  • 11. Data: 2019-11-13 20:05:11
    Temat: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Od: z <...@...pl>

    > Ale przeciez frankowicze nadal by sie czuli oszukani :-)

    KUDZIEEEE Do jasnej ...

    To nie jest problem psychologiczny, społeczny, medyczny tylko PRAWNY.
    Zawsze taki był tylko banksterka była głucha na rzeczowe prawnicze
    argumenty. A sądy po znajomości albo ze strachu się słuchały lobbystów i
    medialnej propagandy (SPRZEDAJNE SZUJE)

    Sytuacja się zmieniła jak To samo powiedział TSUE.

    Normalnie ubaw po pachy jaki im się pory trzęsą ;-)

  • 12. Data: 2019-11-13 20:33:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Mam nadzieję że zdania nie zmieniłeś po wyroku TSUE.
    > Pisałeś już tu w takim tonie?

    Mam taką niecodzienną cechę, że swoje zdanie opieram na znanych mi
    faktach, a nie na czyichś - zresztą kontrowersyjnych - wyrokach.

    Nie wiem co pomyślisz o tonie, ale podobne rzeczy napisałem
    np. w <m...@p...waw.pl> (i w całym tamtym wątku). Końcówka
    2017 r. to raczej przed wyrokiem :-(
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2019-11-13 21:58:46
    Od: z <...@...pl>

    > Mam taką niecodzienną cechę, że swoje zdanie opieram na znanych mi
    > faktach, a nie na czyichś - zresztą kontrowersyjnych - wyrokach.

    Myślisz cała ta poprawność polityczna i zagraniczne naciski są już na
    etapie schyłkowym?
    Chyba jeszcze nie. Dlatego gram w narzuconą mi grę.
    Jak wyroki TSUE ważne i kształtujące orzecznictwo to Wszystkie wyroki
    TSUE trzeba traktować POWAŻNIE.

    NIE MA WYMÓWEK

  • 14. Data: 2019-11-14 21:41:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >lobbystów i medialnej propagandy (SPRZEDAJNE SZUJE)
    >Sytuacja się zmieniła jak To samo powiedział TSUE.

    Ktos z nas chyba nie zrozumial wyroku TSUE.

    IMO - TSUE nie zanegowal samej idei indeksacji kredytu.
    Wiec frankowicze nadal mogliby stracic, a rzeczowy argument prawny ...
    widzialy galy co podpisywaly.

    TSUE stwierdzil tylko, ze sad nie moze wpisac innych zapisow do umowy,
    chocby sie wydawaly "prawidlowe spolecznie".

    Efekt taki, ze bank chcial naciagnac klienta na dodatkowe 1-2%,
    jak krajowy sad uzna to za krzywdzace konsumenta (a w przypadku
    niektorych bankow jak najbardziej tak),
    to bank zostanie z reka w nocniku i straci 100%.

    No coz - mozna miec mieszane uczucia - ze kara im sie slusznie nalezy,
    albo ze jednak nieproporcjonalnie wysoka :-)

    >Normalnie ubaw po pachy jaki im się pory trzęsą ;-)

    Masz widok wewnatrz ?
    Bo na razie to banki trzymaja fason, pory sie trzesą klientom, co to
    niby juz wiedza ze im sie nalezy, ale jak przychodzi do zaplacenia
    adwokatowi, to trzesą porami :-)

    Ale prezesom bankow to chyba faktycznie sie trzesą ... chociaz ... im
    to rybka, przeciez to nie ich problem, a odprawa i tak sie bedzie
    nalezala :-)
    Niech sie martwi minister, premier, prezydent, KNF, Prezesow dwoch :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-11-15 03:40:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-14 o 21:41, J.F. pisze:
    > Ktos z nas chyba nie zrozumial wyroku TSUE.
    >
    > IMO - TSUE nie zanegowal samej idei indeksacji kredytu.
    > Wiec frankowicze nadal mogliby stracic, a rzeczowy argument prawny ...
    > widzialy galy co podpisywaly.

    Ale indeksacja kredytu w oparciu o własną tabelę kursową wzięta z sufitu
    JEST ZAKAZANA

    Oj ktoś tu faktycznie nie zrozumiał TSUE i nie wie jakie klauzule są
    zakazane. To trzeba ogarniać RAZEM ;-)

    > No coz - mozna miec mieszane uczucia - ze kara im sie slusznie nalezy,
    > albo ze jednak nieproporcjonalnie wysoka :-)

    Że co? Bank z trylionem specjalistów nie umie napisać umowy zgodnej z
    prawem i trzeba go pobłażliwie traktować bo popełnił głupstwo?

