  • 1. Data: 2007-08-08 08:50:39
    Temat: Citibank i reklamacje - znowu duża pochwała ode mnie
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Na samym początku od razu przestrzegam tych, którzy mają w Citi
    ustawione automatyczne spłacanie karty. Auto-spłata działa jak
    polecenie zapłaty, czyli środki na koncie, z którego idzie spłata,
    muszą być 1 dzień *roboczy* prędzej - czyli jeżeli spłata kk
    wychodzi w poniedziałek to środki muszą już być na koncie w piątek.
    Takie coś właśnie się mi przytrafiło. Jako, że zawsze spłacam kk
    regularnie i również w tym przypadku, w dniu rozliczenia kk posiadałem
    środki na koncie, złożyłem reklamację do Citi, którą umotywowałem
    tak: Przy wyborze opcji auto-spłata nie ma informacji, że działa to
    jak polecenie zapłaty (jak dla mnie nie są to usługi tożsame
    przynajmniej z nazwy) poza tym nie ma tam żadnych informacji a powinna
    jakaś być. Do tej pory w innych bankach nie spotkałem się z taką
    filozofią "1 dzień roboczy" w regulaminie nic nie ma o auto-spłacie,
    tylko jest o poleceniu zapłaty a jedyna informacja jest w FAQ na stronie,
    którego przeczytać nie mam obowiązku. Wina moja jest też na pewno
    częściowa, bo powinienem zgłębić temat, ale jakoś takie oczywiste mi
    się to wydawało, że kasę ściągają ostatniego dnia w ostatnich
    godzinach terminu spłaty kk. Nie wiem czy zadziałała moja, że tak
    powiem do tej pory wzorowa historia (czyli kk spłacana zawsze w terminie)
    obrót na niej jest w miarę regularny między 1k a 2k zł, więc żadne
    tam kokosy dla banku ;) Dzisiaj dostałem info, że reklamacja jest uznana
    i zwrócone zostaną mi odsetki.

    Także tak jak w temacie kolejny plus dla Citibank ode mnie!

  • 2. Data: 2007-08-08 19:05:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski napisał(a):
    > Także tak jak w temacie kolejny plus dla Citibank ode mnie!

    A moj wniosek o konto oszczednosciowe gdzies sie zagubil. Tak samo jak
    wniosek o kolejna KK (ktorej de facto nie chcialem ale agent bardzo
    chcial zebym wzial). Choc przynajmniej ustalili, ze to o co wnioskowalem
    do nich nie dotarlo (tzn. wniosek o KK dotarl ale jakis niekompletny).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2007-08-08 20:45:34
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Wed, 08 Aug 2007 21:05:22 +0200
    Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > bardzo chcial zebym wzial). Choc przynajmniej ustalili, ze to o co
    > wnioskowalem do nich nie dotarlo (tzn. wniosek o KK dotarl ale jakis

    Ja w Rajfim lepszą przygodę miałem/mam. Wnioskowałem o MC dokoła
    świata w zasadzie przeniesienie karty do Rajfiego. Wszystko ok
    podpisałem umowę przyniosłem wyciągi i za tydzień ma być karta. Dzwonię
    po około 14 dniach i Pani mówi, żeby jutro zadzwonić to będzie decyzja?!
    Dzwonię i dostaje info, że karta się robi i będzie tak szybko jak
    poczta się postara. 3 dni jest w skrzynce list z Rajfiego. Otwieram
    jest regulamin i TOiP no i jest też regulamin Uniqa czy jakoś tak
    (towarzystwo ubezpieczeniowe) a karta - tak jest tylko, że MC UEFA
    mistrzowska?!? Dzwonię, żeby wyjaśnić i co? Nikt nic nie wie i Pani w
    końcu wniosek odszukała i tam nie ma nic jaką ja chciałem kartę?!
    Pamiętam raczej co było na umowie, no ale cóż życie. Teraz jestem deko
    ugotowany, bo w okolicach 20 wylatuję i karty już pewnie nie dostanę
    mimo, że o ile pamiętam wniosek złożyłem na początku lipca.

    Xenocide

  • 4. Data: 2007-08-08 21:32:19
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> napisał(a):

    > Także tak jak w temacie kolejny plus dla Citibank ode mnie!

