  • 41. Data: 2003-06-11 13:06:14
    Temat: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: "dx" <d...@o...pl>

    Wcześniejsza spłata oczywiście działa, nigdzie nie jest jednak
    > powiedziane (poza tą grupą oczywiście:)), że powiększa ona limit.
    >
    > Renata

    Kurcze, rozrozniaj pojecia ! Nie limit !!! Tylko saldo na karcie -
    zasadnicza roznica.
    pozdrawiam,
    dx

  • 42. Data: 2003-06-11 13:17:33
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc79ov$n3j$1@poczta.fkz.com.pl>, dx wrote:
    > Wcześniejsza spłata oczywiście działa, nigdzie nie jest jednak

    > Kurcze, rozrozniaj pojecia ! Nie limit !!! Tylko saldo na karcie -

    Ale mi chodzi (od samego początku) o limit właśnie, a nie o saldo.

    Renata

  • 43. Data: 2003-06-11 13:33:48
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wystukal(a) :

    > Ale mi chodzi (od samego początku) o limit właśnie, a nie o saldo.
    >
    > Renata

    Skończcie już, bo mi się cierpliwość kończy ;-)

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 44. Data: 2003-06-11 14:26:18
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    > Skończcie już, bo mi się cierpliwość kończy ;-)

    Jakbys znal Renate blizej, to bys wiedzial, ze skonczyla Ci sie o wiele za
    wczesnie :):):):)

    MAd Hat
    ter

    Ps. Trudne i marne Wasze starania i tlumaczenia. Limit i saldo jedna ryba
    :):):)

  • 45. Data: 2003-06-11 16:43:38
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > §32 regulaminu
    > [...]
    > 4. Nadwyżka na rachunku karty spowodowana wpłatą przekraczającą saldo
    > całkowitego zadłużenia zostaje zaliczona na poczet zadłużenia z tytułu
    > przyszłych transakcji. Kwota nadwyżki nie podlega oprocentowaniu. Kwota
    > nadwyżki przekraczająca wartość określoną w Tabeli Opłat i Prowizji
    > zostaje zwrócona Posiadaczowi rachunku karty w przypadku rozwiązania
    umowy.

    > Czyli wpłacasz - masz nadpłatę

    OK

    - schodzą zaległe operacje - spłacają się
    > automagicznie z nadpłaty.

    Niekoniecznie. Tu właśnie jest pies pogrzebany. Schodzą zaległe operacje i
    pomniejszają dostępny limit zadłużenia.
    Spłacają się dopiero w momencie wygenerowania wyciągu i czy automatycznie to
    też mam wątpliwości.
    Pamiętam jak kiedyś J. Weiss zajmował się podobną sprawą. Pewna kobitka
    miała VC Citi, było na niej jakieś zadłużenie a owa Pani wybierała sie
    właśnie na wakacje. Wpłaciła więc całe swoje dotychczasowe zadłużenie na
    rachunek karty jeszcze przed wyjazdem, aby automatycznie "się spłaciło"
    kiedy zostanie wygenerowany wyciąg. I co się okazało ? Otóż Citek
    potraktował to jako brak spłaty minimalnej, no i naliczył stosowne opłaty ;)

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 46. Data: 2003-06-11 17:10:48
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:

    > Ale mi chodzi (od samego początku) o limit właśnie, a nie o saldo.

    Przedtem twierdzilas, ze chodzi Ci o to, aby moc placic KK duze kwoty i sie
    nie martwic, ze przekroczysz limit zadluzenia.
    Mozesz to osiagnac dwiema drogami:
    1) trudna - probowac zmienic w oddziale limit zadluzenia (platne 10zl)
    2) latwa - powiekszyc saldo przez wplate na rachunek karty

    Przyklad: masz przyznany limit zadluzenia 9kPLN, saldo 0 PLN i spodziewasz
    sie obciazenia na 8kPLN, obawiasz sie, ze wtedy bedziesz zadluzona na 8kPLN,
    a wiec do limitu zostanie Ci 1kPLN, a to za malo.
    W takim razie przelej dzis na rachunek karty 8kPLN, uzyskasz saldo 8kPLN i
    jesli Twoja transakcja za bilety zostanie rozlidzona, dalej masz do limitu
    9kPLN, a jesli nie, to masz 17kPLN.

