    From: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Citibank i reklamacje - znowu duża pochwała ode mnie
    Date: Wed, 08 Aug 2007 10:50:39 +0200

    Na samym początku od razu przestrzegam tych, którzy mają w Citi
    ustawione automatyczne spłacanie karty. Auto-spłata działa jak
    polecenie zapłaty, czyli środki na koncie, z którego idzie spłata,
    muszą być 1 dzień *roboczy* prędzej - czyli jeżeli spłata kk
    wychodzi w poniedziałek to środki muszą już być na koncie w piątek.
    Takie coś właśnie się mi przytrafiło. Jako, że zawsze spłacam kk
    regularnie i również w tym przypadku, w dniu rozliczenia kk posiadałem
    środki na koncie, złożyłem reklamację do Citi, którą umotywowałem
    tak: Przy wyborze opcji auto-spłata nie ma informacji, że działa to
    jak polecenie zapłaty (jak dla mnie nie są to usługi tożsame
    przynajmniej z nazwy) poza tym nie ma tam żadnych informacji a powinna
    jakaś być. Do tej pory w innych bankach nie spotkałem się z taką
    filozofią "1 dzień roboczy" w regulaminie nic nie ma o auto-spłacie,
    tylko jest o poleceniu zapłaty a jedyna informacja jest w FAQ na stronie,
    którego przeczytać nie mam obowiązku. Wina moja jest też na pewno
    częściowa, bo powinienem zgłębić temat, ale jakoś takie oczywiste mi
    się to wydawało, że kasę ściągają ostatniego dnia w ostatnich
    godzinach terminu spłaty kk. Nie wiem czy zadziałała moja, że tak
    powiem do tej pory wzorowa historia (czyli kk spłacana zawsze w terminie)
    obrót na niej jest w miarę regularny między 1k a 2k zł, więc żadne
    tam kokosy dla banku ;) Dzisiaj dostałem info, że reklamacja jest uznana
    i zwrócone zostaną mi odsetki.

    Także tak jak w temacie kolejny plus dla Citibank ode mnie!