  • 1. Data: 2019-11-08 17:02:46
    Temat: zielona klodka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.centrumxp.pl/Publikacja/Zielona-klodka-p
    rzy-HTTPS-znika-z-Firefoksa

    "Czołowi dostawcy przeglądarek wzięli sobie do serca zalecenia
    ekspertów, którzy dowodzą, że zielona kłódka nie gwarantuje
    bezpieczeństwa, choć symbolicznie może to sugerować. I właśnie o to
    chodzi -- by nie sugerować użytkownikom więcej, niż dzieje się w
    rzeczywistości. Zamiast "pozytywnego" wskazywania certyfikatu czy
    połączenia szyfrowanego, wydawcy wybierają wskazywanie "neutralne".

    W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że Chrome i Firefox przestaną
    wyświetlać certyfikat EV SSL na pasku adresu, a tymczasem Mozilla
    zmienia wskaźnik połączenia zabezpieczonego (HTTPS). Do tej pory
    symbolizowała je ikona zielonej kłódki i w zasadzie pozostaje tak
    dalej w wydaniu stabilnym. Zmiana na kolor szary nastąpiła w wydaniu
    Nightly (Firefox 70). Jest to zmiana domyślna, ale użytkownicy mogą w
    razie potrzeby przywrócić dawny kolor."

    Faktycznie znikla ... ale o co dokladnie chodzi ?

    Rozumiem, ze czegos tam nie chca sugerowac, ale jak wykryja, ze cos
    jest zle, to co bedzie czerwona ?

    Czy mam sie nie sugerowac i sprawdzac dalej co sie za ta szaroscia
    kryje ?

    Czy to takie ulatwienie, zeby mi sie nie rzucalo w oczy, ze strona w
    ogole http: ...

    J.

  • 2. Data: 2019-11-08 17:44:48
    Temat: Re: zielona klodka
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 listopada 2019 10:05:42 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > kryje ?
    >
    > Czy to takie ulatwienie, zeby mi sie nie rzucalo w oczy, ze strona w

    Na moje oko to takie marketingowe pitu-pitu.
    Klodka oznacza ze szyfrowane, zielona sugerowala ze szyfrowane przez dostarczyciela
    tresci i w domysle zaufane.

    Jak sie okazalo ze mozna sobie zorganizowac certyfikat ktory bedzie wygladal dobrze
    (czy to kupujac go czy hackujac przegladarke) wyszlo ze zielone sugeruje za duzo.

    Tyle ze jakby sie uprzec to jak sie ma juz kontrole nad przegladarka to se mozna te
    zielona klodke wlaczyc.