  • 21. Data: 2019-11-15 11:50:31
    Temat: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5dce553e$0$512$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-11-15 o 08:25, J.F. pisze:

    >Jestem dorosły muszę odpowiadać za swoje czyny.

    No to odpowiadaj - umowiles sie na kredyt CHF, to splacaj :-P

    J.

  • 22. Data: 2019-11-15 11:52:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Chcesz się na siłę kłócić?

    >Bo tsue nie pytano wcale o to. Pytano co zrobić z umową jak ma
    >klauzule zakazane.

    Dokladnie.
    Wiec teraz krajowe sady sie moga zastanawiac, czy zakazane :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-11-15 13:09:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-15 o 11:52, J.F. pisze:

    > Wiec teraz krajowe sady sie moga zastanawiac, czy zakazane :-)

    Myślisz że będą się zastanawiać czy przelicznik walutowy kapitału po
    kursie widzi mi się banku jest DOZWOLONY? To już inne czasy. Mamy to za
    sobą.

    To wtedy można się też pozastanawiać czy respektować jakieś zagraniczne
    nie zapisane w traktatach wyroki jakiego TSUE SRUE ;-)

  • 24. Data: 2019-11-15 13:14:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-15 o 11:50, J.F. pisze:

    > No to odpowiadaj - umowiles sie na kredyt CHF, to splacaj :-P

    Spłacam i jeszcze na tym dobrze wychodzę ;-)

    Ale... Jak bank nie umiał zgodnie z prawem napisać mojej umowy to mam to
    olać? Następnym razem oszukają mnie w kasie albo przez net.
    PROFESJONALIŚCI KUR...AĆ

    Generalnie nie lubię ludzi którzy obracają nieistniejącym pieniądzem i
    nie potrafią wywiązywać się ze zobowiązania.
    Nie są w stanie oddać mi pieniędzy kiedy zażądam.

    AMBERGOLD z poparciem świń przy korycie. TFUUUU ;-)

  • 25. Data: 2019-11-15 13:16:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-15 o 11:49, J.F. pisze:
    > Ale wtedy Czarnecki poleci do TSUE, ze mu bank zabrali, i to juz beda
    > duze kwoty

    Ktoś tu przytaczał Rzymskie prawo że ten kto popełnił występek nie może
    żądać odszkodowania za karę która go spotkała za ten występek.
    Niech się jakiś "prawnik" wypowie :-)

  • 26. Data: 2019-11-15 13:52:50
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    z w

    > Ale... Jak bank nie umiał zgodnie z prawem napisać mojej umowy to mam to
    > olać?

    Do wyroku TSUE nie wiedziałes, że bank nie umiał, i dopiero wyrok ci
    uświadomił?
    Ciekawe...

    Ciekawe jest też, to, że jak byłeś potrzebowski, to nie przeszkadzało ci, ze
    bank cie dyma...

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2019-11-15 14:01:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    .invalid.191115.invalid...
    z w <news:5dce968f$0$519$65785112@news.neostrada.pl>:

    >Do wyroku TSUE nie wiedziałes, że bank nie umiał, i dopiero wyrok ci
    >uświadomił? Ciekawe...

    Konsument ma prawo byc niekumaty, a unijne prawo go chroni :-)

    >Ciekawe jest też, to, że jak byłeś potrzebowski, to nie przeszkadzało
    >ci, ze
    >bank cie dyma...

    A moze i przeszkadzalo, tylko co mial zrobic ?
    Dalo sie wynegocjowac z bankiem "to wpiszmy kurs w/g NBP i podniesmy
    prowizje o 1%" ?

    Poza tym ... historia dowodzi, ze kurs NBP nie zawsze jest miarodajny,
    bo za PRL to kursow bylo duzo :-)

    No i ... jak sie podpisywalo, to bank mowil "alez nasze kursy sa
    rynkowe, i takie pozostaja, bo chcemy zarabiac na wymianie".
    A potem sie okazalo, ze mozna wprowadzic osobną tabele, i to
    bynajmniej wcale nie prefefencyjna ...

    J.

  • 28. Data: 2019-11-15 14:18:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-15 o 13:52, 'TomN' pisze:
    > Do wyroku TSUE nie wiedziałes, że bank nie umiał, i dopiero wyrok ci
    > uświadomił?
    > Ciekawe...

    Jak poszukasz w archiwum to zobaczysz że wiedziałem i śledziłem każdą
    prawną wypowiedź na ten temat.
    Różnica jest tylko taka że od paru miesięcy orzecznictwo w tym temacie
    migruje w stronę ochrony klienta
    A wyrok Tsue jest tylko przyklepaniem tego kierunku

    Także do lektury dzieciaku ;-)

  • 29. Data: 2019-11-15 17:07:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Efekt taki, ze bank chcial naciagnac klienta na dodatkowe 1-2%,
    > jak krajowy sad uzna to za krzywdzace konsumenta (a w przypadku
    > niektorych bankow jak najbardziej tak),
    > to bank zostanie z reka w nocniku i straci 100%.

    Nie wiem jak to było w konkretnym przypadku, ale mam wrażenie, że bank
    nie tyle chciał naciągnąć klienta (te kredyty były zresztą naprawdę
    tanie), co raczej chciał, żeby jego oferta wyglądała na lepszą niż
    konkurencji. Może to nie jest wielka różnica, ale w ogóle chyba jest.
    I o ile zabranie bankowi owych 1-2% wydaje mi się w tej sytuacji
    stosowne (nawet jeśli to będzie praktycznie cały zysk banku z tego
    kredytu), o tyle stosowanie drakońskich kar za coś, co w gruncie rzeczy
    prawie nikomu nie wydawało się wtedy niczym złym, jest moim zdaniem
    skrajnie nieuczciwe.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2019-11-15 18:11:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >nie tyle chciał naciągnąć klienta (te kredyty były zresztą naprawdę
    >tanie), co raczej chciał, żeby jego oferta wyglądała na lepszą niż

    Czyli tez chcial naciągnąc :-)

> [...]
    >I o ile zabranie bankowi owych 1-2% wydaje mi się w tej sytuacji
    >stosowne (nawet jeśli to będzie praktycznie cały zysk banku z tego

    no, jeszcze jest marza i prowizja.

    > o tyle stosowanie drakońskich kar za coś, co w gruncie rzeczy
    >prawie nikomu nie wydawało się wtedy niczym złym, jest moim zdaniem
    >skrajnie nieuczciwe.

    W zasadzie tak. Ale niektore poczynania bankow, np z tą osobną tabelą
    kursów dla kredytów, zasluguja na kare wieksza.
    Np dwa razy wieksza, niz te 1-2% checi oszustwa.

    Ale jesli taka drakonska kara banki czegos nauczy, i w przyszlosci
    pojawia sie w umowach zapisy chroniace konsumenta ... to chyba dobrze
    ?
    Czy sie obawiasz, ze sie naucza zabezpieczac, bo nigdy nie wiadomo
    jaki kruczek konsument wynajdzie ...

    J.