    Mi ladnie odpowiedzieli na reklamacje w Citiphone, potwierdzajac pisemnie, ze mam
    do 2010 darmowa karte, prostujac w ten sposob mylny zapis w przyslanej wczesniej
    umowie informujacy, ze mam karte ze standardowej promocji wylacznie z pierwszym
    rokiem gratis.

  • 5. Data: 2007-08-09 08:38:59
    Od: Sebastian <m...@m...com>

    U mnie zgubili zdjęcie do KK.
    Zgubili ale nie chcą się do tego przyznać, na mają reklamacje w
    infolinii Pani sprawdziła w systemie i oznajmiła, że karta jest ze
    zdjęciem i wszystko jest ok. Szkoda tylko, że go na karcie nie widać,
    wersja niewidzialna? Tylko w ultrafiolecie się ujawniam? :)

    Ma w komputerze, że karta jest ze zdjęciem i nie możliwości żeby było
    inaczej. Na moje zapewnienia, nie ma szans żebym się mylił i trzymam
    kartę przed oczami i niema nic, a nic w miejscu na zdjęcie, Pani
    powiedziała eeeeeeee, yyyyy, aaaaa! a to wysłaliśmy dwie na pewno!
    proszę cierpliwie czekać.

    Było to tydzień temu, nie wyrabiałem nowej, zmieniałem kartę bez zdjęcia
    na kartę ze zdjęciem, nazwisko i numer na karcie się zgadza.
    Wyjeżdżam na urlop, wrócę do sprawy za tydzień, ciekawy czy tym razem
    trafie na konsultanta, który całą energie włoży w wmawianie mi, że to co
    widzę to tylko iluzja?

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 6. Data: 2007-08-09 16:44:19
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

> [...]
    > wczesniej
    > umowie informujacy, ze mam karte ze standardowej promocji wylacznie z

    tak czytam czasami te wieszanie psów na citi w sprawie kart i nie wiem o co
    chodzi,
    ja juz osobiscie za karte VISA nie place od jakiegos czasu, w jakies tam
    promocji
    wydali tez dodatkowa VISE dla wskazanej osoby (bezterminowo bez oplat),
    wcisneli mi tez bezplatnie karte MC (po wniosek przyjechali do mnie do
    pracy)

    mimo, ze nie mam RORu u nich i nie wiedza ile zarabiam, limit podnosza co
    roku,

    teraz zmienili mi na Gold za ktore nie musze placic oplat standardowych, ku
    mojemu
    zaskoczeniu przyslali 2 złote (rowniez dodatkowa gold) chociaz nic o tym nie
    mowilem
    bo jej praktycznie ta osoba nie uzywa (tzn dotychczasowej srebrnej)

    mialem rownoczesnie karty innych bankow, ale po bojach zostaly karty Citi,
    bank w ktorym mam ROR jeszcze musi duzo zrobic w tym temacie
    abym znowu wyrobil sobie karte
    np umozliwic wyrobienie gold jesli zarabia sie 100zl mniej niz wymog banku

    konsultanci Citi sa bardziej elastyczni i ich wysokosc zarobkow nie
    interesuje, a kilkuletnia moja historia uzywania ich kart

  • 7. Data: 2007-08-09 17:36:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbartx, Nowakowski napisał(a):
> [...]
    > ugotowany, bo w okolicach 20 wylatuję i karty już pewnie nie dostanę
    > mimo, że o ile pamiętam wniosek złożyłem na początku lipca.

    No coz... a u mnie przeniesienie karty do ING zajelo 2 dni... :) W srode
    bylem w banku, wypelnilem wniosek, zanioslem wyciagi z poprzedniej
    karty. Dzisiaj dostalem telefon, ze decyzja jest pozytywna i ze mam
    przyjsc podpisac umowe. Tyle, ze akurat poczekam kilka dni (tak sie
    umowilem) bo w ten sposob uda mi sie najkorzystniej ustawic okres
    rozliczeniowy.