    Mam nadzieje, ze to jest teraz jasne, bo moja cierpliwosc tez sie tu konczy
    ;)

    --
    Robert

  • 47. Data: 2003-06-11 17:13:44
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bc7mbq$mv1$...@n...news.tpi.pl,
    valet <v...@w...pl>:

    > I co się okazało ? Otóż Citek potraktował to jako brak spłaty
    > minimalnej, no i naliczył stosowne opłaty ;)

    Nie wiem, jak jest w Citi, tu mowimy o Lukasie. W Lukasie jest tak, ze jak
    wplacasz, zwieksza sie saldo. Pewnego dnia omylkowo posiadacz drugiej karty
    do rachunku wyplacic 1500 zl z bankomatu. Nastepnego dnia "splacilem" te
    pomylke przelewem i obeszlo sie bez odsetek (choc byla spora prowizja od
    wyplaty).

    --
    Robert

  • 48. Data: 2003-06-11 17:19:24
    Od: f...@p...onet.pl

    > Prawie miesiąc temu zapłaciłam za bilety lotnicze kartą kredyt.
    > Lukasa. Zakup ten nie pojawił się na wyciągu za poprzedni okres
    > rozliczeniowy, choć transakcja była w tamtym okresie (pod jego
    > koniec). Za tydzień kończy się kolejny okres rozliczeniowy, a
    > obciążenia wciąż nie ma (sprawdzałam saldo). Dzoniłam do Lukasa i
    > usłyszałam, że w centrum Visa obciążenie jest już od prawie miesiąca,
    > ale jeszcze nie przekazali tej transakcji do Lukasa. Na pytanie kiedy
    > przekażą, pan powiedział, że może to trwać nawet pół roku.
    Niestety tak bywa. Mi kiedyś transakcje zeszły po ponad pół roku - jakiś trefny
    POS.

    > Po pierwsze, czy mają prawo obciążać kartę kilka miesięcy po
    > faktycznej operacji? W regulaminie znalazłam tylko, że "w przypadku
    > otrzymania wyciągu zawierającego niezgodne saldo" w terminie 14 dni
    > mam się "zwrócić do banku w celu ustalenia salda". Czy z tego wynika, że
    > obciążenie transakcją po upływie 2óch i więcej miesięcy nie powinno mieć
    > miejsca?
    Przepraszam, ale czy sugerujesz, że fakt płatności kartą zwalnia Cię od zapłaty
    za zakupiony towar/usługę, jeżeli nie zostanie ona wykazana na wyciągu w jakimś
    konkretnym terminie? Oczywiście merchanci mają jakieś terminy na rozliczenie
    transakcji, ale przecież jak się spóźnią, to nie mogą być stratni - nikt wtedy
    by nie chciał akceptować kart. Czy jesteś w ogóle pewna, że obciążenie zostało
    wysłane? Nie wiem, czy masz już te bilety, czy dokonałaś tylko rezerwacji -
    jeżeli to drugie, to może kulturalny sprzedawca chce Cię obciążyć dopiero jak
    uzyskasz towar w rzeczywistości?

    > Po drugie, czy coś mogę zrobić by przyspieszyć przesłanie tej
    > transakcji z centrum Visy? Pan w Lukasie tajemniczym głosem
    > poinformował mnie: "nawet my nie mamy telefonu do centrum Visa i nie
    > możemy się z nimi kontaktować". Czy mogę jakoś zdobyć tel. do
    > tajemniczego centrum i czy mogłabym coś tam wskórać?
    Obawiam się, że w żaden sposób. Jednak jak doświadczenie paru osób na tej
    grupie - i moje również - wskazuje, można wpłacić pieniądze na rachunek karty.
    Saldo dostępne Ci podskoczy, a przecież to o to chodzi. Jeżeli w tej chwili
    masz np. limit 8000 i dostępne saldo 8000, a wpłacisz 8000 (plus minus) w
    przewidywaniu rozliczenia transakcji, to limit masz nadal 8000, ale dostępne
    saldo 16000.
    Jeżeli nawet wydasz te 8000 dopłacone, to transakcje będą schodzić w pierwszej
    kolejności z tej nadpłaty, a 8000 i tak Ci zostanie na ewentualne spłacenie
    biletów.
    Nie dam teraz głowy, ale o ile pamiętam, to testowała kartę w Lukasie pod kątem
    częściowej spłaty zadłużenia - tzn. wpłaciłam raz np. 1000, a potem 500
    (całkowite zadłużenie na wyciągu: 1500), oczywiście już po wygenerowaniu
    wyciągu - i nie było odsetek. Możesz sobie też ustawić zlecenie stałe na np.
    8000 na jakiś tam dzień po wygenerowaniu wyciągu (np. na drugi), co ewentualnie
    załatwiłoby sprawę, gdyby bilety zeszły.
    A ta ich infolinia, ech, szkoda gadać..... Lepiej bazować na doświadczeniach

    Pozdrawiam
    Żona Działacza ;)

  • 49. Data: 2003-06-11 17:51:33
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc7nqr$ppf$1@topaz.icpnet.pl>, Robert wrote:
    > s...@1...acn.waw.
    pl,

    > Przedtem twierdzilas, ze chodzi Ci o to, aby moc placic KK duze kwoty i sie
    > nie martwic, ze przekroczysz limit zadluzenia.

