  • 1. Data: 2003-06-09 18:34:06
    Temat: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Prawie miesiąc temu zapłaciłam za bilety lotnicze kartą kredyt.
    Lukasa. Zakup ten nie pojawił się na wyciągu za poprzedni okres
    rozliczeniowy, choć transakcja była w tamtym okresie (pod jego
    koniec). Za tydzień kończy się kolejny okres rozliczeniowy, a
    obciążenia wciąż nie ma (sprawdzałam saldo). Dzoniłam do Lukasa i
    usłyszałam, że w centrum Visa obciążenie jest już od prawie miesiąca,
    ale jeszcze nie przekazali tej transakcji do Lukasa. Na pytanie kiedy
    przekażą, pan powiedział, że może to trwać nawet pół roku.

    Po pierwsze, czy mają prawo obciążać kartę kilka miesięcy po
    faktycznej operacji? W regulaminie znalazłam tylko, że "w przypadku
    otrzymania wyciągu zawierającego niezgodne saldo" w terminie 14 dni
    mam się "zwrócić do banku w celu ustalenia salda". Czy z tego wynika, że
    obciążenie transakcją po upływie 2óch i więcej miesięcy nie powinno mieć
    miejsca?

    Po drugie, czy coś mogę zrobić by przyspieszyć przesłanie tej
    transakcji z centrum Visy? Pan w Lukasie tajemniczym głosem
    poinformował mnie: "nawet my nie mamy telefonu do centrum Visa i nie
    możemy się z nimi kontaktować". Czy mogę jakoś zdobyć tel. do
    tajemniczego centrum i czy mogłabym coś tam wskórać?

    Renata

  • 2. Data: 2003-06-09 19:47:41
    Temat: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    [ciach]
    > możemy się z nimi kontaktować". Czy mogę jakoś zdobyć tel. do
    > tajemniczego centrum i czy mogłabym coś tam wskórać?
    >
    > Renata
    Opisana sytuacja jest typowa dla wszystkich KK i nic na to nie
    poradzisz.
    Ponadto brak tego obciążenia jest na ogół korzystny dla posiadacza KK.
    Nieliczne minusy to:
    - po kilku miesiącach można zapomnieć o transakcji i nie mieć
    przygotowanej kasy na spłatę KK (dla KK Millennium kwoty autoryzacji są
    widoczne w millenet);
    - ma się pomniejszone saldo KK o kwotę autoryzacji.
    Więcej wad tej sytuacji nie dostrzegam, a dla mnie nie są one istotne.
    Osobiście wolę jak rachunek karty obciążany jest jak najpóźniej. Ja
    takie sytuacje miewam jak płacę w inprinterach.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2003-06-09 19:51:49
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:

    > Po pierwsze, czy mają prawo obciążać kartę kilka miesięcy po
    > faktycznej operacji?
    Tak.

> [...]
    > mam się "zwrócić do banku w celu ustalenia salda". Czy z tego wynika,
    > że obciążenie transakcją po upływie 2óch i więcej miesięcy nie
    Nie wynika - jak bedzie obciazenie, a bedzie niesluszne (tzn. nie
    autoryzowalas transakcji), to wtedy mozesz reklamowac.

> [...]
    > możemy się z nimi kontaktować". Czy mogę jakoś zdobyć tel. do
    > tajemniczego centrum i czy mogłabym coś tam wskórać?

    Ale co chcesz wskorac? Przeciez opoznienie splaty jest na Twoja korzysc -
    masz dodatkowy GP. Jesli boisz sie, ze nie bedziesz pozniej miec pieniedzy,
    bo je wydasz, to w kazdej chwili mozesz te kwote przelac na rachunek KK.

    Czy moze transakcja byla w walucie obcej i obawiasz sie roznic kursowych?

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-06-09 20:37:13
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc2ogm$39n$1@topaz.icpnet.pl>, Robert wrote:

    > Nie wynika - jak bedzie obciazenie, a bedzie niesluszne (tzn. nie
    > autoryzowalas transakcji), to wtedy mozesz reklamowac.

    Chyba nie do końca. Tu jest "niezgodne saldo", a w innym punkcie jest
    mowa o prawie do "reklamacji budzących wątpliwość transakcji".

    > Ale co chcesz wskorac? Przeciez opoznienie splaty jest na Twoja korzysc -
    > masz dodatkowy GP.

    Nie jest na korzyść, bo znacznie pomniejsza mi limit (dwa drogie
    bilety lotnicze wykorzystują prawie cały limit), wyjeżdżam na wakacje
    i może okazać się nagle, że nie mogę korzystać z karty.

    Czy coś mogę zrobić, czy rację ma bank, a ja przed wyjazdem mam sobie
    napchać dolarów do skarpetek, a kartę (którą mam wykupioną głównie z
    powodu wyjazdów zagranicznych) mam zostawić w domu? Do końca okresu
    rozliczeniowego został tydzień, napięcie rośnie więc z każdą godziną,
    po 2 razy dziennie sprawdzam saldo karty i gdzieś mam taką kartę.