    Ja pier.....

    > Niech sie martwi minister, premier, prezydent, KNF, Prezesow dwoch :-)

    Minister i premier podskakują z radości bo będą mogli kupić te dwa banki
    które w czarnym scenariuszu wymagają dokapitalizowania.

    Problem frankowiczów mają z głowy a żadnych armagedonów na rynku
    finansowym nie będzie.

    CO NALEŻAŁO UDOWODNIĆ

    I o czym już wiele lat temu już tu pisałem.

  • 16. Data: 2019-11-15 08:25:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2019 03:40:41 +0100, z napisał(a):

    > Ale indeksacja kredytu w oparciu o własną tabelę kursową wzięta z sufitu
    > JEST ZAKAZANA
    >
    > Oj ktoś tu faktycznie nie zrozumiał TSUE i nie wie jakie klauzule są
    > zakazane. To trzeba ogarniać RAZEM ;-)

    Ale TSUE nie twierdzil, ze to jest zakazane. To sugerowal polski sad,
    zreszta dosc slusznie, jak dowodzi historia :-)

    > Że co? Bank z trylionem specjalistów nie umie napisać umowy zgodnej z
    > prawem i trzeba go pobłażliwie traktować bo popełnił głupstwo?
    > Ja pier.....

    No widzisz - dyrektywa z 93, a do Unii weszlismy w 94.
    Dyrektywa dosc ogolna, nie pisze tam co wolno, a czego nie.
    A i krajowe sady potrzebowaly z 15 lat, aby dojsc do takich wnioskow.

    No i bankowi moze sie wydawac naturalne, ze handluje walutami w/g
    wlasnej tabeli, zawsze tak bylo, tabela byla dobrana do warunkow
    rynkowych, a przepis/interpretacja trafiaja nawet te banki, ktore
    uczciwie stosowaly caly czas jednolita tabele, albo co gorsza - mialy
    dla frankowiczow preferencyjny, mniejszy spread.

    A jakby Ci kazalii dom rozebrac, bo fundamenty zaczales kopac przed
    otrzymaniem pozwolenia na budowe?

    > Minister i premier podskakują z radości bo będą mogli kupić te dwa banki
    > które w czarnym scenariuszu wymagają dokapitalizowania.

    I kto wie, czy nie wiecej, a tez maja ochote :-)

    > Problem frankowiczów mają z głowy a żadnych armagedonów na rynku
    > finansowym nie będzie.

    no nie bardzo - bo do tych dwoch bankow trzeba bedzie chyba doplacic
    :-)
    Przy przejeciu stosunkowo niewiele ... ale z ryzykiem odszkodowania
    przed TSUE, i to duzego ...

    A jak Czarnecki ich ubiegnie i oglosi upadlosc Idei ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-11-15 08:33:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-15 o 08:25, J.F. pisze:
    > Ale TSUE nie twierdzil, ze to jest zakazane. To sugerowal polski sad,
    > zreszta dosc slusznie, jak dowodzi historia:-)

    Chcesz się na siłę kłócić?

    Bo tsue nie pytano wcale o to. Pytano co zrobić z umową jak ma klauzule
    zakazane.

  • 18. Data: 2019-11-15 08:35:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-15 o 08:25, J.F. pisze:
    > A jakby Ci kazalii dom rozebrac, bo fundamenty zaczales kopac przed
    > otrzymaniem pozwolenia na budowe?

    Jestem dorosły muszę odpowiadać za swoje czyny.

  • 19. Data: 2019-11-15 08:36:34
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > :-)
    > Przy przejeciu stosunkowo niewiele ... ale z ryzykiem odszkodowania

    To są małe kwoty które łyknie PKO bez problemu

    Polonizacja naszym celem jest ;-)

  • 20. Data: 2019-11-15 11:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    > :-)

    >To są małe kwoty które łyknie PKO bez problemu

    PKO w drodze przylaczenia rzeczywiscie lyknie bez problemu.
    Bo klienci zostana.

    Ale wtedy Czarnecki poleci do TSUE, ze mu bank zabrali, i to juz beda
    duze kwoty :-)

    A jak poczekac az Czarnecki oglosi bankructwo banku ... to wtedy nagle
    beda potrzebne duuuze pieniadze.

    No tak - ale jak rzad chce wyprzedawac akcje z OFE, to duuuze
    pieniadze na rynku sie przydadza :-)

    >Polonizacja naszym celem jest ;-)

    Tylko czy nie wiekszych bankow, a nie klonow ?

    J.