której można sprawdzić swój nowy numer rachunku do opłacania
    składek od stycznia 2018 r.
    https://www.eskladka.pl/

  • 16. Data: 2017-11-05 19:18:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-05, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > A teraz dzieki tej akcji bedzie mozna prowadzic dodatkowe 300 tysiecy
    > postepowan wyjasniajacych dlaczego list nie dotarł. Brawo!

    Ale po co? Jak nie dotarł, to się sam masz dowiedzieć do końca roku.
    To generalnie Twój obowiązek jako płatnika.
    Podobnie jak stwierdzisz że w NIP jest błąd.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2017-11-05 19:21:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-05, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    Nie możemy, bo nie znamy całości danych.

    Uruchomili numer telefonu/infolinię na której możesz się dowiedzieć
    jaki jest Twój numer płatnika.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2017-11-05 19:51:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Konkretnie, wg listu z ZUS to: "Numer rachunku [...] ma 26 znaków.
    > W numerze tym jest numer identyfikujący ZUS (cyfry od trzeciej do
    > dziesiątej) oraz państwa numer NIP (ostatnie 10 cyfr). [...]"

    IMO jest tak jakoś:

    10 ostatnich to NIP
    2 początkowe to konTROLka
    4 pokonTROLne to nr banku
    zostaje jeszcze 10...

    12 3456 7890 1234 5678 9012 3456
    KK Bank NIPNIPNIPNIP

    Czy te pozostałe 10 są zawsze takie same?

    Od 3 (jakkolwiek liczyć) to raczej nie jest nr ZUS.
    A od do 10 to nie 10 cyfr...

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 19. Data: 2017-11-05 19:59:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-05, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > IMO jest tak jakoś:

    Ale tu nie ma pola do inteterpretacji.
    To co podałem wyżej to jest cytat z oficjalnego pisma ZUS
    i niespecjalnie znajduję powód by twierdzić że jest
    inaczej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2017-11-05 20:36:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Ale tu nie ma pola do inteterpretacji.

    Ale ;) banki mają swoje numery od dawna. ;)
    Zatem być może trzeba ;) zinterpretować:

    cyfry od trzeciej do dziesiątej

    jako (przykładowo) coś takiego:

    cyfry od godziny trzeciej do godziny dziesiątej ;)

    > To co podałem wyżej to jest cytat z oficjalnego pisma ZUS

    To, co piszę o cyfrach 12 3456 (licząc od 1) też jest oficjalne.

    > i niespecjalnie znajduję powód by twierdzić że jest inaczej.

    Ale ;) być może trzeba twierdzić inaczej niż specjalnie?
    Może jakoś ;) pospolicie... Bo jednak banki mają swoją
    numerację od ,,dawna''...

    12 to konTROLka
    345 to nr banku
    6 jest zerem

    http://www.najlepszekonto.pl/identyfikacja-banku-po-
    numerze-konta

    Przykładowo:

    101 to NBP
    102 to PKO

    Kolejne to także cyfry banku, nie klienta:

    Miejsca 7890 oznaczają konkretną część (oddział chociażby) banku.

    Numer NRB posiada format:

    CC AAAAAAAA BBBBBBBBBBBBBBBB

    Znaczenie poszczególnych cyfr jest następujące:

    CC -- to suma kontrolna, która pozwala określić,
    czy numer konta jest prawidłowy;
    AAAAAAAA (8 cyfr) - to tzw. Numer Rozliczeniowy Banku
    BBBBBBBBBBBBBBBB (16 cyfr) - to numer rachunku klienta

    Przyjrzyjmy się bliżej cyfrom na pozycjach 3 do 10 numeru
    konta bankowego. Jest to tzw. Numer Rozliczeniowy Banku:

    pierwsze 4 cyfry Numeru Rozliczeniowego Banku identyfikują instytucję bankową;

    3 Kolejne cyfry identyfikują oddział banku. Warto o tym pamiętać, ponieważ
    niektóre banki są częścią innego banku i można je zidentyfikować jedynie po
    identyfikatorze oddziału (np. mBank i MultiBank są częścią BRE Banku). Ciąg
    trzech zer zwykle oznacza centralę danego banku;

    na ostatniej pozycji znajduje się cyfra kontrolna, która służy do sprawdzenia
    poprawności Numeru Rozliczeniowego Banku;

    Jakkolwiek mocną pozycję ma ZUS w RP -- wiadomej numeracji nie ustala. ;)

    Może niepoprawnie zacytowałeś list?...