    A to wszystko w ramach ucieczki z Multi :) Zreszta Multi to interesujacy
    bank... dzwonie zapytac sie jak mozna zamknac konto walutowe, pani
    informuje ze przyjmie dyspozycje telefoniczna ale mowi tez zebym wyslal
    wypowiedzenie pisemne (po kiego wuja wiec ta dyspozycja telefoniczna
    skoro nic to nie daje?). Zapytalem wiec czy maja jakies specjalne
    szablony wypowiedzenia i czy moze mi taki przeslac (np. mailem).
    Uslyszalem, ze nie i zebym napisal normalnie na kartce. Tak tez zrobilem
    i wyslalem. Po tygodniu przyszedl poczta (zwykla) szablon dotyczacy
    wypowiedzenia rachunku walutowego :D Czekam teraz czy mi to konto zamkna
    czy tez nie. Jesli po 30 dniach (okres wypowiedzenia) zamkna
    bezproblemowo to konto glowne i oszczednosciowe rowniez zamkne
    korespondencyjnie. KK zamykam juz niebawem jak tylko dostane do lapek
    karte ING. Fundusze mam teraz w mBanku (a w zasadzie sam rachunek, bo
    patrzac na obecne wyniki fundusy i sytuacje na swiecie nie mam zamiaru
    inwestowac w fundusze), podobnie jak i eMax+.

    Przyszlosc odnosnie KK wyglada natomiast nastepujaco : karte Millenium
    bede sobie zmienial na karte Millenium i w ten sposob (jesli nic sie nie
    zmieni) bede mial ja darmowa, karte Citi mam nadzieje ze mnie zwolnie z
    oplaty (a jak nie to z niej zrezygnuje i wypelnie wniosek o nowa), na
    ING wymagany jest niski obrot wiec pewnie wykrece go sobie bezproblemowo
    i karte takze bede mial darmowa, natomiast karte Raiffeisen (na razie
    mam MC Europa) zmienie sobie na Mistrzowska i bedzie lezala sobie w
    szafie jako rezerwowa (poswiece 25zl/rok jako kibic). Ewentualnie
    skonsoliduje karte ING oraz Raiffeisen w jedna kiedy bedzie konczyla sie
    ich waznosc. Hah ! :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2007-08-10 11:47:07
    Od: Krzysiek Nieszporek <k...@c...pl>

    Damian napisał(a):

> [...]
    >
    > konsultanci Citi sa bardziej elastyczni i ich wysokosc zarobkow nie
    > interesuje, a kilkuletnia moja historia uzywania ich kart

    U mnie wspolpraca z Citi wyglada identyczne, 0 problemow :-)

    pozdr, krzysn

  • 9. Data: 2007-08-10 11:58:22
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 19:36:11 +0200, Mithos napisał(a):

> [...]
    > przyjsc podpisac umowe. Tyle, ze akurat poczekam kilka dni (tak sie
    > umowilem) bo w ten sposob uda mi sie najkorzystniej ustawic okres

    To uważaj bo ja jak poszedłem od ING to pani mi kazała cały wniosek
    samemu wypełnić, a na moje "przecież wypełniałem na www" pani
    powiedziała - "trzeba było od razu przyjść do oddziału :/

> [...]
    > szafie jako rezerwowa (poswiece 25zl/rok jako kibic). Ewentualnie
    > skonsoliduje karte ING oraz Raiffeisen w jedna kiedy bedzie konczyla sie

    No też myślę, że Citi mnie zwolni bo obrót na kracie jest całkiem
    niezły. Ja mam jeszcze allekartę i powiem, że nie narzekam ale limitu
    raczej na niej nie zrobię więc chyba za niecały rok pójdzie w
    odstawkę. Najbardziej to mnie zaskoczył ostatnio mBank - konto
    założyłem w grudniu 2006 i wczoraj przyszła do mnie karta za podpis z
    limitem 10k zł?! Dziwne to, bo kilka razy wpłynęła do mbanku moja
    wypłata, która jakaś oszałamiająca to nie jest a tak to raczej tam
    się za bardzo to nic nie dzieje - trochę funduszy a raczej resztki co z
    nich zostały ;)

  • 10. Data: 2007-08-10 17:03:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

> [...]
    > samemu wypełnić, a na moje "przecież wypełniałem na www" pani
    > powiedziała - "trzeba było od razu przyjść do oddziału :/

    Ale ja wlasnie wybralem sie do oddzialu i tam wypelnilem wniosek :)

> [...]
    > wypłata, która jakaś oszałamiająca to nie jest a tak to raczej tam
    > się za bardzo to nic nie dzieje - trochę funduszy a raczej resztki co z

    Ja wyslalem do mBanku wniosek o KK i mnie olali :) Nawet nikt nie
    zadzwonil. Mam troche grosze na eMax+ i jakies wplywy z Allegro.
    Niebawem przeleje tam troche wiecej grosza z Multimaxa, ktory pojdzie do
    piekla razem z calym kontem Multi.

    --
    pozdrawiam
    Mithos