    Renata

  • 5. Data: 2003-06-09 21:06:49
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
> [...]

    > bilety lotnicze wykorzystują prawie cały limit), wyjeżdżam na wakacje
    > i może okazać się nagle, że nie mogę korzystać z karty.

    Na razie nic Ci nie pomniejsza, skoro nie jest rozliczona. Ale rozumiem, ze
    obawiasz sie, ze nieoczekiwanie pomniejszy. W takim razie jak napisalem JUZ
    DZISIAJ PRZELEJ NA KONTO KARTY KREDYTOWEJ kwote zaplaty za bilet.

    > Czy coś mogę zrobić, czy rację ma bank, a ja przed wyjazdem mam sobie
    > napchać dolarów do skarpetek, a kartę (którą mam wykupioną głównie z
    > powodu wyjazdów zagranicznych) mam zostawić w domu?

    Po prostu przelej tyle pieniedzy, ile bedziesz potrzebowac, na rachunek
    karty. Moze to byc dowolna suma.

    > Do końca okresu
    > rozliczeniowego został tydzień, napięcie rośnie więc z każdą godziną,
    > po 2 razy dziennie sprawdzam saldo karty i gdzieś mam taką kartę.

    Patrz wyzej, niepotrzebnie sie stresujesz.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-06-09 23:00:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> writes:

    > Nie jest na korzyść, bo znacznie pomniejsza mi limit (dwa drogie
    > bilety lotnicze wykorzystują prawie cały limit), wyjeżdżam na wakacje
    > i może okazać się nagle, że nie mogę korzystać z karty.

    Niestety, po prostu trzeba miec karte z odpowiednim zapasem limitu.

> [...]
    > rozliczeniowego został tydzień, napięcie rośnie więc z każdą godziną,
    > po 2 razy dziennie sprawdzam saldo karty i gdzieś mam taką kartę.

    A bank nie moze zwiekszyc limitu? Zwlaszcza w konkretnej sytuacji?
    Czy wplata na rachunek karty nie zwieksza limitu?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2003-06-10 07:09:20
    Od: a...@p...onet.pl

    > Nie jest na korzyść, bo znacznie pomniejsza mi limit (dwa drogie
    > bilety lotnicze wykorzystują prawie cały limit), wyjeżdżam na wakacje
    > i może okazać się nagle, że nie mogę korzystać z karty.

    Blokada limitu po tamtej transakcji powinna się sama rozwiązać w ciągu 7-14
    dni, jeśli transakcja nie przyjdzie do rozliczenia. Ile to będzie dni - zależy
    od wydawcy karty.

> [...]
    > rozliczeniowego został tydzień, napięcie rośnie więc z każdą godziną,
    > po 2 razy dziennie sprawdzam saldo karty i gdzieś mam taką kartę.

    Jeśli chcesz sobie powiększyć limit dostępny, po prostu wpłać kwotę transakcji
    na rachunek karty.

  • 8. Data: 2003-06-10 10:32:50
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Nie jest na korzyść, bo znacznie pomniejsza mi limit

    Jesli masz KK dłużej niż pół roku wystąp o zwiększenie limitu. Wniosek
    "rozpatruje" system komputerowy, więc nie ma problemów proceduralnych i o ile
    decyzja będzie pozytywna, limit zostanie zwiększony niemal od ręki.

    Miłego dnia

    Tomek

  • 9. Data: 2003-06-10 19:49:53
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bc2st9$7en$1@topaz.icpnet.pl>, Robert wrote:
> [...]
    > obawiasz sie, ze nieoczekiwanie pomniejszy. W takim razie jak napisalem JUZ
    > DZISIAJ PRZELEJ NA KONTO KARTY KREDYTOWEJ kwote zaplaty za bilet.

    Przelanie pieniędzy nie zwiększa limitu.

    Renata

  • 10. Data: 2003-06-10 19:53:48
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <m...@d...pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa wrote:

    > Niestety, po prostu trzeba miec karte z odpowiednim zapasem limitu.

    Karta ma odpowiedni zapas. Bilety (2tys$) miały zejść miesiąc temu, na
    wakacje jadę za miesiąc, więc wydawało mi się, że transakcji dokonałam
    z odpowiednim zapasem.

    > A bank nie moze zwiekszyc limitu? Zwlaszcza w konkretnej sytuacji?

    Może, ale nie mogę mieć pewności czy zwiększy i o ile. Poza tym
    usłyszałam, że może to wymagać nawet 2 wizyt w placówce. Nie mam na to
    czasu, nie byłam do tej pory w placówce Lukasa (w sprawie kk) i to mi
    się podobało, w tym momencie cała impreza traci na atrakcyjności.

    > Czy wplata na rachunek karty nie zwieksza limitu?

    Nie.

    Renata