    Dokładnie o to chodzi. Żeby nie przekroczyć limitu.

> [...]
    > jesli Twoja transakcja za bilety zostanie rozlidzona, dalej masz do limitu

    Nie mam limitu 17k, tylko taki jak przyznano mi w Umowie (czyli
    przykładowe 9k). Tak stoi w regulaminie (paragraf 22) i tak mówią w
    infolinii.
    Regulamin jest tutaj:
    http://www.lukasbank.com.pl/download/regulamin_visa.
    pdf
    Jeśli potrafisz znaleźć tam punkt na potwierdzenie swoich słów, to
    bardzo poproszę. Ja wiem, że praktyka może być inna, że mogą nie
    chcieć się czepiać, jeśli pieniądze zostały spłacone na czas, a wręcz
    nawet przed terminem, tyle że jeśli to możliwe wolałabym tego nie
    sprawdzać na własnej skórze.
    Być może można jeszcze zastosować interpretację, że limit pomniejszają
    operacje _wykonane_ a nie księgowane w danym okresie rozliczeniowym,
    no ale to znów tylko gdybanie, bo regulamin wyraźnie tego nie mówi.

    Najchętniej to pogoniłabym centrum visy,
    żeby księgowało tę transakcję szybciej, ale jedyny kontakt, którym
    chcieli mnie uraczyć, to do jakiejś centrali w Stanach.

    > Mam nadzieje, ze to jest teraz jasne, bo moja cierpliwosc tez sie tu konczy
    > ;)

    Przekro mi, że chyba Cię rozczarowuję. Dla pocieszenia dodam, że też
    nie chce mi się w kółko pisać tego samego i jak grochem o ścianę.

    Renata

  • 50. Data: 2003-06-11 18:01:10
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    f...@p...onet.pl wrote:

    > Niestety tak bywa. Mi kiedyś transakcje zeszły po ponad pół roku - jakiś trefny
    > POS.

    Nie tak. Transakcja jest już widoczna (od miesiąca zresztą) w centrum
    autoryzacji visy (informacja z banku), nie ma jej jeszcze w banku.

    > Przepraszam, ale czy sugerujesz, że fakt płatności kartą zwalnia Cię od zapłaty
    > za zakupiony towar/usługę, jeżeli nie zostanie ona wykazana na wyciągu w jakimś
    > konkretnym terminie?

    Oczywiście, że nie. Chodzi o to czy to ja mam ponosić wszelkie
    negatywne konsekwencje tak późnego rozliczenia transakcji.

    > Czy jesteś w ogóle pewna, że obciążenie zostało
    > wysłane?

    Jestem. Pisałam o tym, ale wciąż mam nowe dowody na to, że niewiele
    kto czyta do końca/dokładnie/ze zrozumieniem to co piszę. Szczerze
    mówiąc, to mam już dość i mam prośbę o nie powiększanie wątku
    rzeczami, kt. już tu zostały napisane. Naprawdę nie chce mi się już
    nic prostować i wyjaśniać po raz 20-ty.

    > Obawiam się, że w żaden sposób. Jednak jak doświadczenie paru osób na tej
    > grupie - i moje również - wskazuje, można wpłacić pieniądze na rachunek karty.
    > Saldo dostępne Ci podskoczy, a przecież to o to chodzi.

    O to też. Ale jak z tym sobie poradzić to wiem doskonale, bo co roku
    przed wakacjami w ten sposób rozliczam wyciąg, kt. przyjdzie, gdy mnie
    nie będzie w domu. Od samego początku chodzi o _limit_ do
    wykorzystania, nie o spłatę zadłużenia.

    > Możesz sobie też ustawić zlecenie stałe na np.
    > 8000 na jakiś tam dzień po wygenerowaniu wyciągu (np. na drugi), co ewentualnie
    > załatwiłoby sprawę, gdyby bilety zeszły.

    To nie załatwia sprawy _limitu_. To załatwia tylko sprawę
    _zadłużenia_. Przynajmniej w teorii, w praktyce nie wiem.

    Renata