  • 31. Data: 2019-11-15 19:43:08
    Temat: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Od: z <...@...pl>

    > Nie wiem jak to było w konkretnym przypadku, ale mam wrażenie, że bank
    > nie tyle chciał naciągnąć klienta (te kredyty były zresztą naprawdę
    > tanie), co raczej chciał, żeby jego oferta wyglądała na lepszą niż

    Ciach.

    Pomijasz fakt przerzucenia całego ryzyka kursowego na klienta.
    również co do wartości KAPITAŁU wprost jest sprzeczne z pojęciem kredytu
    hipotecznego.
    Ustalanie własnych wydymanych kursów.
    Nakłanianie do franka przez brak zdolności w złotówkach...

    Ale to takie przewidywalne, prostackie podłączanie się pod banksterską
    propagandę.

    Jesteś banksterem? ;-)

  • 32. Data: 2019-11-15 19:49:32
    Od: z <...@...pl>

    > o tyle stosowanie drakońskich kar za coś, co w gruncie rzeczy
    > prawie nikomu nie wydawało się wtedy niczym złym, jest moim zdaniem
    > skrajnie nieuczciwe.

    Czy tak samo podchodzi bank do klientów? Chętnie daruje im winy i
    rozkłada na późniejsze raty...

    Widziały gały co dawały do podpisu klientom.
    Pamiętając że to profesjonaliści zatrudniający masę wykształconych ludzi
    różnych profesji włączając prawniczą.

    Ale taka KARA powinna też mieć charakter prewencyjny na przyszłość.
    Bo roschulana bana bez nadzoru potrafi wywoływać tylko KRYZYSY nawet
    światowe.

    ZA MORDĘ TRZEBA TRZYMAĆ ŁAJDAKÓW i okazywać płacz dzieci spowodowanych
    ich chciwością.

    Chociaż... To może nie działać. Zaproponujcie coś ostrzejszego

    Wpisujcie miasta ;-)

  • 33. Data: 2019-11-15 22:19:12
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-11-12 o 23:35, Krzysztof Halasa pisze:

    > Czy głupi to nie wiem... ale moim zdaniem spread w ogóle nie powinien
    > mieć miejsca przy kredytach indeksowanych wartością innej waluty (czy
    > w ogóle czymkolwiek) - bo w odróżnieniu od kredytów denominowanych
    > w innej walucie, tu w ogóle nie występuje waluta obca, nikt jej nie
    > sprzedaje/kupuje itd. Istnieje tylko wartość (kurs waluty), nie sama
    > waluta obca.

    Zalezy. Kredyt byl wyplacony w PLN ale splata wszystkich rat (plus
    nadplaty kapitalu) sa w Euro. Obecnie kupowanym w internetowym kantorze
    i przelewanym na rachunek techniczny do splat kredytu. Na samym poczatku
    gdy bank mial jeszcze oddzialy to nawet zdazylo sie wplata gotowkowa z
    kantoru stacjonranego.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 34. Data: 2019-11-15 22:28:15
    Od: Marcin <n...@n...com>

    W dniu 2019-11-11 o 23:23, z pisze:
    > A gdzie jest napisane że euro gorsze od franka?

    Niby nie jest. Ale kurs Euro do PLN sie niewiele zmienil w porownaniu do
    zmian kursu CHF do PLN. To i ewentualna kwota do uzyskania znacznie
    mniejsza.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 35. Data: 2019-11-15 22:56:36
    Od: z <...@...pl>

    Ale występek ten sam.

    Nie chodzi o kwotę. Chodzi o przestrzeganie prawa.

    Widziały gały co dawały do podpisania ;-)

    A w kwestii kwoty.

    Pamiętasz o nie rozstrzygniętej kwestii terminów przedawnień. To nie
    musi być mała kwota nawet przy walucie euro ;-)

  • 36. Data: 2019-11-15 23:28:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > no, jeszcze jest marza i prowizja.

    Ale marże poniżej 1% to jest okolica pokrycia strat związanych ze złymi
    kredytami. Która prowizja?

    > W zasadzie tak. Ale niektore poczynania bankow, np z tą osobną tabelą
    > kursów dla kredytów, zasluguja na kare wieksza.
    > Np dwa razy wieksza, niz te 1-2% checi oszustwa.

    Tzn. z gorszą tabelą - pewnie tak. Zwłaszcza jeśli wcześniej nie było
    takich sztuczek, albo nie było to oczywiste.

    > Ale jesli taka drakonska kara banki czegos nauczy, i w przyszlosci
    > pojawia sie w umowach zapisy chroniace konsumenta ... to chyba dobrze
    > ?

    Wątpię. Kary powinny być sprawiedliwe - nie tak jak w ZSRR, że za
    wszystko kara całkowita. Powinno być tak, że takie praktyki nie
    powinny się opłacać, ale nie powinno być tak, że wszyscy uciekają za
    granicę, bo a nuż się czymś narażą.

