  • 1. Data: 2019-11-11 20:15:50
    Temat: Jeśli nie mBank to co?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Powoli dojrzewa we mnie myśl o wyprowadzce z mBanku. Konto tam utrzymuję
    przede wszystkim dla płatności przez Internet (mTransfer oraz płatności
    kartą) i tej roli spisuje się całkiem nieźle. Ale reszta to dramat.
    Ciągłe psucie systemu transakcyjnego, wymóg minimalnej kwoty zakupów
    kartą dla braku opłat za kartę itp. itd. W jednym banku mam kartę MC, a
    w mBanku VISA.

    Jaki bank miałby porównywalną ofertę? PeKaO SA wygląda sensownie, ale
    dla wariantu Konto Przekorzystne mają tylko MC, a nie VISĘ. Może jakiś
    inny bank?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2019-11-12 10:18:27
    Temat: Re: Jeśli nie mBank to co?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2019 20:15:53 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
> [...]
    > Ciągłe psucie systemu transakcyjnego, wymóg minimalnej kwoty zakupów
    > kartą dla braku opłat za kartę itp. itd. W jednym banku mam kartę MC, a

    O, rzeczywiście wprowadzili MKZ do zwolnienie z opłaty za debetówkę - ale na to jest
    sposób, oczywiście bez gwarancji - zamień sobie "eKonto standard" - czy jakie tam
    masz, byle nie "ekonto mobilne" - na "eKonto osobiste" - debetówki będą darmowe przy
    1 transakcji miesięcznie.

    Druga sprawa to żaden problem zamówić sobie w mBąku debetówkę MC w miejsce debetówki
    visa - a nawet można mieć dwie na raz (a nawet 3 - w ostatnich dwóch latach w
    okolicach finału WOŚP dostępna była również "mc limitowana" - a w to lato było nawet
    specjalna na przystanek woodstock).

    > Jaki bank miałby porównywalną ofertę? PeKaO SA wygląda sensownie, ale
    > dla wariantu Konto Przekorzystne mają tylko MC, a nie VISĘ. Może jakiś
    > inny bank?

    Na początek sprawdź milka: darmowe konto, debetówka visa i wszystkie bankomaty przy
    wpływie 1k/mc i jednej płatności debetówką lub blikiem.
    Są też debetówki HCE.
    Do tego (chyba wciąż) 200zł na start - wystarczy spełnić warunki bezpłatności.
    Możesz też założyć z mojego polecenia: kod 24202527 na
    www.bankmillennium.pl/lubietopolecam

    Dalej santander - konto darmowe, karta - do wyboru visa lub mc - przy 5 pyk/mc,
    bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.
    Również dostępne darmowe debetówki HCE (nie trzeba mieć plastiku).
    Są również premie na start oraz program poleceń - mój kod 1013777859.

    bnp paribas - konto darmowe, karta mc darmowa przy 1 pyk/mc, ale z bankomatami chyba
    gorzej - dla mojego konta starszego typu darmowe tylko planet cash.
    Ale są fajne premie na start, więc choćby dlatego warto wypróbować.

    kantor aliora - konto i debetówka mc darmowe, bankomaty niestety będą od grudnia
    płatne.

    popierdółka nest - 3*0, debetówka visa - no ale to jest popierdółka.

    inteligo - konto darmowe, debetówka visa lub mc darmowa przy płatności 100zł/mc,
    bankomaty nie pamiętam.

    idei czy getoutu nie polecam nawet wrogom, choć mają swoje zalety, ale mają raczej
    funkcję serka w pułapce na myszy ;P

  • 3. Data: 2019-11-12 13:36:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Krystek napisał:

> [...]
    >"eKonto standard" - czy jakie tam masz, byle nie "ekonto mobilne" -
    >na "eKonto osobiste" - debetówki będą darmowe przy 1 transakcji

    A innych wad to "osobiste" nie ma ?

> [...]
    >w ostatnich dwóch latach w okolicach finału WOŚP dostępna była
    >również "mc limitowana" - a w to lato było nawet specjalna na

    Ale MC ma mniejsze oplaty ?

