    From: f...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Date: 11 Jun 2003 19:19:24 +0200

    > Prawie miesiąc temu zapłaciłam za bilety lotnicze kartą kredyt.
    > Lukasa. Zakup ten nie pojawił się na wyciągu za poprzedni okres
    > rozliczeniowy, choć transakcja była w tamtym okresie (pod jego
    > koniec). Za tydzień kończy się kolejny okres rozliczeniowy, a
    > obciążenia wciąż nie ma (sprawdzałam saldo). Dzoniłam do Lukasa i
    > usłyszałam, że w centrum Visa obciążenie jest już od prawie miesiąca,
    > ale jeszcze nie przekazali tej transakcji do Lukasa. Na pytanie kiedy
    > przekażą, pan powiedział, że może to trwać nawet pół roku.
    Niestety tak bywa. Mi kiedyś transakcje zeszły po ponad pół roku - jakiś trefny
    POS.

    > Po pierwsze, czy mają prawo obciążać kartę kilka miesięcy po
    > faktycznej operacji? W regulaminie znalazłam tylko, że "w przypadku
    > otrzymania wyciągu zawierającego niezgodne saldo" w terminie 14 dni
    > mam się "zwrócić do banku w celu ustalenia salda". Czy z tego wynika, że
    > obciążenie transakcją po upływie 2óch i więcej miesięcy nie powinno mieć
    > miejsca?
    Przepraszam, ale czy sugerujesz, że fakt płatności kartą zwalnia Cię od zapłaty
    za zakupiony towar/usługę, jeżeli nie zostanie ona wykazana na wyciągu w jakimś
    konkretnym terminie? Oczywiście merchanci mają jakieś terminy na rozliczenie
    transakcji, ale przecież jak się spóźnią, to nie mogą być stratni - nikt wtedy
    by nie chciał akceptować kart. Czy jesteś w ogóle pewna, że obciążenie zostało
    wysłane? Nie wiem, czy masz już te bilety, czy dokonałaś tylko rezerwacji -
    jeżeli to drugie, to może kulturalny sprzedawca chce Cię obciążyć dopiero jak
    uzyskasz towar w rzeczywistości?

    > Po drugie, czy coś mogę zrobić by przyspieszyć przesłanie tej
    > transakcji z centrum Visy? Pan w Lukasie tajemniczym głosem
    > poinformował mnie: "nawet my nie mamy telefonu do centrum Visa i nie
    > możemy się z nimi kontaktować". Czy mogę jakoś zdobyć tel. do
    > tajemniczego centrum i czy mogłabym coś tam wskórać?
    Obawiam się, że w żaden sposób. Jednak jak doświadczenie paru osób na tej
    grupie - i moje również - wskazuje, można wpłacić pieniądze na rachunek karty.
    Saldo dostępne Ci podskoczy, a przecież to o to chodzi. Jeżeli w tej chwili
    masz np. limit 8000 i dostępne saldo 8000, a wpłacisz 8000 (plus minus) w
    przewidywaniu rozliczenia transakcji, to limit masz nadal 8000, ale dostępne
    saldo 16000.
    Jeżeli nawet wydasz te 8000 dopłacone, to transakcje będą schodzić w pierwszej
    kolejności z tej nadpłaty, a 8000 i tak Ci zostanie na ewentualne spłacenie
    biletów.
    Nie dam teraz głowy, ale o ile pamiętam, to testowała kartę w Lukasie pod kątem
    częściowej spłaty zadłużenia - tzn. wpłaciłam raz np. 1000, a potem 500
    (całkowite zadłużenie na wyciągu: 1500), oczywiście już po wygenerowaniu
    wyciągu - i nie było odsetek. Możesz sobie też ustawić zlecenie stałe na np.
    8000 na jakiś tam dzień po wygenerowaniu wyciągu (np. na drugi), co ewentualnie
    załatwiłoby sprawę, gdyby bilety zeszły.
    A ta ich infolinia, ech, szkoda gadać..... Lepiej bazować na doświadczeniach

    Pozdrawiam
    Żona Działacza ;)