    > Czy sie obawiasz, ze sie naucza zabezpieczac, bo nigdy nie wiadomo
    > jaki kruczek konsument wynajdzie ...

    Jakbym był taką firmą, i by mi wycięto taki "numer" (albo w ogóle
    czułbym się takim zagrożony), to bym zlikwidował firmę (być może
    przenosząc ją za granicę).

    Niestety, albo mamy jakieś tam elementarne zaufanie do państwa, albo
    zmieniamy państwo, innej możliwości nie ma.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 37. Data: 2019-11-15 23:40:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Pomijasz fakt przerzucenia całego ryzyka kursowego na klienta.

    Bank cały czas ponosi ryzyko, że po wzroście kursu (tu) CHF klient
    przestanie płacić. Kto wie, które ryzyko jest większe?

    Jak widzimy, jest także ryzyko niestabilnego prawodawstwa i praktyki
    sądowej. To jest małe ryzyko?

    Banki powinny minimalizować ryzyko, to właściwie jest ich obowiązek
    przed depozytariuszami. Gdybyś pożyczył walutę (np. dolary jak w PRL)
    od znajomego, to kto miałby ponosić ryzyko wzrostu kursu - znajomy może?
    Inna sprawa, że znajomy (i bank w pewnym sensie) ryzykowałby, że kurs
    spadnie.

    > również co do wartości KAPITAŁU wprost jest sprzeczne z pojęciem
    > kredytu hipotecznego.

    Moim zdaniem, wcale nie jest sprzeczne, a gdyby czegoś takiego nie było,
    po prostu kredyty walutowe byłyby całkowicie niedostępne (tak jak
    praktycznie teraz).

    Lubisz, gdy ktoś myśli za Ciebie? Masz prawo - ale nie narzucaj tego
    wszystkim.

    > Ustalanie własnych wydymanych kursów.

    Jakich?
    O kursach pisałem wiele razy, i w rezultacie przynajmniej kursy rat są
    od dawna załatwione sensownie.

    > Nakłanianie do franka przez brak zdolności w złotówkach...

    Każdy, kto miał mózg, widział że CHF było lepszym rozwiązaniem. Tyle że
    nie trwało to w nieskończoność.
    Natomiast jeśli ktoś nie miał zdolności w PLN, to może trzeba było
    chwilę poczekać? Może ceny tak by wtedy nie rosły?

    > Ale to takie przewidywalne, prostackie podłączanie się pod banksterską
    > propagandę.

    Ja tu widzę głównie Twoją propagandę.

    > Jesteś banksterem? ;-)

    Przecież to można łatwo sprawdzić, nie musisz tego brać na wiarę.
    Dla Ciebie każdy, komu nie podoba się przegięcie w żadną stronę, jest
    automatycznie bandytą?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 38. Data: 2019-11-15 23:42:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin <n...@n...com> writes:

    > Zalezy. Kredyt byl wyplacony w PLN ale splata wszystkich rat (plus
    > nadplaty kapitalu) sa w Euro.

    W przypadku kredytu indeksowanego wartością (w tym przypadku) Euro,
    spłaty także powinny być w PLN.
    Gdyby kredyt był indeksowany wartością kawy (jak niektóre struktury),
    to należałoby go spłacać w kawie?
    A jeśli wyceną jakiegoś tam koszyka giełdowego, to akcjami?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 39. Data: 2019-11-16 00:55:28
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > wszystko kara całkowita. Powinno być tak, że takie praktyki nie
    > powinny się opłacać, ale nie powinno być tak, że wszyscy uciekają za

    A cóż w tym takiego niezwykłego? Że banki mniej zarobią?
    Przypominam że rentowność w Polsce jet nadal wyższa niż w Niemczech.

    Nawet do więzienia nikt nie pójdzie jak w AMBER GOLD.

    Na świecie ciągle ktoś ponosi karę często za czyny niezawinione.
    Firmy, korporacje, nawet całe grupy społeczne...

    TUTAJ WINA JEST i BĘDZIE KARA. Będzie mniejsza jak banki same zaczną
    proponować ugody. Myśleć panowie BANKIERZY MYŚLEĆ ;-)

  • 40. Data: 2019-11-16 00:59:43

> [...]
    > przestanie płacić. Kto wie, które ryzyko jest większe?
    >
    > Jak widzimy, jest także ryzyko niestabilnego prawodawstwa i praktyki

    Z jakiej choinki się urwałeś?
    Gwarancje państwa przed upadłością BFG to mało?
    MAŁO?

    Robestwiła się gówniarzeria banksterska. Przecież macie lepiej niż
    zwykła firma. DO ROBOTY jak się nie podoba
    Ośmiorniczki to będą w ARESZCIE :-)