    >inteligo - konto darmowe, debetówka visa lub mc darmowa przy
    >płatności 100zł/mc, bankomaty nie pamiętam.

    Darmowe bankomaty PKOBP i Santandera (tu sie upewnic). A to akurat w
    Polsce bardzo duzo.

    >idei czy getoutu nie polecam nawet wrogom, choć mają swoje zalety,
    >ale mają raczej funkcję serka w pułapce na myszy ;P

    getin mnie ostatnio ciut wk*, ale tak ogolnie to chyba dziala ?
    Z ryzykiem czekania tydzien na wyplate z BFG ... lub uslyszenia, ze
    dla wszystkich nie starczy :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-11-12 22:32:56
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Dalej santander - konto darmowe, karta - do wyboru visa lub mc - przy 5 pyk/mc,
    bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.

    Ja debetówkę mam, bezpłatną bezwarunkowo - przeniesiona IQ z
    Volkswagenbanku. Ale bez niej też bym się obył, z bankomatu wypłaciłem
    czekiem z aplikacji Santander w smartfonie. :)
    Płacę kredytową 1-2-3, jeszcze raz dziękuję za cynk. :)
    Chociaż przez tę kartę wczoraj wydałem prawie całą rentę, z okazji
    chińskiego dnia singla. Kuźwa... A miałem się opanować. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 5. Data: 2019-11-13 13:55:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 12 listopada 2019 22:33:02 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > Ja debetówkę mam, bezpłatną bezwarunkowo - przeniesiona IQ z
    > Volkswagenbanku. Ale bez niej też bym się obył, z bankomatu wypłaciłem
    > czekiem z aplikacji Santander w smartfonie. :)

    Jak już to z deutsche banku.
    A nie biorą się za psucie tej bezpłatności?

    Druga sprawa to blik - w PL rzeczywiście można się bez debetówki obyć, bo ponad 90%
    bankomatów już obsługuje blik - i chyba we wszystkich działają również czeki.
    Co jest ważne akurat w przypadku santandera - zapomniałem o tym, ale to chyba jedyny
    bank, który pozwala na tworzenie czeków blik również w ST - więc nawet nie trzeba
    mieć smarkfona.
    Drugi wyjątek to ING - choć ten akurat pozwala na kody blik w ST.

    Różnica taka, że czeki działają w bankomatach - i to chyba tyle, w żadnym sklepie
    póki co nie udało się zapłacić czekiem - a w internecie nie testowałem.
    Kody zaś w ST oczywiście za bardzo do bankomatu się nie przydadzą - choć we dwie
    osoby się da - w sklepie również nie, za to do internetu są OK - choć oczywiście
    debetówka lepsza z uwagi na chargeback.

    > Płacę kredytową 1-2-3, jeszcze raz dziękuję za cynk. :)
    > Chociaż przez tę kartę wczoraj wydałem prawie całą rentę, z okazji
    > chińskiego dnia singla. Kuźwa... A miałem się opanować. ;)

    Uuu, co to za chiński dzień singla?
    Ale debetówką też byś całą rentę wydał - więc i tak się opanowałeś, bo kredytówką
    mógłbyś wydać więcej niż rentę - chyba że prewencyjnie zmniejszyłeś limit (można
    samodzielnie w ST).

    Dla kart 1-2-3 wydawanych od bodajże sierpnia zmienili zasady zwrotów - 1 % jest
    teraz za sport, 2% za ubrania i buty, 3% pozostaje za knajpy.
    Dla starych jest jak było.
    Udało się namówić żonę na tą kartę - poszło łatwo, bo z klika - można więc będzie
    robić oscylatorek w sklepach odzieżowych ;>

  • 6. Data: 2019-11-13 15:35:32
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Jak już to z deutsche banku.

    Zgadza się, z Deutsche Banku.
    Niezbyt mocno człowiek pamięta tę karuzelę banków. ;)

    > A nie biorą się za psucie tej bezpłatności?

    Na razie nic nie słychać. Zobaczymy w maju 2021 roku, kiedy skończy się
    data ważności tej karty.

    > Uuu, co to za chiński dzień singla?

    11.11 - spore obniżki w chińskich sklepach, do tego dużo kuponów i kodów
    rabatowych.

    > Ale debetówką też byś całą rentę wydał
    Pewnie nie, bo tylko do kwoty leżącej na rachunku bieżącym. Kredytową
    mogę spłacać również z oszczędnościowego.

    :)
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 7. Data: 2019-11-14 22:49:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kurtałka, chwaliłem kupala za czeki blik w ST i co - szukam dziś tej opcji i nie ma,
    murwa ich kadź, zrównali w dół.
    Bo co mi po logowaniu aliasem (wprowadzili, żeby klienci ex. db mogli się logować
    numerem z db), skoro coś lelszego zniknęło?

  • 8. Data: 2019-11-15 11:40:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A jednak trzeba zwrócić honor santiemu (i nie nazywać go kupalem ;) - bo co ślepemu
    po oczach, jak szuka opcji nie tam gdzie trzeba.
    Czeki blik nadal można tworzyć w ST - trzeba szukać w "przelewach".
    A logowanie aliasem również działa (choć do głównego banku lepiej logować się
    identyfikatorem - potem pamięta się go, gdy trzeba do banku zadzwonić - a, i to też w
    santim zmienili, nie ma już "hasła do kontaktu z infolinią", tylko pin, z którego
    podaje się 3 cyfry - jak prawie wszędzie już - ciekawe, czy w citku ciągle trzeba
    podawać cały).

  • 9. Data: 2019-11-15 11:57:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    I jeszcze jedna poprawiona sprawa - te fatalne ograniczenia przelewów w ST, do 35k
    dziennie (25k z dodatkowym potwierdzeniem SMS, 10k bez dodatkowego potwierdzenia) -
    można sobie to zwiększyć do 135k - czyli 125k+10k - nie jest więc idealnie, ale jest
    sporo lepiej.
    Dodatkowa zaleta, że można to załatwić nie tylko w oddziale, ale również przez
    videorozmowę z doradcą (w ST lub apce) - musi być video bo trzeba pokazać dowód.

  • 10. Data: 2019-11-15 16:50:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-11-12 10:18, Dawid Rutkowski pisze:
    > Dalej santander - konto darmowe, karta - do wyboru visa lub mc - przy 5 pyk/mc,
    bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.
    > Również dostępne darmowe debetówki HCE (nie trzeba mieć plastiku).

    Czy Santi nadal ma tak wk... ST jak BZ WBK? Bo akurat w BZ-cie
    zlikwidowałem rachunek sto lat temu, gdy zaczął mi działać na nerwy ich
    system transakcyjny. Musiałem ganiać do oddziału, by odblokowali dostęp,
    mimo że na 1000% podawałem prawidłowe hasło przy logowaniu. Jeśli w
    pogrobowcu BZ WBK są takie same atrakcje to podziękuję.

    > kantor aliora - konto i debetówka mc darmowe, bankomaty niestety będą od grudnia
    płatne.

    To akurat mam, Kantor Alior. Sporadycznie używam. Ale tu do płatności
    elektronicznych pozostaje jedynie karta? Nie ma takiej bramki jak
    mTransfer mBanku?

    > popierdółka nest - 3*0, debetówka visa - no ale to jest popierdółka.

    Mam. Nie używam. Przysłali kiedyś kartę, ale jej nie aktywowałem -
    kolejnej już nie przysłali.

    > inteligo - konto darmowe, debetówka visa lub mc darmowa przy płatności 100zł/mc,
    bankomaty nie pamiętam.

    A nie zrobiła się z tego kosiarka do koszenia klientów pod skrzydłami
    państwowego banku ze skarbonką? Gdy pojawił się mBank i Inteligo to po
    założeniu konta w mB nie chciało mi się już zakładać w Inteligo. A
    później pojawiły się opłaty i trzeba było się zdecydować na ileśtam
    rachunków, by ponosić jak najmniej opłat za to, czy za tamto...

    > idei czy getoutu nie polecam nawet wrogom, choć mają swoje zalety, ale mają raczej
    funkcję serka w pułapce na myszy ;P

    Od tego to z daleka.

    K.

    --